loading...
newmiiind
newmiiind بازدید : 1 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

تعبیر خواب گربه با دیدن این حیوان زیبا در واقعیت بسیار متفاوت است. از آنجایی که گربه ها را در طول روز در اطراف خود می‌بینیم؛ بسیار احتمال دارد که در خواب نیز آنها را در شرایط مختلفی ببینیم. در این حالت این رویا احتمالا هیچ معنی خاصی ندارد. گربه ها در عین حال که موجودات دوست داشتنی هستند؛ می‌توانند بسیار زیرک و حتی وحشی بوده و آسیب هایی نیز به انسان وارد کنند. از این رو نمی‌توان به طور کامل به آنها اعتماد کرد. گاهی وجود آنها در خواب بسیار ما را می‌ترساند؛ اما در واقع خواب تعبیر خوبی دارد. به همین دلیل بهتر است افراد در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و در صورت لزوم از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  تعبیر خواب گربه و بچه گربه در خانه

تعبیر خواب گربه

از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد گربه ها را به عنوان حیوانات خانگی خود انتخاب می‌کنند؛ بسیاری تعبیر خواب گربه را نیاز به احساسات و توجه عاطفی می‌دانند. اما همیشه هم اینطور نیست. در واقع این موضوعی فرهنگی بوده و حتی معانی آن از نظر افراد مختلف نیز متفاوت است.

تعبیر این خواب به جزئیات خواب و شرایط دیگر نیز بستگی دارد. معمولا خواب هایی که در نزدیکی سحر اتفاق می‌افتند و یا تحت تاثیر اتفاقات قبل از خواب نیستند؛ بیشتر احتمال دارد که به واقعیت بپیوندند. همچنین دیدن خوابی تکراری برای مدت زمان طولانی نیز نشانه ای وجود مشکلی در زندگی شخصی افراد است که باید به آن پرداخته شود. ‌برای آشنایی بیشتر با انواع تعبیر خواب مار کلیک کنید.

تعبیر خواب گربه از نظر مفسران

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ تعبیر خواب گربه از نظر افراد مختلف متفاوت است. در این قسمت به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

◀امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای تعبیر خواب گربه پنج معنی مختلف را در نظر می‌گیرد. دزد و دزدی، فرد سخن چین و دو بهم زن، بیماری و مشکل جسمانی، زن مهربان و نصیحت گر و یا جنگ و دشمنی همگی از معانی دیدن گربه در خواب هستند.

◀ابن سیرین | تعبیر خواب گربه

ابن سیرین نیز تعبیر خواب‌گربه را زن و یا مرد بدکاری می‌داند که منجر به بروز مشکلات مختلفی در زندگی می‌گردد. البته معمولا افراد گربه را فاقد ویژگی های مردانه دانسته و معتقدند که گربه به زنان شباهت بیشتری دارد.

◀آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز تعبیر خواب گربه را تنها در مورد حمله کردن آن مورد بررسی قرار می‌دهد. به این شکل که اگر فرد در خواب ببیند که گربه ای به او حمله می‌کند به این معنی است که دشمنان در تلاش هستند تا اعتبار و آبروی فرد را از بین ببرند.

◀لوک اویتنهاو | تعبیر خواب گربه

لوک اویتنهاو نیز به طور کلی گربه را نماد دوستی نادرست می‌داند که به شکل های مختلفی به افراد آسیب می‌زنند. چنگ زدن گربه در خواب به معنی وجود مشکل و مانعی در زندگی است. از طرفی گربه سیاه نیز نمادی از بدبختی و بدشانسی می‌باشد. اگر در خواب گربه ای را صدا می‌زدید؛ احتمالا به زودی مشاجره ای با خواهید داشت.

◀حضرت یوسف

حضرت یوسف برای تعبیر خواب‌گربه به کشتن آن اشاره کرده و معتقد است که اینکار نشان دهنده وجود فردی نیازمند و درویش است که احتمالا به وجود شما نیاز دارد.

◀ابراهیم کرمانی | تعبیر خواب گربه

از نظر ابراهیم کرمانی کشتن یک گربه و کندن پوست آن در خواب نشانه ای از به دست آوردن مال دزدی و حرام است.

◀مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی در وهله اول به دلیل تمیزی گربه و همچنین حساسیت او نسبت به فرزندانش، تعبیر خواب گربه را همواره زن می‌داند. او دیدن چند گربه را در خواب به معنی غیبت زنان پشت سر خواب بیننده می‌داند. همچنین دیدن گربه ای در خانه از نظر او به معنی تجاوز به مال و اموال توسط یک زن است.

تعبیر خواب گربه در کتاب تفسیر رویاها

کتاب تفسیر رویاها در مورد تعبیر خواب گربه ، تنها بر بچه گربه ها تمرکز کرده و بر اساس این کتاب دیدن آنها در خواب به همراه مادرشان تعبیر خوبی نداشته و احتمالا فرد به زودی دچار غم بزرگی خواهد شد.

تعبیر خواب گربه در روانشناسی

به دلیل تاثیر تحلیل رویاها در روانشناسی، مخصوصا در مکتب روانکاوی، بسیاری از دانشمندان این حوزه مانند فروید و یونگ نظراتی در این مورد مطرح کرده اند. به طور کلی علم روانشناسی علم تعبیر خواب را نقض نمی‌کند. اما نباید بیش از اندازه به آن پرداخت. چرا که برخی از افراد به طور کلی آن را منشا تصمیمات خود قرار داده و به طور منطقی فکر نمی‌کنند. همچنین با کمک علم روانشناسی باید از بروز اختلالات ناشی از رویاها در زندگی افراد نیز جلوگیری نمود.

تعبیر خواب گربه در شرایط مختلف

در مورد تعبیر خواب گربه ، علاوه بر نظر افراد مختلف باید به جزئیات دیگری نیز توجه داشت. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از معانی مختلف تعبیر خواب کرم کلیک کنید.

🔸گربه های زیاد

دیدن گربه های زیاد در خانه در بیشتر موارد تعبیر خوبی دارد. این موضوع به معنی انعطاف پذیری خواب بیننده، برکت در زندگی به واسطه ثروت و همچنین بروز اتفاقاتی خوشایند در آینده ای نزدیک است.

🔸گربه باردار

تعبیر خواب گربه باردار نیز باروری، خلاقیت و پتانسیل برای رشد و توسعه است. همچنین این خواب نشانه ای از موضوعات دیگری نیز هست. برای مثال فرصتی برای آغاز های جدید و فرصت ها، پرورش، خلاقیت و تولید، مسئولیت های جدید و تحول شخصی همگی از تعابیر مختلف دیدن گربه ای باردار در خواب است.

🔸گربه خواب

دیدن گربه ای در خواب نیز نوید دهنده مرحله جدیدی در زندگی است که سرشار از آرامش و خوشحالی است. این خواب نشان می‌دهد که شما در واقعیت خوشحال بوده و تصمیمات درستی خواهید گرفت.

🔸گربه مرده

با اینکه احتمالا دیدن چنین خوابی خوشایند نیست؛ اما معمولا تعبیر خوبی دارد. تعبیر خواب گربه مرده معمولا به معنی پایان یافتن دوره از زندگی و یا حتی ویژگی شخصیتی است در نهایت به نفع افراد تمام می‌شود.

🔸گربه خیس

تعبیر خواب دیدن یک گربه خیس نیز نشان دادن خشم و عصبانیت خواب بیننده نسبت به موضوعی است که برای مدت زمان طولانی فکر او را به خود مشغول کرده است.

🔸گربه در رنگ های مختلف

دیدن گربه های در رنگ های مختلف در خواب، معانی مختلفی نیز دارند. برای مثال گربه سیاه معنی شومی دارد. از طرفی گربه سفید نیز خبر از مشکلات آینده می‌دهد. دیدن گربه سیاه و سفید نیز نشان دهنده تضادها و تعارض های شخصیتی است. رنگ خاکستری نیز بیانگر استقلال و خودکفایی و گاها اسرارمندی است.

سخن پایانی

دیدن گربه در خواب احتمالا یکی از شایع ترین خواب هایی است که افراد می‌بینند. از این رو داشتن اطلاعاتی در زمینه تعبیرهای آن ضروری است. همچنین اگر افراد به طور مداوم یک خواب تکراری ببینند؛ باید این موضوع را حتما با کمک روانشناس پیگیری نمایند. دیدن خواب گربه در بیشتر موارد تعبیر بدی نداشته و یا حتی به واقعیت نمی‌پیوندد. اما به هر حال بهتر است افراد در این مورد از متخصصین این حوزه کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 1 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

تعبیر خواب لخت بودن از دید افراد مختلف متفاوت بوده و همچنین به اعتقاد خود فرد نیز بستگی دارد. به طور کلی نظرات مختلفی در مورد خواب و رویا وجود داشته و نمی‌توان به طور قطعی آن را پذیرفت و یا رد کرد. به دلیل اینکه در بسیاری از موارد تعبیری که برای خواب وجود دارد اصلا اتفاق نمی‌افتد و یا افراد خواب های خود را به یاد نمی‌آورند. در هر صورت داشتن اطلاعاتی در این مورد و یا حرف زدن در مورد خواب ها با یک متخصص می‌تواند مفید واقع شود. چرا که گاهی آشفتگی ها و مشکلاتی که در زندگی روزمره داریم بر رویاهای ما نیز تاثیر گذاشته و همچنین کیفیت خواب ما را تغییر می‌دهد. از این رو توجه کردن به این موضوع می‌تواند مفید باشد. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  تعبیر خواب لخت بودن و برهنگی چیست؟

تعبیر خواب لخت بودن

تعبیر خواب لخت بودن با اینکه معانی مختلفی دارد؛ اما اگر بخواهیم کاملا به صورت نمادی و سطحی آن را بررسی کنیم باید به بگوییم که برهنگی نقطه مقابل پوشیدگی است که ظاهر ما را ناهنجار کرده و مانع از حضور ما در اجتماع می‌گردد. در واقع اینکار نه تنها خلاف قانون است بلکه اخلاقی نیز نیست.

به همین دلیل زمانی که ما در خواب های خود چنین چیزی را می‌بینیم؛ در ابتدا باید به این موضوع فکر کنیم که آیا این خواب تحت تاثیر وقایع قبل از خواب است و یا به دلیل موضوعی است که برای مدتی ذهن ما را به خود مشغول کرده! حتی گاهی خواب های ما خبر از اتفاقات آینده می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌شود که تفاسیر افراد مختلف را خوانده و یا حتی از متخصصین در این مورد سوال نمایید. برای آشنایی بیشتر با انواع کابوس شبانه کلیک کنید.

تعبیر خواب لخت بودن از نظر روانشناسی

برخی از افراد تعبیر کردن خواب را به طور کلی عملی خرافی و غیرعلمی می‌دانند. روانشناسی نیز به طور کلی این موضوع را رد نمی‌کند. چرا که فروید یکی از بنیان گذاران علم روانشناسی از تعبیر رویاها در روش های درمانی خود استفاده می‌کرد. او متعقد بود که خواب های ما خبر از بخش ناهوشیار ذهن ما می‌دهند. بعد از گذشت مدتی بسیاری از نظریه های مورد تایید قرار نگرفت و یا از روش های او استفاده نشد. اما به طور کلی روانشناس مختلفی غیر از فروید نیز در مورد خواب های مختلفی از جمله تعبیر خواب لخت بودن نظریه پردازی کرده اند.

📌یونگ

یونگ نیز یکی دیگر از نظریه پردازانی بود که در مورد تعبیر خواب لخت بودن نظریه پردازی کرد. طبق باور او دیدن چنین شرایطی در خواب برای خود و یا اطرافیان نماد و سمبل چیزی است که در شرایط مختلف، معانی مختلفی پیدا می‌کند. همچنین او معتقد است که چنین خوابی کاملا رایج و طبیعی است. چرا که بسیاری از افراد بر این باورند که دیدن فردی برهنه و لخت در خواب به معنی شهوت و افکار نادرست فردی است که خواب می‌بیند. اما این موضوع حقیقت ندارد.

📌فروید

فروید به دلیل اینکه منشا همه چیز را مسائل جنسی می‌دانست؛ دقیقا برخلاف یونگ فکر می‌کرد. بر اساس نظر او، فردی که به دلیل کمبود فعالیت های جنسی دچار ناراحتی و نگرانی می‌گردد؛ در خواب چنین تصاویری را مشاهده می‌کند. برهنه شدن در مقابل دیگران نیز از نظر فروید چنین تفسیری دارد.

تعبیر خواب لخت بودن از نظر مفسران مختلف

حتی افرادی که در حوزه روانشناسی فعالیتی نداشته اند نیز در مورد تعبیر خواب لخت بودن نظراتی داشته باشند. به طور کلی تعبیر کردن خواب کار ساده ای نیست و در طور تاریخ افراد آگاه و همچنین کسانی که در درحات بالایی از معنویت هستند؛ از جمله امامان، تفاسیری در این مورد داشته اند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

◀امام صادق (ع)

بر اساس نظر امام صادق (ع) در مورد تعبیر خواب لخت بودن، معنی آن به عملکرد و ذات خواب بینده بستگی دارد. برای مثال اگر مردی درستکار این خواب را ببیند؛ معنی نیکویی دارد. اما اگر مردی فاسد این خواب را بیند به معنی شر، بدی و رسوایی است. همچنین اگر فردی ببیند که در حین مریضی، عریان نیز هست؛ بدان معنی است که به زودی از دنیا می‌رود.

◀حضرت یوسف

حضرت یوسف نیز در مورد تعبیر خواب لخت بودن می‌گوید که اگر خود را در این وضعیت دیدید که بدون ذره ای خجالت در میان مردم راه می‌روید؛ بدان معنی است که ناراحتی و مشکل شما برطرف خواهد شد. همچنین ممکن است ثروتی نیز به شما برسد.

◀ابراهیم کرمانی

اما ابراهیم کرمانی در مورد تعبیر خواب لخت بودن معتقد است که بعد از دیدن این خواب در امور خود سرگردان و ناتوان شده همچنین اگر در همین حین به دنبال کسب مال و ثروت نیز باشید؛ به درد، غم و رنج مبتلا خواهید شد.

◀جابر مغربی

جابر مغربی نیز نظری مانند امام صادق داشته و می‌گوید که خوبی و بدی این موضوع به پوشیده بودن ناحیه تناسلی و یا برهنه بودن آن مرتبط است. در واقع اگر این ناحیه پوشیده نباشد؛ بدنام خواهید شد و برعکس.

◀ابن سیرین

همچنین ابن سیرین نیز در این باره می‌گوید که تعبیر خواب لخت بودن زمانی که از این موضوع خجالت زده و ناراحت هستید؛ بدین معنی است که به زودی راهی سفر حج خواهید شد. همچنین همراهی با مردی درستکار و باتقوا در این شرایط نیز بدان معناست که خدا از تقصیرات شما خواهد گذشت.

◀مطیعی تهرانی

از نظر مطیعی تهرانی تعبیر خواب لخت بودن بدان معنی است که اسرار پنهان قلب شما فاش خواهد شد. به زودی شخصیت واقعی شما در میان مردم هویدا شده و نمی‌توانید چیزی را پنهان کنید.

◀آنلی بیتون

تعبیر خواب لخت بودن نشانه ای است که در آینده به کارهای ناشایستی دست خواهید زد. از طرفی اگر تلاش کنید که در چنین وضعیتی خود را بپوشانید؛ یعنی قصد دارید که عادت های ناپسند خود را ترک کنید. همچنین از نظر آنلی بیتون دیدن برهنگی دیگران در خواب نیز به معنی وجود افراد حیله گر و مکار در اطراف شماست.

◀کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها به دو صورت به تعبیر خواب لخت بودن اشاره شده است. اولی به صورت دویدن به صورت برهنه است که بدین معنی است که ایده ها و نقشه های ذهنی خود را از دست می‌دهید. و دومی این خوابیدن با شخصی برهنه است که به معنی  بروز مشکلات و آزارهایی در آینده است.

