loading...
newmiiind
newmiiind بازدید : 9 سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

معلم بداخلاق می‌تواند تاثیر زیادی در آینده دانش آموزان داشته باشد. از همین رو بهتر است افراد در مقابل رفتارهای نامناسب در کلاس درس سکوت کرده و این موضوع را پیگیری نمایند. معمولا وقتی دانش آموزان در این مورد با والدین خود صحبت می‌کنند. آنان این موضوع را باور نکرده و یا همواره فرزند خود را مقصر می‌دانند. اما عدم بازدهی مدرسه و کلاس درس تنها به دلیل درس نخواندن دانش آموزان نیست. کیفیت آموزش، به عوامل زیادی بستگی دارد که معلم نیز یکی از آنهاست. همچنین فراموش نکنید که همه معلمین نیز صلاحیت لازم برای تدریس و یا حضور در کلاس درس را ندارند. از همین رو بهتر است افراد در این مورد اقدامات لازم را انجام داده و به آن توجه داشته باشند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معلم بداخلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  معلم بداخلاق

معلم بداخلاق

از آنجایی که تاثیر معلم در فرایند یادگیری و یا حتی علاقه دانش آموزان به درس و مدرسه، بسیار حائز اهمیت است؛ از همین رو معلم بداخلاق می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد نماید. در واقع چنین معلم به شکل های مختلفی به دانش آموزان آسیب می‌زند. اگر چه حضور در کلاس درس و همچنین گوش کردن به حرف های معلم و یا احترام گذاشتن به او واجب است. اما در این شرایط نباید از چنین فردی پیروی کرد.

افراد باید سریعا در این مورد اقدامات لازم را انجام داده تا بتوانند از حضور در مدرسه، از لحاظ آموزشی، بیشترین بهره را ببرند. از طرفی فراموش نکنید که گاهی این دانش آموزان سرکش هستند که معلم را به بداخلاقی وا می‌دارند؛ اما برخی از معلمین به طور کلی با هر نوع دانش آموزی ناسازگار بوده و نمی‌توانند رفتار مناسبی داشته باشند.

پیامدهای معلم بداخلاق

همانطور که به آن اشاره شد؛معلم بداخلاق می‌تواند دانش آموزان را به طور کلی از درس و مدرسه و یا یک درس به خصوص بی علاقه کنند. این موضوع تنها به فضای درسی محدود نشده و حتی سلامت روان دانش آموزان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی برخی از دانش آموزان در این مورد با هیچکس صحبت نکرده و به همین دلیل گوشه گیر و منزوی شده و حتی توسط دیگران سرزنش می‌شوند. برای اطلاع از دلایل استرس مدرسه کلیک نمایید.

انواع معلم بداخلاق

از آنجایی که بداخلاقی یک مفهوم کلی است و رفتارهای زیادی را در برمی‌گیرد؛ به همین دلیل معلم بداخلاق به شکل های مختلفی به دانش آموزان خود آسیب می‌رساند. برخی از این رفتارهای شامل موارد زیر می‌شوند.

📌معلم بی توجه

یک معلم بداخلاق نسبت به دانش آموزان خود، بی توجه نیز هست. در واقع او شاید رفتارهای خشونت آمیز و تند از خود بروز ندهد. اما نسبت به روند درسی دانش آموزان خود بی اهمیت بوده و آنها را نادیده می‌گیرد. دلسوزی یکی از ویژگی های اصلی یک معلم است که در صورت نبود آن دانش آموزان دچار مشکل می‌شوند.

📌معلمی که سواد کافی ندارد

یکی دیگر از انواع ویژگی های معلم بداخلاق، عدم سواد اوست. در واقع چنین فردی به دلیل اینکه نمی‌تواند به سوالات دانش آموزان خود پاسخ دهد؛ به همین دلیل با آنان بدرفتاری کرده و تندخویی می‌کند.

📌معلم بی اخلاق

معلم بداخلاق نسبت به دانش آموزان خود بی ادبی کرده و رفتار خوبی با آنان ندارند. در واقع آنان صبر و انرژی کافی را به دانش آموزان نداشته و یا حتی آنان را مورد تمسخر قرار می‌دهند. حتی از روش های تنبیهی استفاده می‌کنند.