تعبیر خواب لخت بودن بر اساس شرایط مختلف

تعبیر خواب بستگی به شرایطی که افراد در آن برهنه هستند نیز دارد. جنسیت افراد و یا حتی وضعیت تاهل را نیز باید در نظر داشت. برای مثال دیدن زنی برهنه در خواب به معنی به دست آوردن ثروت بزرگی است. همچنین دیدن دختری مجرد که برهنه است؛ به معنی غرور، تکبر، خودخواهی و خودبینی است. همچنین اگر افراد خواب فردی که تپل و چاق که برهنه نیز هست را در خواب ببینند؛ دچار افزایش رزق و روزی و برکت خواهند شد.

تعبیر خواب لخت بودن نشانه چیست؟

حتی اگر تعبیر خواب لخت بودن معنی خاصی هم نداشته باشد؛ اما می‌تواند نشانه ای از موضوعی است که فرد از آن آگاه نیست. برخی از مسائل شامل موارد زیر می‌شود.

آسیب پذیری و ضعف

ترس و واهمه

ناامنی

عدم آمادگی

تکبر و غرور

آزادی بیان و ابراز عقیده

جلب توجه

سخن پایانی

به طور کلی دنبال کردن خواب ها و توجه کردن به صورت افراطی به آنها کار درستی نیست. چرا که افراد به عواملی که در واقعیت وجود دارند؛ بی توجه می‌شوند. اما این بدان معنا نیست که به طور کلی آنها را نادیده بگیرید. بهتر است در صورتی که خوابی را به صورت مکرر می‌بینید و یا آن خواب خللی در زندگی شما ایجاد کرده است؛ حتما از یک متخصص کمک گرفته و این موضوع را پیگیری نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 1 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

ضمیر ناخود آگاه آن بخش از ذهن ماست که هیچ دسترسی به آن نداریم. البته این دیگاه روانشناسی در مورد لایه های ذهنی است. در علوم دیگر شاید از این بخش مغز به عنوان قسمتی یاد شود که متعلق به خاطرات فراموش شده ماست. اما به طور کلی این بخش از ذهن ما بسیار بزرگ بوده و همچنین مسئول بسیاری از رفتارها و واکنش های انسان است که ما دلیلی برای آنها نمی‌یابیم. سالها دانشمندان زیادی در تلاش برای دسترسی و یا حتی تغییر این بخش از ذهن انسان بوده اند. همچنین نظریه های مختلفی نیز در این زمینه ارائه داده اند. اما هنوز هیچ قطعیت در این مورد وجود ندارد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ضمیر ناخودآگاه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  ضمیر ناخود آگاه چیست؟

ذهن ناهشیار

ضمیر ناخود آگاه و یا ذهن هشیار حاوی پدیده های روانی و فرایندهای مختلف ذهنی است که مرتبط به خواب و رویا و یا بازیابی خاطراتی است که در اثر رویارویی با یک محرک بیرونی و یا عاملی است که به راحتی شناسایی نمی‌شود. در واقع گاهی در حال تجربه حالتی هستیم که اصلا دلیل آن را ندانسته و یا نمی‌دانیم که چطور نسبت به آن واکنش نشان دهیم. این موضوع کاملا مرتبط با احساسات و یا خاطرات بخش ناهشیار ذهن است که ما به آن دسترسی نداریم.

اما شناخت این بخش باعث می‌شود تا راحت تر با مسائل برخورد کرده و همچنین خودمان را بهتر بشناسیم. فروید که اولین فردی که این بخش از ذهن  را به رسمیت شناخت، نظریه های مختلفی در مورد آن مطرح کرده و مهم تر از همه آن را به کوه یخ تشبیه کرد. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم.

مثال های از ضمیر ناخود آگاه

برای ملموس تر شدن موضوع ضمیر ناخود آگاه قصد داریم تا مثال هایی را مطرح کرده و فرایندهای مربوط به آن را توضیح دهیم. اما اگر به این بخش مغز دسترسی نداریم؛ پس چطور می‌توانیم آن را شناخته و یا مورد بررسی قرار دهیم؟

⭕مثال اول

کودکی را تصور کنید که مورد تجاوز قرار گرفته است. این کودک به دلیل اینکه نمی‌تواند این موضوع را به درستی درک کند؛ پس از گذراندن دوره ای نسبتا طولانی از ناراحتی و حتی کابوس های شبانه، در نهایت این خاطره را فراموش کرده و حتی به طور کلی وقوع آن را انکار می‌کند.

⭕مثال دوم

فردی که بسیار پرخاشگر است و یا حتی دیگران را کتک می‌زند؛ احتمالا در کودکی شاهد درگیری های شدید والدین خود بوده است. این موضوع برای مدت زمان زیادی در او سرکوب شده و حال خود را به این صورت نشان می‌دهد.

به این دلیل هر دو مثال از دوران کودکی بود که اولین خاطرات و یا مواجهه ما با بسیاری از مسائل در دوران کودکی اتفاق می‌افتند. همچنین کودکان بیشتر احتمال دارد که احساسات خود را سرکوب کنند. برای آشنایی بیشتر با تاثیرات عقده های کودکی کلیک کنید.

قدرت ضمیر ناخود آگاه

فراموش نکنید که ضمیر نا خو آگاه قدرت زیادی داشته و وظایف زیادی دارد. حتی گاهی در جهت مثبت برای روان انسان عمل می‌کند. همه خاطرات حتی آنهایی که تصور می‌کنید به یاد نمی‌آورید؛ در این بخش بدون هیچ تغییری باقی مانده و گاهی حتی خود را بروز می‌دهند. این موضوع مخصوصا در مورد هیپنوتیزم به وضوح پس از سالها خود را نشان می‌دهد. برای مثال در برخی موارد افرادی که سن بالایی دارند در حین هیپنوتیزم خاطرات کودکی خود را به وضوح به یاد می‌آورند.

وظایف ضمیر نا خود آگاه

یکی از مهم ترین وظایف ضمیر ناخود آگاه حفظ آرامش و تعادل در روان است. چرا که اگر قرار بود افراد همه خاطرات خود را به یاد بیاورند؛ آرامش آنها مختل می‌شود. به طو کلی افراد باید بخشی واز خاطرات خود را فراموش کرده سپس رویدادهای جدید را به یاد بیاورند.

شکل گیری شخصیت

شکل گیری بخشی از شخصیت نیز به عهده ضمیر ناخود آگاه است. ورودی و اطلاعاتی که از محیط اطراف به ما می‌رسد بر نحوه رفتارهای ما تاثیر گذاشته و تکرار آنها منجر به شکل گیری باورها و حتی اصول ما در زندگی می‌شود.

خطرات احتمالی ضمیر ناخود آگاه

خاطراتی که به یاد آورده نمی‌شوند؛ همیشه هم خوشایند نیستند. در بیشتر موارد خاطرات ناخوشایند در ضمیر ناخود آگاه باقی می‌مانند. این موضوعات به طور ناگهانی در جایی که افراد فکرش را نمی‌کنند بروز کرده و منجر به واکنش های غیر منتظره ای در افراد می‌شوند. البته نمی‌توان هیچ کنترلی بر آنها داشت. تنها باید افراد ذهن خود را تقویت کرده تا بتوانند در این زمان ها پیامدهای منفی این موضوع را کنترل نمایند.

برخی از قوانین ضمیر ناخود آگاه

این بخش از ذهن قوانین و نکاتی دارد که اطلاع از آنها باعث می‌شود تا شناخت درست تری نسبت به آن داشته باشید. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند.

این بخش از مغز تلاش می‌کند تا خاطرات و رویاها را تبدیل به واقعیت کند.

در ضمیر ناخود آگاه هر کلمه معنا و محدوده خاصی دارد.

در این بخش هر کلکه ای ما را یاد تصویر خاصی می‌اندازد.

این بخش جمله های منفی را درک نمی‌کند.

هر اتفاقی را بدون هیچ گونه تغییری ثبت می‌کند.

روش های تسلط بر ضمیر ناخود آگاه

افراد می‌توانند تاحدی بر ضمیر ناخود آگاه خود تسلط یابند. برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد. در این قسمت به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

استفاده از جملات تاکیدی:  از آنجایی که ضمیر ناخود آگاه جملات منفی را درک نمی‌کند؛ به همین دلیل افراد می‌توانند جملات مثبتی را با خود تکرار کرده و یا حتی بخوانند تا ذهن آنها را درک کرده و به همان صورت ثبت نماید.

تجسم کردن: همچنین با تجسم کردن نیز می‌توانید به خواسته های خود در واقعیت رسید. بدین صورت که روزانه در جایی ساکت و آرام تمرکز کرده و به موضوعاتی که دوست دارید؛ فکر کنید.

تفاوت ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

همانطور که از اسم ضمیر خود آگاه نیز مشخص است؛ بدین معنی است که ما به ان دسترسی داشته و می‌توانیم اطلاعات درون آن را به راحتی به یاد آوریم. اما ضمیر ناخود آگاه برخلاف آن عمل کرده و دسترسی به آن از اراده ما خارج است. فروید بخش دیگری را در ذهن مطرح می‌کند که به آن نیمه هوشیار می‌گویند.

تقویت ضمیر ناخود آگاه

افراد برای تقویت ضمیر ناخود آگاه خود نیز می‌توانند از روشهایی استفاده نمایند. در واقع به تقویت این بخش، راحت تر می‌توانیم به آن دسترسی داشته و همچنین برخی از خاطرات را به یاد آوریم.

پاک کردن افکار منفی

نوشتن اهداف

برنامه ریزی برای اهداف

تحلیل خود و شرایط

پاک شدن ضمیر ناخود آگاه

از آنجایی که ما به ضمیر ناخود آگاه دسترسی نداریم؛ پاک کردن خاطرات در آن نیز کار دشواری است. همچنین در بیشتر موارد این بخش از ذهن ما پر از خاطرات سیاه و امیال سرکوب شده ای است که اصلا تمایلی به یادآوری آنها نداریم. از این رو می‌توانیم با استفاده از راهکارهایی آنها را به طور کامل از بین برده و یا تنها کنترل کنیم. برای مثال مراقبه، نوشتن افکار منفی روی یک کاغذ، سفر کردن و به دست آوردن تجربیات جدید و همچنین بخشیدن خود و دیگران در این مورد اثربخش هستند.

برنامه ریزی مجدد برای ضمیر نا خود آگاه

فراموش نکنید که خاطراتی که در دوران کودکی در ضمیر ناخود آگاه ما ثبت می‌شوند؛ دست ما نبوده و احتمالا به دنبال راهی هستیم تا آنها را از بین ببریم. برای اینکار باید خوراکی جدید به ذهن خود بدهیم. تسلط بر ذهن کار ساده ای نبوده و حتی گاها ممکن هم نیست. افراد می‌توانند از روش هایی که در قسمت قبلی به آنها اشاره شد؛ استفاده کرده و به طور کلی سبک زندگی خود را کمی تغییر دهند. اینکارها از بار روانی این خاطرات کمی می‌کاهد.

ضمیر ناخود آگاه جمعی

ضمیر ناخود آگاه جمعی موضوعی است که اولین بار توسط یونگ مطرح شد. این مفهوم به معنی اعتقادات و باورهایی مانند غرایز مرگ، رفتارجنسی و… است که همه افراد از آنها برخوردار هستند. به همین دلیل به آنها ضمیر ناخود آگاه جمعی می‌گویند. برخی از موضوعاتی که در گذشته بسیار شایع بوده اند مانند جنگ گریز در طی سالها با ظهور تمدن سرکوب شده به صورت کهن الگو بروز می‌کنند. یونگ در این مورد نظریات مختلفی را مطرح کرده است.

یونگ

ضمیر ناخودآگاه جمعی از نظر یونگ به بخش معنوی و اسرارآمیز ذهن است که لایه های مختلفی دارد. همچنین برخی از آنها از طریق نیاکان به ما ارث رسیده اند و اصلا خود انسان و یا وقایع زندگی او در این مورد نقشی نداشته اند. برخی از این مفهومات شامل مادر، تولد، مرگ، قدرت، قهرمان و… می‌شوند.

نظریه های فروید در مورد ضمیر نا خود آگاه

فروید نیز در طی سالیان نظریه ذهن ناهشیار و ضمیر ناخودآگاه، تغییراتی در این مورد داده است و در نهایت آن را در قالب یه دیدگاه توضیح می‌دهد. پویا، اقتصادی و مکان نگاری. البته دیدگاه اصلی فروید در مورد ضمیر ناخود آگاه همان کوه یخ است.

سخن پایانی

به طور کلی ضمیر ناخودآگاه ما می‌تواند خبر از بسیاری از مسائل و موضوعات در روان ما بدهد. تنها راه آگاهی از این بخش ذهن رویاهای ما هستند که حتی نمی‌توان به طور درستی آنها را تعبیر کرد. از آنجایی که در بیشتر موارد این بخش حاوی امیال و احساسات سرکوب شده انسان است؛ یادآوری آنها اصلا خوشایند نبوده و حتی منجر به بروز مشکلاتی می‌گردد. از این رو بهتر است افراد در این مورد حتما از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ضمیر ناخودآگاه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 1 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

سیر بودن نوزاد برای مادرانی که برای اولین بار فرزند دار شده اند، تشخیص اش بسیار دشوار است. این مادران همیشه نگران هستند که فرزندشان گرسنه بمانند. در کنار تمام مسئولیت ها و سختی های مادرشدن، نداشتن تجربه کافی خستگی بیشتری همراه می‌آورد. بنابراین با آموزش و یادگیری برخی امور مثل نشانه های سیری نوزاد بار کمتری به دوش خواهید کشید. در ادامه این نشانه ها را بررسی کرده ایم. در صورت نیاز می توانید از خدمات مشاوره کودک آواژه استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیری نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  سیر بودن نوزاد

سیر بودن نوزاد

بسیاری از مادران نگران این موضوع هستند که فرزندشان شیر کافی مصرف می‌کند یا خیر؟ این مساله نشانه هایی به همراه دارد که با آگاهی از آن می‌توانید برای تغذیه فرزند خود برنامه ریزی کنید. نوزادان در صورت گرسنگی گریه می‌کنند. اما این گریه به دلیل ناتوانی در بیان نیاز ها و خواسته ها، در دسته های دیگری نیز قرار دارد. به همین جهت باید هر گریه را شناسایی کرده و در زمان گرسنگی به فرزند خود شیر دهید.

اما سیر بودن نوزاد نیز نشانه هایی با خود به همراه دارد. برای مثال نوزادانی که گرسنگی خود را رفع کرده اند؛ سینه را از دهان مادر خارج می‌کنند، سینه مادر را آهسته میک می‌زنند، دست های خود را باز می‌کنند، به سکسکه می‌افتد، گریه می‌کند، به آرامش می‌رسد، می‌خوابد و محیط اطراف برای او جالب تر خواهد شد. زمانی که مادر به شیر دادن کودک ادامه دهد، فرزند خود را آزار خواهد داد. برای اطلاع از این شرایط باید مهارت های فرزند پروری را به خوبی آموزش ببینید. روانشناس و مشاورین کودک می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

نشانه های سیر بودن نوزاد

سیر بودن نوزاد نشانه هایی به همراه دارد که همه مادران باید از آن مطلع باشند. این نشانه ها به پدر و مادر ها کمک خواهد کرد تا نگرانی کمتری راجع به گرسنگی فرزند خود داشته باشند. در ادامه به این نشانه ها اشاره کرده ایم.

📌 آهسته سینه مادر را میک می‌زند

گاهی اوقات کودکان بسیار آهسته سینه مادر خود را میک می‌زنند. به مرور زمان نیز این مکیدن آهسته تر خواهد شد. در این شرایط باید به سیر بودن فرزند خود شک کنید.

📌 دست های نوزاد باز می‌شود | سیر بودن نوزاد

زمانی که به نوزاد خود شیر می‌دهید؛ دست هایش را باز می‌کند. در این حالت نوزاد دست ها و انگشت هایش را باز کرده و این حرکات در مواقع سیری بروز می‌کند.

📌 شیر مادر یا شیر خشک را پس می‌زنند

یکی از نشانه های سیر بودن نوزاد، پس زدن شیر مادر یا شیر خشک است. اگر نوزاد شما با زبان خود سینه را از دهان خارج کند یا سعی در دوری از شیر داشته باشد، باید به سیری او شک کنید. در این مواقع هرگز اصراری برای شیردهی نداشته باشید.

📌 نوزاد سینه مادر خود را رها می‌کند

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند؛ بعد از سیری، سینه مادر خود را رها می‌کنند. سیر بودن نوزاد با توقف مکیدن و خروج سینه از دهان اتفاق می‌افتد. در این شرایط هرگز سینه خود را به زور وارد دهان نوزاد نکنید.

📌 کودک سکسکه می‌کند | سیر بودن نوزاد

بسیاری از متخصصان سکسکه را نشانه ای از سیر بودن نوزاد می‌کند. اما سکسکه نوزاد می‌تواند به دلیل رفلاکس معده نیز رخ دهد. در این مواقع اسید معده و شیر در معده کودک شما بسیار زیاد است.

📌 از دهان خود شیر را خارج می‌کند

یکی از دلایل سیر بودن نوزاد؛ خارج کردن شیر از دهان است. برخی از نوزادان بعد از اینکه شیر می‌خورند، مقداری از شیر را از دهان خود خارج می‌کنند. این رفتار نشان دهنده عدم گشنگی نوزادان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فواید شیر مادر کلیک کنید.

📌 بعد از شیردهی گریه می‌کنند

یکی از دلایل سیر بودن نوزاد، گریه بعد از شیردهی است. در برخی از اوقات، زمانی که به فرزند خود شیر می‌دهید؛ پس از مدتی گریه خواهد کرد. دلیل گریه کودک در این شرایط؛ سیر بودن است.

📌 هنگام شیردهی خوابش می‌برد

از مهم ترین نشانه های سیر بودن نوزاد، خوابیدن است. زمانی که شکم نوزاد پر می‌شود، به آرامش می‌رسد که در نهایت باعث خواب می‌شود.

📌 آرامش به خود می‌گیرد | سیر بودن نوزاد

سیر بودن نوزاد نشانه بارز دیگری به نام آرامش دارد. کودکانی که گرسنه نیستند و شکم سیر دارند، آرامش خوبی کسب می‌کنند و اغلب به خواب می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعداد دفعات شیردهی کلیک کنید.

📌 هنگام شیردهی بازی می‌کنند

از دیگر دلایل سیر بودن نوزاد، بازیگوشی است. در این شرایط کودکان به هر چیزی جز سینه مادر توجه می‌کنند. این نشان از توجه محیط اطراف است و علاقه ای به شیر خوردن ندارند.

نحوه تشخیص تغذیه درست و مناسب نوزاد

در بخش قبلی مقاله راجع به سیر بودن نوزاد صحبت کرده ایم. اما موضوع سلامتی نوزاد است و والدین برای اینکه فرزندشان تغذیه خوبی داشته باشد؛ نگران هستند. در این بخش مقاله راجع به نحوه تشخیص تغذیه درست کودک صحبت کرده ایم.

🔻 هنگام شیر دادن، صدای قورت دادن او را می‌شنوید.

🔻 بعد از شیردهی سینه های سبک تر خواهید داشت.

🔻کودک شما افزایش وزن و رشد قدی دارد.

🔻 خواب با آرامشی دارد.

🔻 مدفوع او به رنگ زرد تیره است.

🔻روزانه بین 10 تا 12 مرتبه شیر مادر را تغذیه می‌کند.

🔻 چندین بار در روز ادرار می‌کند.

🔻 جنب و جوش دارند و رضایت در چهره آنها مشهود است.

کلام آخر

در این مقاله راجع به سیر شدن نوزاد و تغذیه مناسب او صحبت کرده ایم. نوزادان برای زندگی بهتر نیازمند سلامت جسمانی و روانی هستند. توجه به نیازهای روانی نیز مانند نیازهای جسمانی پر اهمیت است. به همین جهت حتما از روانشناس کودک در جهت رشد فرزند خود کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیری نوزاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 1 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

بیان خواسته ها به دیگران معمولا کار دشواری است. البته این موضوع به عوامل بسیاری بستگی دارد. اهمیت آن خواسته برای ما و همچنین نحوه رفتار فرد مقابل و بسیاری از مسائل دیگر همگی باید در حین بیان خواسته‌ها مطرح شوند. افراد باید در این مورد بسیار محتاطانه و با دقت عمل کرده و برای رسیدن به خواسته‌هایشان تلاش کنند. تفاوت های زیادی بین آدم‌ها وجود دارد، برخی فقط از دیگران توقع دارند، برخی در سخت ترین شرایط هم درخواست شان را بیان نمی‌کنند. چرا درخواست کردن از دیگران را ضعف دانسته و در هیچ زمینه ای از دیگران کمک نمی‌گیرند. به هر حال باید از راه های مختلف این موضوع مطلع شد و همچنین در این زمینه به درستی اقدام کرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیان خواسته ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  بیان خواسته ها

بیان خواسته ها

برخی از افراد در حین بیان خواسته ها به قدری دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند و یا حتی قبل از بیان کردن آن، فاجعه سازی می‌کنند که هم به خود آسیب می‌رسانند و هم دیگران را نگران می‌کنند. از همین رو حفظ آرامش و همچنین بیان کردن خواسته ها به روش درست اهمیت دارد. فراموش نکیند که درخواست کردن از دیگران اصلا اشکالی ندارد؛ تنها باید آن را به صورت درستی مطرح نمایید. گاهی طرف مقابل بسیار راحت تر از چیزی که ما تصور می‌کردیم با موضوع برخورد می‌کند. به همین دلیل نباید موضوع را برای خود بسیار بغرنج و بزرگ جلوه دهیم. برای اطلاع از نحوه همدردی با دیگران کلیک کنید.

چگونگی بیان خواسته ها

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ بیان خواسته ها با دیگران، راه و روش خود را دارد. برخی از افراد همواره از دیگران انتظار دارند که کارهایی را برای آنها انجام داده و همچنین در صورت نه شنیدن بسیار ناراحت می‌شوند. از طرفی برخی دیگر به دلیل اینکه از این راهکارها مطلع نیستند؛ همه کارها را به عهده خود گذاشته و فشار زیادی به خود وارد می‌کنند.

📌رفتار مودبانه

در قدم اول برای بیان خواسته ها، افراد باید رفتار مودبانه ای داشته باشند. در واقع آنها باید شرایط طرف مقابل و همچنین آداب معاشرت را درک کرده و در مرحله بعد از دیگران انتظاراتی داشته باشند. صحبت کردن در مورد این موضوع با دیگران باید با لحنی آرام و صمیمانه بوده تا طرف مقابل را ترغیب کند. برخی از افراد همواره تصور می‌کنند که وظیفه دیگران است تا کارهای آن ها را انجام دهند.

📌پرهیز از دادن احساس گناه

سعی کنید در حین بیان خواسته ها، از دادن احساس گناه به طرف مقابل خود پرهیز کنید. برخی از افراد انتقاد پذیر نبوده و به محض اینکه از دیگران جواب نه می‌شوند شروع به سرزنش کردن طرف مقابل می‌کنند. در چنین شرایطی او نیز از اینکه جواب رد داده است؛ احساس گناه کرده و احتمالا درخواست را قبول می‌کند. اما این موضوع را در نظر بگیرید که این خواسته قلبی او نیست.

📌پرتوقع نبودن در کنار بیان خواسته ها

گروهی همواره از دیگران انتظار دارند تا درخواست های آنها را برآورده کنند و بسیار هم توقعات غیر واقع بینانه ای دارند. برای مثال از دیگران می‌خواهند که برای آنها شغل های خوبی پیدا کرده و خودشان هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌کنند و یا اصلا رزومه خوبی برای استخدام شدن در پست درجه بالا را ندارند. در چنین شرایطی فردی باید این موضوع را به آنان یادآوری کرده و یا از او فاصله بگیرند.

📌پرهیز از درخواست های یک طرفه و همیشگی

فراموش نکنید که دیگران نیز از شما درخواست ها و انتظاراتی دارند که باید به آنها کمک کنید. در واقع بیان خواسته ها همیشه نباید یک طرفه باشد و افراد باید در قبال کارهایی که دیگران برایشان انجام می‌دهند؛ مسئولیت پذیر باشند. وقتی در گذشته دیگران برای شما کاری انجام داده اند باید خود را برای این موضوع آماده کنید که آنها نیز از شما درخواست هایی داشته باشند. همچنین به طور مکرر از یک نفر درخواست کمک نداشته باشید. موارد قبلی را جبران کرده و اگر توانایی چنین کاری را ندارید؛ دیگر از او درخواست نکنید.

📌بیان مستقیم خواسته ها

در مورد بیان خواسته ها، علاوه بر اینکه ادب و نزاکت را باید رعایت کنید؛ در عین حال بهتر است مستقیم و صریح در مورد خواسته خود صحبت کنید. حتی سعی کنید برای اینکه طرف مقابل را راضی به انجام آن کنید؛ پنهانکاری کرده و آن را راحت تر از چیزی که هست نشان دهید. البته گاهی افراد در این مورد دچار اشتباه شده و به جای اینکه خواسته خود را واضح و دقیق بیان کنند؛ به دیگران بی ادبی می‌کنند. برای اطلاع از روش های ارتباط کلامی کلیک کنید.

📌آماده بودن برای نه شنیدن

طبیعی که همیشه خواسته های ما اجرایی نبوده و دیگران در مقابل آنها مخالفت کنند. بهتر است خود را برای نه شنیدن در مقابل بیان خواسته های آماده کرده و به این موضوع احترام بگذارید. برخی از افراد به طور کلی تحمل نه شنیدن را ندارند. این موضوع هم خودشان و هم دیگران را آزرده خاطر کرده و از لحاظ روانی آنها را دچار مشکلات زیادی می‌کند.

📌قدردانی قبل و بعد بیان خواسته ها

قدردانی کردن در مورد بیان خواسته ها بسیار اهمیت دارد. اینکه به طرف مقابل نشان دهید که در مقابل که کاری برای شما انجام داده و یا در آینده انجام می‌دهد؛ قدردان هستید. گاهی دیگران از ما انتظار جبران ندارند؛ همین که به درستی از آنها تشکر و قدردانی کرده و به آنها نشان دهیم که اینکار چقدر برایمان ارزشمند است؛ کافی است.

📌احترام به خود و رفتار محتاطانه

در حین بیان خواسته ها، عزت نفس و غرور خود را نیز در نظر داشته باشید. فراموش نکیند که اینکه همواره از دیگران درخواست هایی داشته باشید؛ به شخصیت شما در مقابل دیگران آسیب خواهد زد. همچنین برخی از افراد به طور کلی برای اینکه دیگران را تحت تاثیر قرار داده و قانع کنند که کاری را برای آنها انجام دهند؛ خود را کوچک کرده و یا ناتوان نشان می‌دهند.

📌کمک به دیگران

یکی دیگر از اصول بیان خواسته ها، کمک کردن به دیگران است. وقتی دیگران در شرایط دشوار و سخت به ما کمک می‌کنند؛ ما نیز باید در مقابل این لطف را جبران کرده و به آنها کمک کنیم. در واقع تنها وقتی می‌توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم که که خودمان نیز به دیگران کمک کرده و درخواست های آنها را عملی کنیم.

در صورت مخالفت با بیان خواسته ها چگونه رفتار کنیم؟

همچنین گاهی پیش می‌آید که دیگران حاضر نیستند به هر دلیل به بیان خواسته ها پاسخ دهند. این موضوع کاملا طبیعی بوده و جای ناراحتی ندارد. در واقع باید دلیل این موضوع را جویا شده؛ اما نباید پافشاری کنیم. واکنش شما در این شرایط بسیار حائز اهمیت است. بهتر است لجبازی و اصرار نکرده و از خود تواضع و فروتنی نشان دهید.

سخن پایانی

بیان خواسته ها با دیگران یکی از مهارت های ارتباطی است که افراد باید از آن مطلع بوده و همچنین در مقابل دیگران از استفاده کنند. بهتر است افراد در ابتدا خواسته ها و توقعات خود را از دیگران مورد بررسی قرار داده و در مرحله بعدی آن را با دیگران مطرح کنند. گاهی برخی از افراد در این مورد زیاده روی کرده و به صورت مداوم از دیگران درخواست می‌کنند. اینکار هم باعث بروز مشکلاتی برای خود فرد شده و هم دیگران را در معذوریت قرار می‌دهد. افراد می‌توانند در این مورد با یک روانشناس مشورت کرده و از روش دقیق آن مطلع شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیان خواسته ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 1 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

افسردگی بعد از مهاجرت یک واکنش روانی رایج است که ممکن است برای افرادی که به یک کشور جدید مهاجرت کرده‌اند، پیش بیاید. این وضعیت می‌تواند ناشی از تنهایی، عدم تطابق با فرهنگ جدید، دوری از خانواده و دوستان، مشکلات زبانی و … باشد. افسردگی‌ بعد از‌مهاجرت با علائمی همچون اضطراب، ناراحتی، خستگی، افزایش وزن یا کاهش وزن، اختلالات خواب، تغییر در رفتار و روابط اجتماعی همراه است. اگر شما یا کسی که می‌شناسید احساس افسردگی بعد از مهاجرت می‌کنید، بهتر است با یک مشاور یا روانشناس مشورت کنید تا به شما کمک کنند با این وضعیت مقابله کنید و بهبود پیدا کنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی‌ بعد مهاجرت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  افسردگی بعد مهاجرت

افسردگی بعد مهاجرت چیست؟

دوری از خانواده و زندگی در یک کشور غریب افراد را به افسردگی دچار می‌کند. این استرس و اضطراب هرگز از زندگی انسان جدا نمی‌شوند. استرس در زندگی دوز های مختلفی دارد که اگر تحت کنترل نباشد آسیب های زیادی به همراه می‌آورد. اگر این استرس ها طولانی مدت باشد؛ غیر قابل کنترل شده و به افسردگی منجر می‌شود. افسردگی بعد از مهاجرت منجر به ناتوانی در عملکرد، اختلال در شناخت و ادراک، کاهش عملکرد، ناتوانی در حل مساله و … می‌شود.

از دلایل افسردگی بعد از مهاجرت می‌توان به تغییر محل زندگی، دوری از دوستان، تغییر شغل، مشکلات مالی، مشکلات اقتصادی و … اشاره کرد. بنابراین در هنگام مهاجرت و حتی قبل تر آن باید از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. در این مقاله راجع به تمامی مشکلات، دلایل و راهکارهای افسردگی بعد از‌مهاجرت توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خارج از کشور کلیک کنید.

دلایل افسردگی بعد از مهاجرت

زندگی بعد از مهاجرت استرس های زیادی به همراه دارد. دغدغه ها، مشکلات زندگی، درگیری های ذهنی و … همگی منجر به افسردگی بعد از مهاجرت می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دلایل افسردگی بعد مهاجرت صحبت کرده ایم.

🟠 فاصله گیری از ارتباطات حمایتی

🟠 مشکلات زبان

🟠فشار مالی

🟠 تغییرات فرهنگی

🟠 مشکلات اقتصادی

🟠ناتوانی در پذیرش فرهنگ جدید

🟠 مشکل با تبعیض

🟠 مشکل در ارتباط با سیستم زندگی جدید

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت افسردگی کلیک کنید.

نشانه های افسردگی بعد مهاجرت

افسردگی بعد مهاجرت نشانه هایی دارد که برای درمان باید از آن مطلع باشید. در این بخش مقاله به نشانه ها اشاره کرده ایم. اگر علائم زیر را در خود مشاهده می‌کنید؛ فورا به پزشک مراجعه کنید.