📌معلمی با روش تدریس نامناسب

برخی از معلمین با اینکه سواد کافی دارند و یا حتی اخلاق آنان نیز خوب است؛ اما روش تدریس مناسبی نداشته و به همین دلیل دانش آموزان زودتر از کلاس چنین معلم هایی خسته می‌شوند. در واقع این معلم بداخلاق در تدریس خود خلاقیت نداشته و به همین دلیل منجر به بی علاقگی می‌گردد.

نحوه برخورد با معلم بداخلاق

یکی از موضوعات مهم در این زمینه نحوه برخورد با معلم بداخلاق است. در واقع اگر دانش آموزان و یا حتی والدین آنها بدانند که در این شرایط باید چگونه رفتار کنند؛ این مشکل نیز راحت تر حل خواهد شد. در این قسمت به توضیح این روش ها می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با علل مدرسه نرفتن بچه ها کلیک کنید.

✨مداخله خانواده ها با معلم بداخلاق

بهتر است در مورد برخورد با معلم بداخلاق، حتما خانواده ها مداخله کنند. چرا که گاهی مسئولین مدرسه و یا حتی خود معلم، صحبت های دانش آموزان را نادیده گرفته و به آنان توجهی نمی‌کنند. اما وقتی والدین در این مورد دخالت داشته باشند؛ موضوع جدی تر گرفته می‌شود.

✨صحبت کردن با معلم به طور مستقیم

همچنین بهتر است در ابتدا دانش آموزان و یا حتی والدین به صورت مستقیم با خود معلم بداخلاق صحبت کنند. در چنین شرایطی، مشکل در همان مراحل ابتدایی حل شده و دیگر مسئولین مدرسه درگیر نمی‌شوند. اما گاهی اینکار موثر نیست و معلم روش خود را تغییر نمی‌دهد. از همین رو باید از روش های دیگر استفاده نمود.

✨در جریان گذاشتن مسئولین مدرسه درباره رفتار معلم بداخلاق

اگر معلم بداخلاق به انتقاد های دانش آموزان خود و یا حتی والدین آنها گوش نکرد؛ باید از مسئولین مدرسه کمک گرفت. در چنین شرایطی بهتر است با وجود شواهد و مدارک و همچنین به صورت گروهی به مدیر مدرسه مراجعه کرده و در این مورد صحبت کنید. البته روش صحبت کردن در این مورد بسیار مهم است. چرا که گاهی مدیر مدرسه در مقابل عوض کردن معلم و یا حتی تذکر دادن به او مقاومت می‌کند.

✨برخورد به صورت گروهی

فراموش نکنید که در زمینه اعتراض و صحبت کردن در مورد معلم بداخلاق، حتما به صورت گروهی اقدام کنید. در واقع وقتی تنها یک نفر در این مورد صحبت می‌کند؛ دیگران تصور می‌کنند که او تنها این مشکل را دارد. اما زمانی که تعداد زیادی به این شرایط معترض باشند؛ احتمال بروز تغییر بیشتر می‌شود. حتی اگر قرار نیست همه با هم صحبت کنند؛ بهتر است امضا و یا اسم افرادی را که معترض هستند را جمع آوری کرده و در این زمینه کاری کنند.

✨جمع آوری شواهد حول معلم بداخلاق

از طرفی حرف شما در مورد یک معلم بداخلاق، زمانی سندیت پیدا می‌کند که در این مورد شواهد و مدارکی داشته باشید. این به معنی آتو گرفتن از معلم خود و یا استفاده از روش های نامناسب در این زمینه نیست. بلکه افراد می‌توانند از یکی از مسئولین مدرسه خواهش کنند تا روش تدریس معلم را زیر نظر گرفته و یا حتی نمرات دانش آموزان را بررسی نمایند. اینکار می‌تواند بسیار موثر باشد.

سخن پایانی

به طور کلی به دلیل تاثیرات معلم بداخلاق در سلامت روان دانش آموزان و یا حتی وضعیت تحصیلی آنها، بهتر است افراد در این زمینه حتما اقدامات لازم را انجام دهند. افراد می‌توانند در این مورد یا از والدین و یا مسئولین مدرسه کمک گرفته و همچنین برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از این موضوع، می‌توانند از مشاور نیز کمک بگیرند. از طرفی بهتر است حتما دیگران را مطلع کرده و در این مورد، با اطرافیان مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه معلم بداخلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 696
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 268
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 583
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 583
  • بازدید ماه : 1,267
  • بازدید سال : 20,971
  • بازدید کلی : 32,516