🔻 بروز افکار منفی

🔻 احساس ناراحتی

🔻ناتوان در دنبال کردن اهداف

🔻 انرژی پایین

🔻 خستگی فراوان

🔻فراموشی

🔻 ناتوان در تمرکز

🔻 تمایل به تنهایی

🔻عصبانیت و بد خلقی

🔻 بهم ریختن سیستم خواب

🔻 نامرتب کردن رژیم غذایی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین وابسته کلیک کنید.

روش های مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت

برای مقابله با افسردگی بعد مهاجرت حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. اما روش هایی نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها مقداری از نشانه ها و افسردگی خود کم کنید. در این بخش مقاله راجع به روش های مقابله با افسردگی بعد مهاجرت صحبت کرده ایم.

📌 دایره ارتباطات خود را گسترش دهید

یکی از روش های مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت، گسترش دایره ارتباطات است. ارتباط با افراد مشابه و ایجاد روابط اجتماعی جدید می‌تواند کمک کننده باشد. شرکت در گروه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی محلی می‌تواند به شما کمک کند تا احساس تنهایی کمتر شود. حتی می‌توانید روزهایی را صرف ارتباط و خوشگذرانی با دوستان جدید کنید که از میزان دلتنگی شما کاسته شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ناامیدی از زندگی کلیک کنید.

📌 به سلامت روانی خود اهمیت دهید

برای مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت، حتما باید به سلامت روانی خود اهمیت دهید. اگر احساس می‌کنید افسرده هستید، بهتر است با یک مشاور یا روان‌پزشک مشورت کنید تا به شما کمک کنند. در برخی موارد، داروها یا درمان‌های روان‌شناختی نیز ممکن است مفید باشند. 

📌 ورزش و فعالیت داشته باشید

برای اینکه با افسردگی بعد از مهاجرت مقابله کنید؛ باید به فعالیت بپردازید. ورزش و فعالیت‌ های تفریحی می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس را کاهش دهید و احساس خوبی داشته باشید. حتی با فعالیت ها و ورزش می‌توانید ساعت ها خود را سرگرم کنید تا از تنش دور باشید. 

📌 زبان کشور جدید را آموزش ببینید

برای رهایی و مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت، حتما باید زبان کشور جدید را آموزش ببینید. یادگیری زبان محلی می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنید و احساس تطابق بیشتری داشته باشید. در واقع با یادگیری زبان، ارتباط قوی تری با دیگران خواهید داشت.

📌 در فعالیت های مختلف شرکت کنید

برای مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت، در فعالیت های مختلف و روزانه شرکت کنید. کمک به دیگران و شرکت در فعالیت‌ های خیرخواهانه ممکن است به شما احساس رضایت و خوشحالی بخشد. همین امر باعث کاهش استرس، تنش و در نهایت کاهش افسردگی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید. 

📌 از روانشناس کمک بگیرید

برای جلوگیری از افسردگی بعد از مهاجرت، حتما و الزاما از روانشناس کمک بگیرید. کمک از روانشناس به شما آرامش می‌بخشد. متخصصین سلامت به شما راهکارهایی را ارائه می‌دهند که بتوانید با افسردگی مقابله کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به افسردگی بعد از مهاجرت صحبت کرده ایم. اگر مهاجرت کرده اید و نشانه هایی از افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا روش های بهبودی را آموزش ببینید و با جلسات درمانی به آرامش برسید. حتی با کمک روانشناس، میزان سازگاری شما افزایش می‌یابد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی بعد مهاجرت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 1 چهارشنبه 13 تیر 1403 نظرات (0)

اوقات فراغت نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است. آنان در این سنین مشغول کاری نبوده و تنها دانش آموز هستند. به همین دلیل زمان آزاد زیادی داشته که باید به درستی برنامه ریزی شود. از طرفی به دلیل شور و هیجانی که نوجوانان در این سنین دارند؛ بهتر است به شکل درستی انرژی خود را تخلیه کرده و حتی در کنار آن مهارت هایی را بیاموزند. معمولا والدین تصور می‌کنند که برای پر کردن این اوقات تنها باید نوجوان خود را در کلاس های مختلفی ثبت نام کنند. اما اینطور نبوده و راه های مختلف دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. والدین و نوجوانان باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کرده و از طرفی از یک مشاور نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاور نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اوقات فراغت نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  اوقات فراغت نوجوانان

اوقات فراغت نوجوانان

اوقات فراغت زمانی است که مختص به رسیدگی به امور درسی و یا وظایف شخصی نبوده و افراد می‌توانند آن را صرف تفریح و یا استراحت نمایند. با اینکه باید زمانی را به استراحت کردن نیز اختصاص داد؛ اما بهتر است نوجوانان به همراه والدین برنامه ریزی مفیدتری در این زمینه داشته باشند. پرکردن اوقات فراغت نوجوانان به شکل درست، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و همچنین در آینده آنان نیز تاثیر گذار است.

از این رو بهتر است خانواده ها این موضوع را دست کم نگیرند. فراموش نکنید که در برنامه ریزی در این مورد باید تعادل را رعایت کرده و به همه جنبه های زندگی نوجوان پرداخت. افراد می‌توانند در این زمینه با یک روانشناس کودک و نوجوان نیز مشورت کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع نیازهای نوجوان کلیک کنید.

روش های پرکردن اوقات فراغت نوجوانان

خوشبختانه برای پرکردن زمان اوقات فراغت نوجوانان، راه های مختلف و متنوعی وجود دارد. تنها نیاز به برنامه ریزی بوده و نوجوان و والدین باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. در این قسمت به بررسی برخی از این راه ها می‌پردازیم. برای اطلاع از رفتارهای نوجوانان موفق کلیک کنید.

✨شناسایی تفریحات مورد علاقه فرزند و اهمیت دادن به آنها

در ابتدا والدین باید برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان ، علائق آنان را شناسایی کنند. طبیعی است که وقتی سرگرمی نوجوان با علاقه او همسو باشد؛ لذت بیشتری برده و حتی برای آن تلاش نیز می‌کند. البته ممکن است نوجوان به مسائلی علاقه مند باشد که دسترسی به آنها ممکن نباشد. در این حالت باید به شرایط خانواده و حتی توانایی های خود نوجوان نیز توجه داشت. گاهی والدین به این موضوع توجه نداشته و نوجوان را مجبور به انجام کاری می‌کنند که علاقه ای به آن ندارد. برای اطلاع از راه های درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

✨آشپزی کردن با یکدیگر

فراموش نکنید که پرکردن اوقات فراغت نوجوان همواره مستلزم صرف کردن مقدار زیادی پول و یا گذراندن زمان زیادی خارج از خانه نیست. خانواده ها می‌توانند به کمک نوجوان خود آشپزی کرده و این مهارت را به آنان بیاموزند. آشپزی کردن از کارهایی است که بسیار مفید و کاربردی بوده و از طرفی زمان افراد را به خوبی پر می‌کند.

✨برنامه ریزی برای وقت گذرانی بیرون از منزل

همچنین والدین باید برای اوقات فراغت نوجوانان برنامه ریزی درستی نیز داشته باشند. برای مثال نباید همه تفریحات را در یک روز و یا با فاصله زمانی کمی انجام داد. بهتر است در هر روز مدتی برای فعالیت بدنی، استراحت، و یا حتی زمانی برای وقت گذرانی بیرون از خانه و دیدن دوستان اختصاص داده شود. حتی پولی که نوجوان در این زمان به آن نیاز دارد نیز باید برنامه ریزی شود.

✨یادگرفتن مهارتی جدید

یکی از مفید ترین کارهایی که نوجوانان می‌توانند در اوقات فراغت خود انجام دهند؛ یادگرفتن مهارتی جدید است. امروزه کلاس ها و کارگاه های متنوعی در این زمینه وجود دارد که والدین می‌توانند فرزندان خود را در آنها ثبت نام کنند. از طرفی یادگرفتن این مهارت ها حتی در آینده نوجوان نیز می‌تواند مفید باشد.

✨رفتن به سفرهای کوتاه

زمانی که نوجوان تمایل دارد تا با خانواده بگذراند را می‌توان به سفرهای های کوتاه و یا پیک نیک اختصاص داد. والدین می‌توانند جاذبه های اطرافی شهرخود را شناسایی کرده و به همراه نوجوان برای مدت زمانی کوتاهی به آنجا بروند. سفرکردن تجربه زندگی را در نوجوان بالا برده و آنها را از منطقه امن شان خارج می‌کند.

✨بازی کردن

اوقات فراغت نوجوانان نباید همیشه با انجام کاری و یا یادگیری مهارتی همراه باشد. گاهی باید زمانی را به بازی کردن اختصاص داد. امروزه بازی های کامپیوتری و یا حتی فیزیکی جذابی وجود داشته که نوجوانان می‌توانند به صورت گروهی آنها را انجام دهند. بازی کردن در هر سنی مهارت های اجتماعی افراد را تقویت می‌کنند. البته در مورد بازی های کامپیوتری، والدین باید احتیاط کرده تا نوجوان با آنها اعتیاد پیدا نکند.

✨احترام به وقت گذرانی نوجوان با دوستانش

بهتر است والدین در مورد اوقات فراغت نوجوانان ، به انتخاب های آنان نیز احترام بگذارند. نوجوان نباید تمام وقت خود را در خانه و یا با خانواده خود بگذراند. بهتر است به او اجازه دهید تا با دوستان خود وقت گذرانی کرده و حتی دوستانی جدید نیز پیدا کند. طبیعی است والدین در این مورد نگرانی هایی داشته باشند. اما زمانی که تعادل بین همه بخش های زندگی نوجوان وجود داشته باشد؛ نیازی به نگرانی نیست.

اهمیت اوقات فراغت نوجوانان

فراموش نکنید که درست پر نکردن اوقات فراغت نوجوانان می‌تواند آسیب بزرگی به آنها در این سن و حتی در آینده وارد کند. بسیاری از نوجوانان به دلیل اینکه راه و روش درست وقت گذرانی را نمی‌دانند به سراغ مواد مخدر و یا اعتیاد های رفتاری رفته و بسیاری از مهارت ها را نمی‌آموزند. حتی گاهی منزوی شده و علاقه ای به حضور در اجتماع ندارند. از این رو بهتر است والدین به این موضوع پرداخته و در این زمینه با فرزند خود همراهی کنند. برای جلوگیری از بروز اعتیاد در نوجوانان کلیک کنید.

نکاتی در زمینه اوقات فراغت نوجوانان

در مورد اوقات فراغت نوجوانان با رعایت نکاتی می‌توان این زمان را برای آنان لذتبخش تر کرده و حتی به آنها کمک کرد.برخی از این نکات شامل موارد زیر می‌شود.

بهتر است به هیچ عنوان آنان را مجبور به انجام کاری نکنید.

در مورد انتخاب تفریحات، حتما سن و یا حتی شرایط جسمانی آنان را در نظر داشته باشید.

بهتر است نوجوان مدت زمان کوتاهی را در روز به مطالعه و درس خواندن اختصاص داده تا به طور کلی از فضای مدرسه دور نشود.

نوجوان را در مورد پرکردن این اوقات به حال خود رها نکرده، به او کمک کنید و حتی برنامه او را پیگیری نمایید.

سخن پایانی

با اینکه پرکردن اوقات فراغت نوجوانان کار ساده ای نیست؛ اما از اهمیت زیادی برخوردار است. نوجوانان در دوره حساسی بوده و در بیشتر موار نمی‌توانند برنامه ریزی درستی برای زمان خود داشته باشند. از این رو نقش والدین در چنین شرایطی پررنگ تر شده و می‌توانند از جوانب مختلفی به او کمک کنند. از طرفی حتما والدین نیز باید از مشاور کمک گرفته و به درستی برای زمان های خالی نوجوان برنامه ریزی نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اوقات فراغت نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 3 چهارشنبه 13 تیر 1403 نظرات (0)

استرس در نوجوان موضوعی شایع است. اما گاهی به قدری در آنها شدید می‌شود که عملکرد آنها در ارتباطات و همچنین تحصیل نیز مختل می‌کند. به طور کلی استرس واکنشی طبیعی است که در بیشتر موارد منجر به تلاش بیشتر می‌گردد. اما از آنجایی که نوجوانان تجربه زندگی کمی داشته و در دوره ای حساس از زندگی خود هستند؛ به همین دلیل نمی‌توان از آنها انتظار داشت که به شکل درستی با استرس برخورد کنند. آنان به دلایل مختلفی این حالت را تجربه کرده و همچنین در برابر آن پاسخ های متفاوتی نیز دارند. والدین باید در این مورد به آنان اطلاعاتی داده و همچنین با کمک گرفتن از یک روانشناس به آنان روش برخورد با استرس و اضطراب را آموزش دهند. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس در نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  استرس در نوجوان

استرس در نوجوان

دوره نوجوانی و بلوغ از پراسترس ترین دوره ها در زندگی است. این استرس گاهی درونی بوده و در مواردی به دلیل عوامل محیطی بروز می‌کند. آنان گاهی به این دلیل روش درست واکنش به استرس را نمی‌دانند دچار مشکل می‌شوند. همچنین موضوعاتی که آنان را دچار استرس می‌کند؛ شاید به ظاهر کم اهمیت به نظر برسد و یا اصلا موضوع مهمی نباشد؛ اما به دلیل موضوعاتی که آنان در این سنین تجربه می‌کنند؛ حساس و تحریک پذیر شده و به همین دلیل نمی‌توانند به شکل موثری با استرس برخورد کنند.

آسیب پذیری و تجربه کم آنان نیز در مقابل مسائل در این شرایط موثر بوده و آنان را در شرایط سخت تری قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با نیازهای نوجوان کلیک کنید.

نشانه استرس در نوجوان

استرس در نوجوان به شکل های مختلفی خود را بروز می‌دهد. آنان حتی گاهی به دلیل فشار روانی شروع به صدمه زدن به خود می‌کنند. برخی از این نشانه ها در آنها شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از دلایل رفتارهای نوجوان گوشه گیر کلیک کنید.

پرخاشگری

گوشه گیری و عدم تمایل حضور در جمع

افت تحصیلی

نشان دادن واکنش های افراطی

عدم سازگاری و انعطاف پذیری با جامعه

اختلال در خواب اشتها

معده درد های عصبی

احساس سرگردانی

ریزش مو

بروز جوشهای عصبی بر پوست

جویدن ناخن

ابتلا به وسواس های فکری عملی

البته شدت این نشانه ها و یا حتی نوع آنها از فردی به فردی دیگر متفاوت است. اما بروز برخی از این موارد برای مدت زمان طولانی نسبتا هشداردهنده بوده و باید والدین در این زمینه اقدام نمایند.

علل استرس در نوجوان

نوجوانان به دلایل مختلفی دچار استرس می‌شوند. فارغ از استرس طبیعی که ناشی از این دوران است؛ عوامل دیگری نیز در این مورد موثر بوده و یا حتی استرس را تشدید نیز می‌کنند. فضای مدرسه، روابط بین فردی دوستانه و یا در فضای مجازی، تغییرات ناگهانی در زندگی مانند مهاجرت و ورود به دانشگاه، محیط خانواده، کمبود در خواب و همچنین فکر کردن به آینده همگی از دلایل بروز استرس در این دوران هستند. البته این موارد به طور کلی برای همه استرس زا هستند. اما نوجوانان هنوز روش برخورد موثر با آنها را نمی‌دانند. برای اطلاع از راه های جلوگیری از خودزنی دختران نوجوان کلیک کنید.

راه های درمان استرس در نوجوان

خوشبختانه راه های زیادی برای درمان استرس وجود دارد. فراموش نکنید که کنترل استرس در نوجوان از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. چرا که اگر خانواده و یا حتی خود نوجوان به این موضوع اهمیتی ندهند؛ این اضطراب در فرد به حالت مزمن درآمده و به طور کلی زندگی نوجوان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای آشنایی با راه های درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

🔽همکاری والدین

در مورد استرس در نوجوان ، والدین حتما باید با یکدیگر همکاری داشته و هر دو در این زمینه تلاش کنند. هر دو والد باید به خوبی به حرف نوجوان گوش کرده و همچنین برای رفع نیاهای او تلاش کنند. از طرفی موقعیت هایی که نوجوان در آنها دچار استرس می‌شوند را شناسایی کرده از بروز آنها جلوگیری نمایند. بهتر است تفریحاتی را برای فرزند خود فراهم کرده و یا کارهایی را برای نوجوان انجام دهند؛ که برای او خوشایند است و سطح استرس او را کاهش می‌دهند. تمام این موارد نیازمند همکاری هر دو والد بوده و باید در این زمینه با یکدیگر همدل باشند.

🔽تغییر در سبک زندگی

امروزه سبک زندگی افراد منجر به ایجاد استرس زیادی برای آنان می‌گردد. از این گاهی تنها ایجاد تغییرات جزئی در سبک زندگی تا حد زیادی در میزان استرس موثر است. برای مثال خوردن غذای سالم و به موق و یا داشتن خواب کافی همگی مخصوصا در دوران نوجوانی کاهش دهنده استرس هستند. حتی اضافه کردن کتاب خوانی به روتین زندگی نوجوان نیز در این زمینه نقش زیادی دارد. نوجوان می‌تواند با برنامه ریزی به سبک زندگی ثابت و سالمی رسیده و از بالارفتن استرس خود جلوگیری نماید.

🔽ذهن آگاهی

تمرین ذهن آگاهی نیز یکی دیگر از راه های کاهش دهنده استرس در نوجوان است. در واقع ذهن آگاهی به افراد کمک می‌کند تا در لحظه حال و اکنون زندگی کرده و همچنین تجربیات حسی آنان را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل دیگر فکر کردن به آینده آنان را نگران نمی‌کند و یا بیش از اندازه درگیر گذشته نمی‌شوند.

🔽کمک گرفتن از روانشناس

یکی از موثرترین راه ها برای غلبه بر استرس در نوجوان کمک گرفتن از روانشناس است. در برخی موارد روش های خانگی در مورد کاهش اضطراب مخصوصا در نوجوانی موثر نبوده و بهتر است افراد از یک متخصص کمک بگیرند. روانشناس می‌تواند در ابتدا ریشه اضطراب افراد را شناسایی کرده و در قدم بعدی با ارائه راهکارهایی موثر به روانشناس کمک کند.

🔽تشویق کردن برای تفکر مثبت

داشتن تفکراتی مثبت مخصوصا در شرایط بحرانی کار دشواری است. از این رو اطرافیان باید نوجوان را تشویق کرده تا به داشته ها و یا دستاوردهای خود فکر کرده و از بابت آنها قدردان باشند. در واقع اینکار منجر به افزایش اعتماد به نفس و حتی روحیه آنان شده و استرس را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

نوجوانان در این سنین احساسات و هیجانات زیادی را تجربه می‌کنند. برای آنان کنترل حالات مختلف و غلبه بر آنها دشوار است. از این رو اطرافیان و والدین باید در کنار آنها بوده و به آنها کمک کنند. استرس در نوجوان موضوعی است که می‌توان تا حدی آن را کنترل نمود و یا از بروز پیامدهای آن را جلوگیری کرد. البته همکاری خود نوجوان نیز بسیار مهم است. از این رو والدین حتما باید در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس در نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید

newmiiind بازدید : 1 چهارشنبه 13 تیر 1403 نظرات (0)

رفتار با خواهر شوهر یکی از موارد حساس و مورد اهمیت برای خانم ها است. به دلیل اینکه مردان به خواهران خود بسیار اهمیت می‌دهند، رفتار با او به یک معضل برای خانم ها تبدیل شده است. این برخورد تعاملاتی بین خواهر‌شوهر و عروس ممکن است خوشایند و ناخوشایند باشد. اگر رفتار خوشایند باشد؛ زندگی خود شما خوب پیش خواهد رفت.

اما اگر رفتار با خواهر شوهر ناخوشایند باشد؛ باعث بروز انواع و اقسام مشکلات و بحث های خانوادگی می‌شود. دلیل این چالش ها، نقش موثر خواهر شوهر است. اگر قصد دارید زندگی آرامی داشته باشید و ارتباط مثبتی با خواهر‌شوهر ایجاد کنید؛ باید از خصوصیات اخلاقی او مطلع شوید و نحوه برخورد با او را بدانید. برای اطلاع از این موضوع حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار‌با خواهر‌شوهر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  رفتار با خواهر شوهر

رفتار با خواهر شوهر

رفتار با خواهر شوهر موضوع حساسی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد؛ مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. اگر قصد ادامه زندگی در آرامش دارید؛ باید با خواهر همسر خود رفتار خوبی داشته باشید تا مورد حمایت او قرار بگیرید. اما اگر هر نوع مشکلی در زندگی ایجاد شد؛ اصلا نباید انتظار حمایت از او داشته باشید.

برای رفتار‌با خواهر شوهر باید برخی از نکات را مورد توجه و برخی را نادیده بگیرید. مثلا اغلب خواهر شوهر ها احساس می‌کنند شما برادر آنها را دزدیده اید یا اینکه بی نقص ترین فرد کره خاکی، برادر اوست. شما باید تمامی این موارد را نادیده بگیرد و حسادت های او را در نظر نگیرید. مشکلاتی که با خواهر‌شوهر ایجاد می‌شود؛ تمامی ابعاد زندگی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به همین جهت برای جلوگیری از هر نوع تنش کمک روانشناس را جدی بگیرید. در این مقاله نحوه برخورد با خواهر‌شوهر را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چطور با خواهر شوهر رفتار کنیم؟

برای اینکه رفتار با خواهر شوهر را بدانید؛ ابتدا باید با دقت عمل کنید. شخصیت و رفتار های او را مد نظر قرار دهید و از خود واکنش های شدید بروز ندهید. در این بخش مقاله به سوال چطور با خواهر‌شوهر رفتار کنیم پاسخ داده ایم.

📌 در برخورد اول فوری با او صمیمی نشوید

در رفتار با خواهر شوهر نباید فوری عمل کنید. سعی کنید تا برخورد های اول خود را با مقداری فاصله انجام دهید. در این برخورد نباید تمام راز ها و اسرار خود را بر ملا کنید و بیش از اندازه صمیمی نشوید. دلیل این رفتار، عدم شناخت کافی است. بنابراین تا زمانی که تمامی نکات شخصیتی او را شناسایی نکردید؛ باید در رفتار و اعمال خود کوشا باشید.

📌 به رفتار های او واکنش شدید بروز ندهید | رفتار با خواهر شوهر

یکی از روش های رفتار با خواهر شوهر، عدم واکنش به رفتارهای او است. هرگز به شیوه ای رفتار نکنید که او را حساس تر کنید. اگر نسبت به اعمال و رفتار های او بی تفاوت باشید، از شدت کارهای خود کم خواهد کرد. اما اگر متوجه اذیت شما شود؛ رفتارش را بارها تکرار می‌کند تا شما را آزار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

📌 تا جای ممکن به فراموشی بسپارید

در رفتار با خواهر شوهر باید تا حد امکان فراموش کار باشید. گاهی برای اینکه شما را اذیت کند از خود رفتار های سمی بروز می‌دهد. اما برای آرامش زندگی خود بهترین کار فراموشی است. بهتر است آزار و اذیت های او را با همسرتان در میان بگذارید اما برای انتقام عمل نکنید.

📌 علت رفتار های او را بیابید | رفتار با خواهر شوهر

گاهی رفتارهای خواهر شوهر بیش از اندازه شما را آزار می‌دهد. در همه کارهای شما دخالت می‌کند و اذیت های او تمامی ندارد. برای رفتار با خواهر شوهر در این زمینه، در ابتدا علت رفتارهای او را بیابید. بعد از اینکه خود را بی تقصیر شناسایی کردید؛ از خانواده همسر بخواهید تا رفتارهای خواهر شوهر را کنترل کنند.

📌 خود را با خواهر شوهر مقایسه نکنید

در رفتار با خواهر شوهر هرگز نباید مقایسه وجود داشته باشد. اما اگر احساس کردید که خواهر شوهر برای تحقیر شما هر حرفی را بیان می‌کند، سکوت نکنید. در رابطه با ناراحتی ها و اذیت های او صحبت کنید و جویای علت رفتار او باشید. بدون اینکه واکنش شدید از خود بروز دهید، اگر مقصر هستید بپذیرید و ناراحتی خود را به خوبی بیان کنید.

📌 در مورد احساسات خود صحبت کنید

رفتار با خواهر شوهر باید همراه با بیان احساسات باشد. گاهی خواهر شوهر به شیوه ای رفتار می‌کند که گویی شما یک فرد بیگانه در زندگی آنها هستید. در این شرایط سلامت روانی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. برای جلوگیری از آسیب های بیشتر، حتما با مادر شوهر و پدر شوهر خود در رابطه با این موضوع صحبت کنید تا با فرزندشان گفتگو داشته باشند.

📌 او را به خود جذب کنید | رفتار با خواهر شوهر

جذب باید در رفتار با خواهر شوهر وجود داشته باشد. برای اینکه او را در تیم خود قرار دهید؛ باید مهربان باشید و سعی کنید با لبخند برخورد داشته باشید. با مهربانی می‌توانید خواهر همسر خود را نرم کنید و احترام خود را حفظ کنید.

📌 از روانشناس کمک بگیرید

رفتار با خواهر شوهر گاهی به هر نحوی باشد؛ دشوار ساز خواهد شد. برای اینکه برخورد مناسبی با خواهر همسر داشته باشید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک خواهند کرد تا بهترین برخورد را بنا بر شخصیت خواهر همسر داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به رفتار‌با خواهر شوهر صحبت کرده ایم. در این برخورد همیشه احترام خود را حفظ کنید و به او نیز احترام بگذارید. رفتار مهربانانه با چاشنی لبخند هدیه دهید تا بتوانید خواهر همسر را به خود جذب کنید. توصیه می‌کنیم که از روانشناس برای برخورد بهتر کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با خواهر‌شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 3 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

بوسیدن نوزاد برای او با خطراتی همراه است. در واقع با اینکه اینکار روشی برای محبت کردن به فرزند تولد شده است؛ اما به هر حال باید نکاتی را در این مورد رعایت کرد. در این زمان احتمالا افراد مختلفی برای بازدید از کودک تازه متولد شده و مادر او حضور می‌یابند. هریک از آنها تمایل دارند تا کودک را در آغوش گرفته و یا او را ببوسند. این رفتار نشان دهنده محبت  مهربانی آنهاست، اما گاهی مشکلاتی را برای نوزاد ایجاد می‌کند. معمولا در بیشتر موارد گفته می‌شود که این موضوع به دلیل حساس بودن پوست نوزاد است. اما عوارض ناشی از اینکار تنها به پوست کودک محدود نمی‌شود. بهتر است والدین در این مورد مطلع بوده و از آن جلوگیری کنند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن نوزاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع:  بوسیدن نوزاد و عوارض آن

بوسیدن نوزاد

از طرفی به دلیل فوایدی که بوسیدن نوزاد برای او ایجاد می‌کند؛ نمی‌توان در مقابل کودک تازه متولد شده مقاومت کرد. اما بوسیدن نواحی دیگر بدن او مانند دست ویا حتی گونه های او نیز همین احساس را در او برمی‌انگیزد. نوزادانی که در دوران کودکی هم توسط اطرافیان و هم والدین به شکل های مختلفی مورد محبت قرار می‌گیرند؛ در آینده کمتر مضطرب و بیشتر انعطاف پذیر می‌شوند.

این موضوع بر فرایند رشدی آنان نیز بسیار موثر است. اما علاوه بر فواید، باید خطرات این موضوع را نیز در نظر داشت. از همین رو بهتر است والدین و یا حتی دیگران قبل از بوسیدن نوزادان اقداماتی را انجام دهند. برای اطلاع از اهمیت و نحوه بغل کردن نوزاد کلیک کنید.

خطرات بوسیدن نوزاد

کودکان قبل از دو ماهگی هنوز قادر به لمس اشیا و یا درک آنها به وسیله دست و پای خود نیستند. در این زمان تمرکز اصلی آنها بر دهان است. آنها همه چیز را به سمت دهان خود برده و از علاوه بر تغذیه بر برقراری ارتباط با دنیای اطراف خود نیز از دهان و لب ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل بوسیدن لب های آنان در این زمان، کمی خطرناک است. از طرفی آنان بسیار حساسیت پذیر بوده و سیستم ایمنی بدن آنها هنوز به قدر کافی قوی نیست. برخی از خطراتی که بوسیدن نوزاد در این زمان ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

تبخال

سیاه سرفه

مونونوکلئوز یا بیماری بوسه

پوسیدگی دندانها

حساسیت غذایی

ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی

برای آشنایی با مراقبت های ضروری از نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

برای پیشگیری از مشکلات ناشی از بوسیدن نوزاد چه کنیم؟

از طرفی به راحتی می‌توان از این مشکلات یاد شده، پیشگیری نمود. این به طور کلی به معنی نبوسیدن نوزاد نیست. از طرفی فراموش نکنید که حتی والدین نیز باید این موارد را برای بوسیدن نوزاد خود رعایت نمایند. تنها باید بخش های دیگر بدن را بوسیده و یا به روش های دیگر محبت خود را نشان دهند. برای اطلاع از انواع ترفند بچه داری کلیک کنید.

🔵مراقب باشید

در قدم اول برای نزدیک شدن به نوزاد باید بسیار مراقب باشید. برای مثال اگر بیماری تنفسی دارید و یا پوست شما دارای مشکلاتی است؛ بهتر است به طور کلی از بوسیدن نوزاد صرف نظر کنید. تقریبا تا سه ماهگی سیستم ایمنی بدن نوزاد کامل نیست؛ پس بهتر است در این دوران بیشتر موارد احتیاط را برای بوسیدن نوزاد رعایت نمایید.

🟢رعایت بهداشت فردی

همچنین قبل از بوسیدن نوزاد؛ حتما موارد بهداشتی را رعایت کنید. برخی از والدین تصور می‌کنند به دلیل اینکه زمان زیادی را با فرزند خود می‌گذرانند دیگر نیازی به این کار نیست. اما باید صورت و دست های خود را شسته، لباس های تمیزی پوشیده و همچنین به سلامت دهان و دندان های خود نیز اهمیت دهند. حتی بدن و لباس های خود نوزاد را نیز تمیز نگه دارید.

🟡واکسینه کردن نوزاد و خود

واکسینه شدن نوزاد از ابتلا به برخی از عفونت ها و بیماری ها به طور جدی پیشگیری می‌کند. این واکسن ها در بیشتر موارد اجباری بوده و نوزادان بعد از تولد باید آنها را دریافت کنند. حتی خود والدین نیز باید برخی از واکسن ها را حتما زده باشند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از بیماری های ناشی از بوسیدن نوزاد پیشگیری کند.

🟠استفاده نکردن از لوازم آرایش

برای بوسیدن نوزاد، از لوازم آرایش استفاده نکنید. این مواد در نوزاد منجر به حساسیت و یا بیماری های پوستی می‌گردد. اگر این مواد توسط نوزاد مصرف شوند؛ او را دچار اسهال و مشکلات گوارشی خواهند کرد.

🔴خودداری از حضور بازدیدکنندگان تا چند هفته

همچنین به طور کلی بهتر است تا مدتی بعد از تولد از حضور بازدیدکنندگان جلوگیری شود. این دوران بسیار حساس بوده و بهتر است به غیر از والدین و یک مراقب فرد دیگری در اطراف نوزاد نباشد. در این شرایط از بیماری های ناشی از بوسیدن نوزاد نیز پیشگیری می‌شود.

چه افرادی باید صورت نوزاد را ببوسند؟

تقریبا می‌توان گفت؛ تنها افرادی که حق بوسیدن نوزاد را با رعایت نکات بهداشتی دارند؛ والدین او هستند. بهتر است تا مدت ها بعد از تولد اگر نوازد را می‌بینید؛ او را نبوسید و به شیوه های کلامی او به محبت کنید. این نوع از ابراز احساسات او را در معرض خطر قرار داده و مشکلاتی را برای او ایجاد می‌کند.

علت منع از بوسیدن کف پای نوزاد

برخی از افراد تصور می‌کنند که غیر از صورت نوزاد؛ نواحی دیگر بدن او برای بوسیدن مشکلی به وجود نمی‌آورد. این موضوع گاهی به دلیل مسائل خرافی منع می‌شود. برای مثال برخی می‌گویند اینکار باعث تاخیر در زمان راه رفتن او می‌گردد. اما گاهی به دلیل نشت ادرار، بوسیدن این عضو بهداشتی نبوده و بهتر است افراد اینکار را انجام ندهند.

جوش زدن در اثر بوسیدن نوزاد

بسیاری از نوزاد با گذشت مدتی بعد از تولد، دچار جوش های پوستی می‌شوند. این موضوع طبیعی بوده و بعد از مدتی این جوش ها کاملا از بین می‌روند. علت این موضوع هنوز به طور دقیق مشخص نیست. اما قطعا بوسیدن نوزاد به آن دامن زده و بهبودی آنها را با تاخیر مواجه می‌کند.

فواید بوسیدن نوزاد

از طرفی همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد؛ بوسیدن نوزاد از فوایدی نیز از نظر روانی برای او برخوردار است. اگر بوسیدن او از طرف والدین و همچنین به روش درستی انجام می‌گیرد؛ می‌تواند حتی فرایند رشدی او را سریعتر نیز بکند. اینکار به سن خاصی محدود نشده و تماس فیزیکی توسط والدین باید از همان دوران نوزادی آغاز شود. جالب است بدانید که نوزادان دختر بیشتر به بوسیده شدن نیاز دارند. این باید به اندازه کافی به هر دو جنس محبت کرد. از طرفی اینکار برای آنها با احساس آرامش و امنیت همراه بوده و منجر به شکل گیری شخصیت عاطفی آنها می‌گردد. برای آشنایی با راه های تقویت هوش نوزاد کلیک نمایید.

سخن پایانی

از آنجایی که بوسیدن نوزاد هم فایده و هم معایبی دارد؛ بهتر است افراد حتما اینکار را با احتیاط ورعایت کردن نکاتی انجام دهند. این مطلب به این معنا نیست اصلا کودک خود را نبوسید و یا با او تماس فیزیکی برقرار نکنید. اما باید برای اینکار، نکاتی را در نظر داشته باشید. همچنین اجازه ندهید؛ افراد ناآشنا فرزند شما را ببوسند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فواید جسمانی و روانی بوسیدن نوزاد؛ می‌توانید با یک روانشناس کودک نیز مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن نوزاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 1 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

هپاتیت ب یکی از انواع بیماری های عفونی ویروسی است که در بیشتر موارد از راه خونی و فراورده های خونی منتقل شده و در اولین مرحله کبد را درگیر می‌کند. همچنین این بیماری از بیماری های مقاربتی نیز محسوب می‌شود. خوشبختانه پیشگیری از این بیماری امکانپذیر است که در این مقابله بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. اما در صورت ابتلا هیچ گونه درمانی ندارد. از همین رو افراد باید در این مورد نکاتی را رعایت کنند. هپاتیت انواع مختلفی داشته و بیماری خطرناکی محسوب می‌شود. با اینکه می‌توان آن را کنترل کرد اما بهتر است افراد در قدم اول از ابتلا به آن پیشگیری نمایند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هپاتیت ب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  هپاتیت ب

هپاتیت ب

به طور کلی سیستم ایمنی بدن تا حدی در مقابل بیماری های مقاربتی فعال بوده و قادر به درمان آنها هست. همانطور که نوع حاد هپاتیت ب را درمان می‌کند. اما نباید به این دلیل اقدامی در این مورد نکرده و رفتارهای پرخطر انجام داد. چرا که در صورتی که نوع حاد تبدیل به نوع مزمن گردد؛ اندام های بیشتری درگیر بیماری شده و فرد مشکلات زیادی را تجربه خواهد کرد. افراد بهتر است در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و در قدم بعدی برای پیشگیری از واکسن های مربوط به این بیماری استفاده نمایند. همچنین با متخصص نیز در این مورد مشورت کنند.

نشانه های ابتلا به هپاتیت ب

نشانه های ابتلا به هپاتیت از حالت خفیف آغاز شده و از یک تا چهار ماه به شدیدترین حالت خود می‌رسند. در مواردی بعد از دو هفته نیز علائم ظاهر شده اند. اما برخی از بیماران نیز برای مدت زمان طولانی هیچ نشانه ای نداشته اند. این حالت بیشتر در کودکان اتفاق می‌افتد. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شود.

درد در ناحیه شکم

تغییر رنگ ادرار

تب

درد در مفاصل

اختلال در اشتها

داشتن حالت تهوع و استفراغ

ضعف و بی حالی

زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها

روش های انتقال هپاتیت

همانطور که گفته شد راه انتقال هپاتیت ب خون و فرآورده های خونی و مایع منی است. همچنین این بیماری از مادر به جنین نیز منتقل می‌گردد. استفاده از سرنگ مشترک در بین معتادین، تیغ مشترک و یا روش های غیربهداشتی برای انجام تتو نیز از راه های دیگر انتقال این بیماری بین افراد هستند. از طرفی کادر درمان نیز در معرض ابتلا به چنین بیماری هایی قرار می‌گیرند. داشتن روابط جنسی پرخطر و متعدد با شریک های جنسی متفاوت نیز ریسک ابتلا را افزایش می‌دهد.

افرادی که در معرض ابتلا به هپاتیت قرار دارند

افرادی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی داشته و همچنین موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که به چنین بیماری مبتلا شوند. مردان همجنسگرا، مبتلایان به دیگر بیماری های مقاربتی، افراد مبتلا به بیماری های کبدی، همچنین افرادی که با فرد مبتلا به هپاتیت ب زندگی کرده و یا رابطه جنسی دارند؛ نیز در معرض ابتلا قرار دارند.

انواع دیگر بیماری هپاتیت

علاوه بر هپاتیت ب ، هپاتیت سی و آ نیز وجود دارد. اما معمولا شیوع و انتقال هپاتیت ب بیشتر از سایر انواع است. همچنین هپاتیت سی خفیف ترین نوع است. تقریبا این سه نوع علائم مشابهی داشته تنها شدت آنها با یکدیگر متفاوت است.

انواع مختلف هپاتیت ب

هپاتیت ب شامل دو نوع حاد و مزمن می‌شود. این نوع هپاتیت تا شش ماه بعد از انتقال در حالت حاد قرار دارد. در این شرایط افراد به ندرت به بیماری های کبدی مبتلا می‌شوند. در این حالت اگر فرد برای درمان اقدام کند؛ بیشتر احتمال دارد که درمان شود. بعد از شش ماه این بیماری به حالت مزمن درآمده که منجر به آسیب های کبدی جدی مثل سیروز کبد شده و در نهایت به مرگ منجر می‌شود.

هپاتیت ب در کودکان

کودکان هپاتیت ب را معمولا از مادر می‌گیرند. نشانه های ابتلا در کودکان نیز مانند بزرگسالان است با این تفاوت که آنان علائمی مانند خارش بدن، کهیر و جوش را نیز از خود بروز می‌دهند. در بدن کودکان ویروس هپاتیت به تدریج تکثیر شده و منجر به بروز آسیب به کبد آنها می‌گردد.

هپاتیت ب در بارداری

اگر هپاتیت ب در بارداری به موقع درمان و یا کنترل نشود؛ نوزاد در حین تولد و زایمان مبتلا می‌گردد. معمولا در صورت اطلاع از ابتلا مادر در بارداری، پزشک متخصص با استفاده از روش هایی از انتقال این بیماری به جنین جلوگیری می‌کند. از آنجایی که مادر به دلیل سلامت فرزند در دوران بارداری نمی‌تواند از داروهای مختلفی استفاده نماید؛ کنترل این موضوع در این دوران کمی دشوار است.

آزمایش ها و تشخیص ابتلا به هپاتیت

افرادی که در معرض ابتلا به هپاتیت به قرار دارند و یا شاهد نشانه های این بیماری هستند؛ باید غربالگری انجام دهند. در ابتدا متخصص عفونی معاینه بالینی را انجام داده در مرحله بعدی دستور آزمایش خون می‌دهد. در مرحله مزمن این بیماری حتی احتمال نمونه برداری از کبد نیز هست. فراموش نکنید که آزمایش خون از یک تا نه روز بعد از ابتلا می‌تواند وجود این ویروس را در خون نشان دهد. بعد از تشخیص دقیق مراحل درمانی آغاز می‌گردد.

پیشگیری از ابتلا به هپاتیت ب

راه های پیشگیری از ابتلا به هپاتیت ب شامل استفاده از کاندوم در روابط جنسی، واکسن زدن و همچنین رعایت بهداشت شخصی است. در این صورت احتمال ابتلا افراد به شدت کاهش می‌یابد.

پیامدهای ناشی از ابتلا به هپاتیت ب

ابتلا به هپاتیت ب می‌تواند عوارض جدی برای افراد ایجاد کند. در بیشتر بیماری های مقاربتی تنها ویروس در بدن فرد وجود داشته و روابط جنسی او محدود می‌شوند. اما در مورد هپاتیت اینطور نیست. افراد با وجود این نوع بیماری زخم کبدی یا سیروز، سرطان کبد، نارسایی کبد و همچنین بیماری های کلیوی را تجربه می‌کنند. از این رو پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت است. ‌

شیوع ابتلا به هپاتیت ب

بر اساس آخرین آمارهایی که در این زمینه در ایران انجام شده است؛ یک میلیون و چهارصد هزار نفر مبتلا و یا ناقل این ویروس هستند. البته از زمانی که واکسیناسیون در این زمینه انجام شده است؛ نرخ ابتلا بسیار کاهش یافته به شکلی که احتمال ابتلا جوانان زیر 20 سال به هپاتیت بسیار کم است.

درمان هپاتیت ب

بیشتر بزرگسالان مبتلا به هپاتیت حاد درمان می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که احتمال بروز نوع مزمن در کودکان بیشتر است. با تزریق واکسن می‌توان از تبدیل نوع حاد به مزمن جلوگیری نمود. در حال هیچ روش دارویی قطعی برای درمان این بیماری وجود ندارد.

واکسن هپاتیت ب

واکسن هپاتیت ب سه دوز داشته و با تحریک سیستم ایمنی بدن آنتی های بدن را در مقابل این ویروس بالا می‌برد. این واکسن موثر بوده و افراد از زمان نوزادی می‌توانند این واکسن را دریافت کنند. این واکسن کاملا بی خطر بوده و عوارض جانبی برای افراد ایجاد نمی‌کند. افراد می‌توانند از مراکز درمانی این واکسن را دریافت کنند.

سخن پایانی

هپاتیت ها از انواع بیماری های مقاربتی بوده که ابتلا به آنها مشکلات جدی برای افراد ایجاد می‌کند. خوشبختانه پیشگیری از آنها امکانپذیر بوده وهمچنین در بیشتر موارد بدون هیچ مداخله پزشکی درمان می‌شوند. اما در هر حال باید در این مورد با احتیاط عمل کرده و نکات بهداشتی را رعایت نمود. از طرفی افراد باید در این زمینه با متخصص مشورت کرده اقدامات لازم را انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه هپاتیت ب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 3 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

میزان درک و فهم کودک به میزان توانایی کودک در درک و تفسیر اطلاعات، مفاهیم و رویداد ها اطلاق می‌شود. این شامل میزان توانایی کودک در درک زبان، مفاهیم ریاضی، توانایی‌ های اجتماعی، روانی و دیگر مهارت‌ های شناختی و عاطفی مختلف است. این موضوع به عوامل مختلفی مانند سن کودک، تجربه‌ های زندگی، و پشتوانه فرهنگی و آموزشی کودک بستگی دارد.

نوزادان هرگز نمی‌توانند به زبان بزرگسالان صحبت کنند یا چیزی که می‌خواهند را به راحتی بیان کنند. اما آنها خیلی فوری هر چیزی را آموزش می‌بینند. میزان درک و فهم کودک بر اساس سن او سنجیده می‌شود. کودکان در بدو تولد چیزی را درک نمی‌کنند اما به مرور زمان و با گذر عمر این درک و یادگیری بیشتر می‌شود. برای اطلاع از میزان‌درک و فهم کودکان حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه میزان‌درک و فهم کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  میزان درک و فهم کودک

میزان درک و فهم کودک

میزان درک و فهم کودک در سنین مختلف، متفاوت است. کودکان به مرور زمان و با گذشت سن می‌توانند محیط پیرامون خود را درک کنند. از 10 ماهگی متوجه رفتار اطرافیان می‌شوند و با مشاهده چیزهای مختلف، احساسات بهتری را درک می‌کنند. سطح درک کودکان به مرور زمان بیشتر نیز خواهد شد. در این مقاله سن به سن میزان‌درک و فهم کودک را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سن شروع درک و فهم کودک

میزان درک و فهم کودک به سن آنها بستگی دارد. کودکان تلاش می‌کنند که چیزهای مختلف زندگی را درک کنند. کودکان زمانی که متولد می‌شوند، معنای درست و دقیق کلماتی که دیگران استفاده می‌کنند را نمی‌دانند اما احساسات، هیجانات، ناراحتی، عشق، عصبانیت و اضطراب را درک می‌کنند. به مرور زمان وقتی که کودک به 7 ماهگی رسید؛ با اسم خود آشنا می‌شوند.

بعد از گذشت 7 ماه و با شروع 8 ماهگی تا 12 ماهگی، کودک کلماتی مانند دست نزن و نه را به خوبی درک می‌کنند. سپس بعد از 24 ماهگی، کودک به اندازه 3 الی 4 کلمه صحبت می‌کند. بعد از 3 سالگی، دایره لغات کودک بیشتر از صد کلمه خواهد بود و میزان درک و فهم کودک بیش از اندازه می‌شود. به اندازه ای که زمان خواب خود را نیز می‌داند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

روند رشد مهارت ها، میزان درک و فهم کودک

زمانی که فرزندان رشد می‌کنند؛ قدرت و مهارت درک آنها نیز رشد می‌کند. سیر رشد و روند درک مهارت ها به واسطه رشد آنها متفاوت است که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

💢 تولد تا 1 ماهگی

میزان درک و فهم کودک از تولد تا 1 ماهگی متفاوت است. کودکان در تمام اوقات بیداری از حواس 5 گانه خود استفاده می‌کنند. حواس 5 گانه بهترین اطلاعات را در رابطه با جهان اطراف به آنها می‌دهد. این کودکان توانایی درک و تفسیر چیزهای مختلف را ندارند اما هر روز که می‌گذرد، درک و فهم آنها بیشتر می‌شود. کودک با نزدیکان خود ارتباط عاطفی پیدا می‌کند. نسبت به صدای شما، لبخند و تماس بدن از خود واکنش نشان می‌دهد.

میزان‌درک و فهم کودک در این سن با واکنش ها بروز می‌کند. مثلا زمانی که کودک گریه می‌کند و شما برای آرامش او تلاش می‌کنید؛ امنیت را دریافت می‌کند. زمانی که مهارت های رشد کودک افزایش می‌یابد؛ حافظه بهتر و توانایی در صحبت او گسترش می‌یابد.

💢 2 تا 3 ماهگی

میزان درک و فهم کودک 2 تا 3 ماهه با ماه اول زندگی متفاوت است. کودکان هر چیزی که اطرافشان وجود دارد، درک و فعالیت های مورد علاقه خود را تماشا می‌کند. حال به خوبی درک می‌کند که در زمان نیاز به آرامش او می‌پردازید؛ در زمان گرسنگی به او شیر می‌دهید و برای سرگرم کردن او بازی می‌کنید. فرزند شما با لبخند رضایت خود را بروز می‌دهد و گفتگوی بدوی خود را با شما آغاز می‌کند.

💢 4 تا 7 ماهگی

میزان درک و فهم کودک 4 تا 7 ماهگی گسترده تر خواهد شد. کودکان در این دوره سن اسم خود را می‌شناسند و زمانی که با او صحبت می‌کنید؛ درک خواهد کرد. فرزندتان تن صدای شما را تشخیص می‌دهد و زمانی که با تندی برخورد می‌کنید؛ مضطرب خواهد شد. به مرور زمان غریبه ها را تشخیص می‌دهد و با مشاهده دیگران گریه می‌کند.

💢 8 تا 12 ماهگی

میزان درک و فهم کودک 8 تا 12 ماهه، توجه درخواست ها است. مثلا او به راحتی کلمه نه را درک می‌کند. حتی وقتی به او نگاه کرده و سر خود را تکان می‌دهید؛ می‌داند که نباید به کار خود ادامه دهد. اما کودک علاقه دارد تا محیط پیرامون خود را تجربه کند. برای اینکه واکنش شما را بسنجد، کاری را انجام می‌دهد تا بداند شما چه عکس العملی از خود بروز می‌دهید.

💢 12 تا 18 ماهگی

میزان درک و فهم کودک 12 تا 18 ماهه، استفاده از کلمات است. کودک ابتدا کلمه را درک می‌کند، سپس بر زبان می‌آورد. در نهایت دستور العمل های شما را دنبال کرده و الگو برداری صورت می‌گیرد.

💢 19 تا 23 ماهگی

در 19 تا 23 ماهگی، میزان درک و فهم کودک بسیار افزایش یافته است. خواسته های او با شما یکسان نخواهد بود و سعی در جلب توجه خواهد داشت. کودک شما شروع به درک مو فهم فضا و کلمات ساده خواهد شد. در واقع می‌تواند پازل ساده حل کند و تفاوت اشکال را شناسایی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودک باهوش کلیک کنید.

💢 24 تا 36 ماهگی

24 تا 36 ماهگی، میزان درک و فهم کودک در زبان افزایش می‌یابد. او درک بیشتری از زبان دارد و دایره لغات او حداقل 50 کلمه است. اما تا 3 سالگی این کلمات به 200 می‌رسد. کودکان در این دوره احساسات بیشتری را درک خواهند کرد.

برای میزان درک و فهم کودک چه کارهایی باید انجام داد؟

برای افزایش میزان درک و فهم کودک کارهایی وجود دارد که می‌توانید به واسطه آنها مهارت های فرزند را افزایش دهید. در این بخش مقاله به این روش ها اشاره کرده ایم.

➰ با فرزند خود بازی کنید.

➰برای او کتاب بخوانید.

➰فرزند خود را تشویق کنید.

➰ با فرزند خود صحبت کنید.

➰ محیط بسیار امنی را برای فرزند خود تامین کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به میزان درک و فهم کودک صحبت کرده ایم. کودکان با افزایش سن می‌توانند محیط پیرامون خود را درک کنند و برای جلب توجه رفتار های دیگری از خود بروز دهند. لازمه زندگی برای رشد و سلامتی کودک این است که پدر و مادر درک فرزند خود را در هر سن شناسایی کنند تا بتوانند تربیت اصولی تری داشته باشند. در این زمینه روانشناس کودک به خوبی می‌تواند به شما کمک کند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه میزان‌درک و فهم کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 3 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

تعبیر خواب کشتن و قتل از آنجایی که احتمالا تنش و اضطراب زیادی را در خواب به افراد وارد می‌کند؛ بسیار اهمیت دارد. دیدن این صحنه ها در واقعیت نیز ترسناک بوده و گاهی در خواب نیز تشدید می‌شود. چرا که در خواب، افراد اراده کمی از خود داشته و قادر به انجام کاری نیستند. حتی نمی‌توانند فریاد بزنند و یا کمک بخواهند. تنها مزیت دیدن چنین صحنه هایی در خواب این است که واقعیت نداشته و افراد می‌توانند از خواب بیدار شوند. برخی تصور می‌کنند که تنها افرادی که به این موضوع زیاد فکر می‌کنند و یا حتی مرتکب آن شه اند؛ چنین خوابی را می‌بینند؛ اما این موضوع واقعیت ندارد. همه افراد ممکن است این خواب را ببینند. از همین رو بهتر است در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کرده و یا حتی از خدمات روانشناختی استفاده کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  تعبیر خواب کشتن و قتل از نظر معتبرترین معبران

تعبیر خواب کشتن و قتل

به دلیل خشونت زیاد و یا نگرانی افراد از قضاوت شدن، تعبیر خواب قتل و کشتن کمی دشوار است. در واقع شاید اصلا خواب بیننده این موضوع را با دیگران مطرح نکند. اما این نکته را فراموش نکنید که این تنها یک رویا و یا یک کابوس است که لزوما تبدیل به واقعیت نمی‌شود. از این رو نباید از آن ترسید. با اینکه احتمالا فشار زیادی را از لحاظ روانی به افراد وارد می‌کند؛ اما به زودی فراموش شده و احتمال تکرار آن نیز بسیار کم است. زمانی که چنین خواب هایی به صورت مداوم برای افراد تکرار شوند؛ باید حتما از روانشناس در این مورد کمک دریافت کنند.

از نظر مفسران مختلف

معبران مختلف نظرات متفاوتی در مورد تعبیر خواب کشتن و قتل دارند که همه آنها نیز بد نیست. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

◀امام صادق (ع)

بر اساس نظر امام صادق در مورد تعبیر خواب کشتن و قتل ، کشتن حشره و یا چهارپایی در خواب به معنی غلبه بر دشمنان و بدخواهان است و تعبیر خوبی دارد. همچنین از شر چنین افرادی در اطرافیان، در امان خواهید بود و در مقابل آنان به پیروزی خواهید رسید.

◀ابن سیرین

ابن سیرین نیز در مورد تعبیر خواب کشتن و قتل می‌گوید که اگر خودتان در خواب کشته شدید؛ به معنی عمر طولانی و با برکت است. اما اگر شما کسی را به قتل رساندید؛ به این معنی است که او مورد لطف و رحمت قرار می‌گیرد.

◀ابراهیم کرمانی

از نظر ابراهیم کرمانی، تعبیر خواب کشتن و قتل به این صورت که ما توسط فرد دیگری کشته شویم؛ به دو شکل صورت می‌گیرد. اولی به این معناست که دشمنان در غیاب ما با یکدیگر متحد شده و قصد آسیب رساندن به ما را دارند و دومی نیز بیانگر به دست آوردن سود و برکت است.

◀جابر مغربی

جابر مغربی تعبیر خواب کشتن و قتل فرزند را نشان دهنده روزی حلال در زندگی می‌داند. او معتقد است که دیدن چنین خوابی برخلاف آنچه به نظر می‌رسد؛ تعبیر خوبی داشته و بیانگر افزایش رزق و روزی است.

◀آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز به شکل های مختلفی تعبیر خواب کشتن و قتل را انجام می‌دهد. به اعتقاد او کشته شدن ما در خواب به معنی داشتن عمری پربرکت و پر از موفقیت است. از طرفی کشتن فردی در خواب توسط ما بیانگر دلخوری و ناراحتی مان از اطرافیان به دلیل کم لطفی و بی توجهی آنان است. انجام اینکار به صورت ناخواسته نیز نشان دهنده ورود به ماجرایی خطرناک ناپسند است که نتیجه خوبی نخواهد داشت. همچنین دیدن خودکشی دیگران در خواب نیز به معنی دودلی شما در مورد موضوعی است که از تصمیم گیری در مورد آن ناتوان شده اید.

◀لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو نیز به شکل های مختلفی تعبیر خواب کشتن و قتل را انجام می‌دهد.  او در ابتدا دیدن چنین خوابی را نشانه ای از اکتشاف و ماجراجویی می‌داند. همچنین در مورد نحوه قتل نیز می‌گوید: که اگر در خواب فردی را به ضرب گلوله کشتید؛ این نشان دهنده حرص و حسادت شما نسبت به آن فرد است.کشته شدن خودتان نیز بیانگر فداکاری و از خودگذشتگی تان در مورد موضوعی است.

تعبیر خواب کشتن و قتل در کتاب تفسیر رویاها

در کتاب تفسیر رویاها به جنبه روانشناختی اینکار پرداخته شده است. در واقع بر اساس این کتاب تعبیر خواب کشتن و قتل به شکل های مختلف بیانگر احساسات سرکوب شده ما و یا حتی غلبه بیش از حد غریزه های طبیعی مان است. برای مثال اگر در خواب در حال فرار از دست یک قاتل بودید؛ به این معنی است که در واقعیت استرس و اضطراب زیادی داشته و همچنین اعتماد به نفس شما نیز خدشه دار شده است.

تعبیر خواب کشتن و قتل در روانشناسی

به دلیل خشونت و همچنین حساسیت این موضوع، تعبیر خواب کشتن و قتل از اهمیت زیادی برخوردار است. همانطور که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد؛ این موضوع بیانگر مسائل حل نشده ای در ناخودآگاه افراد و روان آنهاست. فراموش نکنید که اگر این موضوع تنها یکبار و یا تحت تاثیر اتفاقاتی که قبل از خواب افتاده باشد؛ نیازی به بررسی آن نیست. اما اگر به صورت مداوم تکرار شود؛ افراد باید حتما با کمک روانشناس آن را پیگیری نمایند. به اعتقاد فروید و بر اساس مکتب روانکاوی رویاها دریچه ای برای ورود به ناخودآگاه ذهن افراد هستند که بررسی آنها، در فرایند درمان و همچنین بروز بسیاری از رفتارها موثر است.

تعبیر خواب کشتن و قتل در شرایط مختلف

تعبیر خواب کشتن و قتل در شرایط مختلف متفاوت است.  بررسی عوامل مختلف در این زمینه می‌تواند به تعبیر دقیق تری منجر شود. برای مثال کشتن اعضای خانواده به معنی ناراحتی زیادی است که از آنان دارید و یا احتمالا به زودی اختلافی شدید میان شما شکل می‌گیرد. از طرفی کشتن و دفن کردن کسی نشان دهنده گرفتن تصمیم قطعی و محکمی در واقعیت است. فرار کردن از صحنه قتل نیز می‌تواند ناکامی در تلاش های متعدد را نشان می‌دهد.

در مورد قتل و کشتن، باید به کشتن حیوانات را نیز در نظر گرفت. کشتن مار به معنی شکست دادن حیوانات است. کشتن گربه نیز از آگاهی کامل شما نسبت به زندگی تان خبر می‌دهد. کشتن‌پروانه بیانگر مشکلات جنسی و ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی و جنسی است.

سخن پایانی

تعبیر خواب کشتن و قتل با اینکه بسیار هولناک به نظر می‌رسد؛ اما همیشه هم بد نیست. اما از آنجایی که از استرس و اضطراب نشات گرفته و در خواب نیز فشار روانی زیادی را به افراد وارد می‌کند؛ بهتر است بررسی شده و از بروز مجدد آن جلوگیری شود. کابوس های شبانه مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کنند که قابل درمان نیز هستند. از این رو بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفت و با او مشورت نمود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 4 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

دوست خیالی کودک در اغلب فرزندان وجود دارد. در واقع دوستان خیالی افرادی هستند که فرزندان شما در تصورات خود آنها را به وجود می‌آورند. دوست‌های خیالی در شکل و ابعاد مختلفی وجود دارند و بر اساس شخصی که فرزند شما از قبل او را می‌شناسد، شخصیت کتاب‌های داستانی، اسباب بازی و تصورات خود به وجود می‌آیند. این دوستان خیالی همیشه با فرزندان شما هستند و در ذهن آنها وجود دارند. اما ممکن است پس از مدتی از بین بروند.

برخی از دوستان خیالی در هر جایی که فرزند شما وجود داشته باشد حضور دارند اما عده‌ای تنها در نقاط خاصی مانند منزل در کنار فرزندان هستند. دوست خیالی کودک نشان از تخیل و تصورات عادی و طبیعی فرزند است. کودکان به صورت طبیعی قوه تخیل دارند و برای سلامت عاطفی و روانی این قوه تخیل مفید است. به همین جهت چنین دوستانی در یک بازه سنی مشخص مفید می‌باشند. در این مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  دوست خیالی کودک

دوست خیالی کودک چیست؟

دوست خیالی کودک چه کسانی هستند؟ کودکانی که دوست خیالی دارند بسیار بر دوستان خود حساس هستند و لذت زیادی از وجود آنها می‌برند. اما اگر احساس کردید که فرزند شما احساس تنهایی یا بی‌حوصلگی می‌کند باید به عدم وجود دوست خیالی شک کنید. به همین جهت کودکانی که از دوستان تخیلی بهره‌مند هستند هرگز احساس بی‌حوصلگی و تنهایی نمی‌کنند. زیرا با آنها و در خیال خود به بازی می‌پردازند.

در واقع دوستان خیالی کارهایی را انجام می‌دهند که خود فرزند آن را دوست دارد و سایر همبازی ها قادر به انجام آن نیستند. توصیه می‌شود که فرزندان خود را تا قبل از هفت سالگی با دوستان خیالی آشنا کنید اما پس از هفت سالگی و ورود به مدرسه این دوستان خیالی باید فراموش شوند. برای آشنایی بیشتر حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

دوست خیالی چه زمانی ظاهر می‌شود و تا چه مدتی وجود دارد؟

دوست خیالی کودک در سن ۳ سالگی به بعد می‌تواند وجود داشته باشد. اما کودکان معمولا دوستان خیالی خود را بعد از مدتی به صورت ناخودآگاه فراموش می‌کنند. این فراموشی گاهی به صورت یک نفر، چند نفر و یا حتی خانواده کامل دوستان خیالی صورت می‌گیرد. دوستان خیالی به مدت چندین ماه وجود دارند اما می‌توانند تا ۳ سال از دوستان صمیمی فرزندان شما باشند.

دوست خیالی کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوست خیالی کودک ویژگی هایی را به همراه دارد که همین موضوع باعث علاقه زیاد فرزند نسبت به این دوستان می‌شود. در ادامه راجع به ویژگی های این دوستان صحبت کرده ایم.

📌 با فرزند شما بازی می‌کند

📌 در مورد کودک قضاوت نمی‌کند

📌فقط به فرزند شما تعلق دارد

📌 به فرزند شما گوش می‌دهد و بسیار از او پشتیبانی می‌کند

📌 کارهایی را انجام می‌دهد که فرزندشان به تنهایی قادر به انجام آن نیست

در واقع یکی از ویژگی‌های بسیار بارز دوست خیالی کودک این است که با فرزند شما بازی می‌کند و حوصله او سر نمی‌رود. در واقع کودکانی که دوستان خیالی دارند ممکن است که خیال پردازی بالاتری داشته باشند و نسبت به بازی‌های فانتزی و جادویی لذت بیشتری ببرند. از ویژگی کودکان با دوستان خیالی می‌توان به اجتماعی بودن آنها اشاره کرد. در واقع این کودکان نسبت به دیگران همدلی بیشتری از خود بروز می‌دهند. در نهایت در بزرگسالی نیز با نیازهای دیگران بیشتر هماهنگ می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گوشه گیری در کودکان کلیک کنید.

دوست خیالی کودک چه کارهایی از او می‌خواهد؟

دوست خیالی کودک همیشه کارهایی را از فرزند شما می‌خواهد. اما این کار ها شامل چه مواردی است و شما چگونه باید با آنها رفتار کنید؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده ایم.

✨ با دوستان خیالی خود صحبت می‌کنند

دوستان خیالی کودک علاقه دارد تا با فرزند شما صحبت کند. اما در واقع دوستان خیالی نیستند که از فرزندان شما گفتگو می‌خواهند؛ کودک شما به این کار علاقه دارد تا با دوست خیالی خود مشورت کند. در واقع کودکان همچنین علاقه دارند تا به جای صحبت مستقیم بگویند که دوست خیالی من چنین می‌گوید. بهتر است که به جای این موضوع به فرزند خود بگویید من می‌خواهم آنچه را که تو فکر می‌کنی بشنوم، نه افکار دوست خیالی ات را!

✨ برای دوست‌خیالی خود کار می‌کند

دوست خیالی کودک از او کار می‌خواهد. اما این کارها با توجه به روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. مثلا ممکن است کودک شما بخواهد درها را باز نگه دارید، یا برای دوست خیالی تخت خواب درست کنید و میان وعده‌ای برای بازی بین آنها تهیه کنید. اما به جای اینکه این کارها را انجام دهید فرزند خود را تشویق کنید تا تمامی درخواست‌هایش را خودش به تنهایی انجام دهد. شما باید از دوست خیالی او برای توسعه مهارت‌های فردی کودک استفاده کنید.

✨ سرزنش کردن دوست خیالی

دوست خیالی کودک‌ گاهی مورد سرزنش قرار می‌گیرد. برخی از کودکان کارهای اشتباه و ممنوع انجام می‌دهند و پس از آنکه متوجه اشتباه خود می‌شوند، برای مدیریت و رفتار خود دوست خیالی را مقصر می‌دانند و او را سرزنش می‌کنند. به جای اینکه بتوانید رفتار کودک را در این زمینه مدیریت کنید؛ به او بگویید که دوست خیالی توان انجام چنین کارهایی را ندارد و باید خود را اصلاح کند.

برای برخورد با دوست‌خیالی کودک چه کارهایی باید انجام دهیم؟

دوست خیالی کودک زمان مشخصی برای پایان دادن دارد. دوستان خیالی گاهی والدین را به خود درگیر می‌کند در این شرایط والدین باید بهترین برخورد را با فرزندان خود داشته باشند تا بتواند به مرور زمان کودکان خیالی را از فرزند خود دور کند. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن در برخورد با دوستان خیالی کودک موفق باشید. در ادامه به این روش‌ها اشاره کرده‌ایم.

➰ دوستان خیالی کودک خود را بپذیرید و با احترام با برخورد کنید. هرگز تلاش نکنید که فرزند خود را آگاه سازید تا متوجه شود که دوست خیالی وجود ندارد. اگر فرزند خود را از دوستان خیالی دور کنید؛ بیشتر او را به سمت دوست خیالی علاقه‌مند کنید.

➰ بعد از اینکه دوست خیالی کودک خود را پذیرفتید؛ هرگز با او وارد تعامل نشوید. مثلا زمانی که کودکتان از شما درخواست کرد که با دوست خیالی او صحبت کنید؛ به او بگویید که بیشتر علاقه دارید با خودش صحبت کنید تا دوستان خیالی اش!

➰از فرزند خود بخواهید که دوست خیالی خود را به شما معرفی کند؟ او کیست؟ چه شباهتی به دیگران دارد؟ اهل کجاست؟ به چه چیزهایی علاقه دارد؟ ترس‌های او چیست؟ و راجع به چه چیزهایی با یکدیگر صحبت می‌کنید؟

➰ دوست خیالی فرزند خود را تنبیه نکنید. مثلا اگر فرزندتان کار اشتباهی کرد و آن را گردن دوست خیالی خود انداخت؛ او را با محرومیت روبرو کنید تا متوجه شود که مقصر اصلی خود اوست نه دوست خیالیش.

➰ برای کاهش ارتباط فرزندان خود با دوستان خیالی زمینه‌ای را برای تعامل بیشتر با دوستان واقعی فراهم کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد دوست خیالی کودک بسیار طبیعی است اما سن شروع و پایانی نیز دارد دوستان خیالی نشان از تخیل قوی فرزندان شما دارند اما اگر این دوستان تا مدت‌ها بعد ادامه داشته باشد مشکلات بسیار زیادی را به وجود خواهد آورد به همین جهت توصیه می‌شود که به دوستان خیالی فرزندان خود توجه کنید و از یک روانشناس برای راهنمایی کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست‌خیالی کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 5 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

تعبیر خواب کرم به طور کلی به معنی دگرگونی و تغییرات اساسی است. اما قطعا تعبیرهایی دیگری با توجه با توجه به جزئیات رویای خواب بیننده دارد. همچنین اگر این خواب در هنگام سحر و همچنین تحت تاثیر اتفاقات قبل از قبل از خواب نباشد؛ بیشتر احتمال دارد اتفاق بیوفتد. در بیشتر موارد خواب های افراد معنی خاصی نداشته و تعابیر آنها اصلا در واقعیت اتفاق نمی‌افتند. اما به هر حال داشتن اطلاعاتی در این زمینه می‌تواند به افراد کمک کند. فراموش نکنید که نباید تعبیرخواب را مبنای تصمیم گیری در شرایط مختلف قرار داد. همچنین اگر خوابی منجر به بروز اختلال در زندگی و یا خواب افراد شد؛ حتما باید در این زمینه از روانشناس کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  تعبیر خواب کرم

تعبیر خواب کرم

این تغییر و تحول  ناشی از تعبیر خواب کرم ممکن است در جنبه های مختلفی از زندگی مانند تحصیل، کسب و کار، روابط عاطفی و… اتفاق بیوفتد. همچنین گاهی مفسرین آن را نمادی از احساسات ناخوشایند و تنزل درجه نیز می‌دانند. علاوه بر اینها معانی دیگری نیز برای این خواب وجود دارد. از این رو نمی‌توان به طور کامل به تفسیر خواب ها اعتماد کرد. بعد از دیدن کرم در خواب احتمالا دچار احساسات مختلفی شده و حتی آن را فراموش می‌کنید. بهتر است بیش از حد به این خواب و معنی آن فکر نکرده و در مورد استفاده از تعبیر خواب افراطی عمل نکنید. در این زمینه حتما با یک روانشناس مشورت کرده و از او کمک بگیرید. برای آشنایی با انواع تعبیر خواب مار کلیک کنید.

تعبیر خواب کرم از نظر مفسران مختلف

معبران نظرات متفاوتی در مورد تعبیر خواب کرم دارند. در این قسمت به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

🔹امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای تعبیر خواب کرم تفسیر مثبتی داشته و آن را به معنی روزگار مسرت بخش و شادی می‌داند. در واقع با دیدن چنین خوابی وفور نعمت در انتظار خواب بیننده بوه و او در آینده نزدیک به خوشبختی می‌رسد. از طرفی امام صادق دیدن کرم سفید را نیز در خواب نشانه ای از خیر و اقبال بلند برای فرد می‌داند.

🔹مطیعی تهرانی

اما منوچهر تهرانی تعبیر خواب کرم را اصلا خوب نمی‌داند. چرا که به اعتقاد او اگر افراد در خواب شاهد بروز زخمی در بدن خود باشند که در آن کرمی وجود دارد؛ یه معنی اطرافیان و دوستانی است که قصد سواستفاده از او را دارند. این اشخاص اموال خواب بیننده را حیف کرده و به او ضرر وارد می‌کنند.

🔹حضرت یوسف

حضرت یوسف نیز نظری مشابه با امام صادق داشته و به طور کلی معتقد است دیدن کرم مخصوصا کرم سفید در خواب نشانه ای از خیر و برکت، رونق، سرافرازی و بالندگی در زندگی افراد است.

🔹آنلی بیتون

آنلی بیتون، مفسر غربی جزئیات بیشتری را برای تعبیر خواب کرم در نظر می‌گیرد. چرا که او می‌گوید که اگر دختری در خواب خود کرم هایی را بر روی بدنش ببیند؛ بدان معناست که به دنبال زندگی لوکس و لاکچری است. اما اگر برای برداشتن آنها از روی بدن خود تلاش نماید؛ بدین معنی است که محدودیت ها را کنار زده و به دنبال رسیدن به مقام های بالا و پیشرفت است.

تعبیر خواب کرم در روانشناسی

تعبیر خواب در روانشناسی از گذشته تا کنون جایگاه ویژه ای داشته است. مخصوصا در مکتب روانکاوی که فروید آن را پایه گذاری نمود و از تفسیر رویاها برای ورود به ناخودآگاه مراجعین خود استفاده کرد. این روش امروزه نیز مورد استفاده قرار گرفته و حتی در مواردی نتیجه بخش است. با اینکه قطعیتی ندارد؛ اما روانشناسی نیز آن را به طور کامل نقض نمی‌کند. بسیاری از دانشمندان از جمله یونگ در مورد خواب های مختلف مثل تعبیر خواب کرم نظریه پردازی کرده و ایده هایی را مطرح کرده اند. افراد در این مورد تنها می‌توانند از روانشناس کمک گرفته و پیامدهای ناشی از رویا و کابوس دیدن را ریشه یابی کرده و سپس برطرف نمایند.

تعبیر خواب کرم بر اساس شرایط

همانطور که گفته شد؛ در مورد تعبیر خواب کرم جزئیات اهمیت زیادی دارند. با اینکه گاهی به یادآوردن این موضوعات بعد از خواب دشوار بوده و افراد تنها خود کرم را به یاد می‌آورند. اما با بررسی موارد دیگر می‌توان خواب بهتر تعبیر کرد. برخی از این شرایط تاثیرگذار، شامل موارد زیر می‌شوند.

🔸وجود کرم در پوست

حرکت کردن کرم زیر پوست تعبیر خوبی نداشته و نشان دهنده موضوعات و رازهایی است که از دیگران پنهان کرده اید. همچنین احتمالا وجدان شما از موضوعی ناراحت است و به همین دلیل چنین خوابی را می‌بینید.

🔸وجود کرم در چشم

وجود کرم هایی در چشم خواب بیننده بیانگر نگرانی ها و استرس هایی است که پشت سر گذاشته است. همچنین گاهی احساسات و عواطفی که سرکوب کرده اید نیز خود را بدین شکل نشان می‌دهند.

🔸کرم دندان

کرم در دندان نیز نشانه ای از اندوه و پرشانی خواب بیننده است. به طور کلی زمانی که افراد در حین بیداری ناراحتی هایی داشته و همچنین قبل از خواب دچار استرس شده باشند؛ بسیار احتمال دارد که خواب کرم را که در بدن آنهاست مشاهده کنند.

🔸کرم در مواد خوراکی

در بسیاری از موارد تعبیر خواب همراه با خوراکی های دیگر صورت می‌گیرد. برای مثال کرم در نان به معنی وجودی مشکلی در کسب و کار است. یا اگر کرمی را در سیب مشاهده کردید؛ احتمالا در آینده دروغ هایی را خواهید گفت. کرم در غذا نیز نشان دهنده حسد و کینه شما از رقبا و همکاران در محل کار است.

🔸وجود کرم در مدفوع

اما تعبیر خواب کرم در مدفوع برخلاف ماهیت این حالت، خوب بوده و بیانگر رهایی از مشکلات، ترک عادت های بد و همچنین رها کردن افرادی است که امواج بدی برای شما دارند.

🔸کرم در خانه

همچنین تعبیر خواب کرم در خانه نیز پایداری و انسجام اعضای خانواده و روابط آنها با یکدیگر را نشان می‌دهد. از طرفی بیانگر مشکلات حل نشده ای نیز هست.

تعبیر خواب کرم در فرهنگ های مختلف

تعبیر خواب موضوعی فرهنگی است که افراد در مکان های مختلف برداشت ها و باورهای متفاوتی نسبت به آن دارند. برای مثال در روسیه تعبیر خواب کرم را ارثیه دانسته و چینی ها آن را سعادت و شادمانی می‌دانند. از طرفی فرانسوی ها معتقد هستند که دیدن کرم در خواب بدین معنی است که دوستان تان نیاز به کمک داشته و در فشار هستند. از همین رو در تعبیر خواب باید به عوامل فرهنگی نیز توجه داشت.

سخن پایانی

تعبیر خواب کرم در فرهنگ ها و از نظر افراد مختلف، متفاوت است. این عدم قطعیت می‌تواند به این معنی باشد که نباید به به طور کامل به تعبیر خواب هایمان اعتماد کنیم. از طرفی خواب را به درستی تعبیر کرده و در این زمینه حتما از متخصصین کمک بگیریم. روانشناس تنها فردی است که می‌تواند منشا روانی خواب های ما را پیدا کرده و همچنین از بروز مشکلات احتمالی ناشی از آن نیز جلوگیری نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 3 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)

‌اختلال سلوک (Conduct disorder) نوعی اختلال‌رفتاری است قبل از 10 سالگی نمایان می‌شود. این اختلال در دوران نوجوانی به اوج خود می‌رسد و به شیوه رفتارهای پرخاشگرانه و نافرمانی بروز می‌کند. این اختلال رفتاری با نام CD نیز شناخته می‌شود و از شایع ترین اختلالات کودکان است.

فرد مبتلا به اختلال سلوک از قوانین و شرایط پیروی نمی‌کند. این موضوع اگر در کودکان رخ دهد، اغلب به اشتباه این رفتار را شیطنت کودکی می‌گویند. کودکان که به این اختلال مبتلا هستند به شدت به حیوان آزاری علاقه‌مند هستند. اگر به نشانه های سلوک بی توجه باشید و برای درمان اقدامی نکنید؛ در آینده فرزندی با اختلال شخصیت ضد اجتماعی خواهید داشت. برای درمان حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال سلوک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  اختلال سلوک (CD)

اختلال سلوک چیست؟

این سوال برای اغلب افراد پیش می‌آید که اختلال سلوک چیست؟ نشانه های این اختلال در چه زمینه ای وجود دارد و نحو تشخیص آن چگونه است؟ اختلال ‌سلوک مجموعه ای از رفتارهایی است که در کودک و نوجوان به مرور زمان باعث سرپیچی از قوانین و مقررات می‌شود. این اختلال در دسته اختلالات رفتاری است که اگر در سن کم درمان صورت نگیرد؛ به اختلال شخصیت ضد اجتماعی تبدیل می‌شود.

مشکلاتی که اختلال سلوک به وجود می‌آورد شامل: دروغ گویی، دزدی، جنگیدن، آزار حیوانات، انفجارهای خشم و … است که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی به همراه داشته باشد. این اختلال قبل از 10 سالگی بروز می‌کند و علائم آن به مرور زمان شکل می‌گیرد. بر اساس مطالعاتی که در کشور ایران انجام شده است، در کردستان 6.9%، در دختران شهرستان سیرجان 8.7% و در پسران 13.1% گزارش شده است. در این مقاله به طور کامل به اختلال ‌سلوک پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات رفتاری کودکان کلیک کنید.

انواع اختلال سلوک

اختلال سلوک بر اساس رده سنی که دارد؛ به 3 دسته طبقه بندی می‌شود. در این بخش مقاله به این 3 دسته اشاره کرده ایم.

➰ شروع دوران کودکی: اختلال‌ سلوک اغلب در دوره سنی کودکی رخ می‌دهد. در این دوره قبل از 10 سالگی نشانه های سلوک نمایان می‌شود.

➰شروع نوجوانی: یکی از دوره های شروع اختلال‌ سلوک، دوره نوجوانی است. نوجوان در این دوران علائم سلوک را بروز می‌دهد.

➰ شروع نامشخص: در این دسته به طور مشخص معلوم نیست که برای اولین بار اختلال‌ سلوک در چه سنی رخ داده است.

علائم اختلال سلوک

افرادی که به اختلال سلوک مبتلا هستند؛ به سختی کنترل می‌شوند. زیرا آنها نمی‌خواهند از قوانین پیروی کنند و بدون اینکه عواقب کار خود را در نظر بگیرند؛ رفتارهای تکانشگری بروز می‌دهند. این کودکان هرگز احساسات را در نظر نمی‌گیرند و به حد زیادی خودخواه هستند. در این بخش مقاله دیگر نشانه های افراد دارای اختلال‌ سلوک را توضیح داده ایم.

🔻 از قصد وسایل دیگران و اموال عمومی را تخریب می‌کنند.

🔻 از عمد قصد ایجاد آسیب جدی مانند آتش افروزی دارند.

🔻اغلب قلدر هستند. دیگران را تهدید می‌کنند یا می‌ترسانند.

🔻 دعواهای جسمی و فیزیکی را شروع می‌کند.

🔻 نسبت به مردم ظلم می‌کنند.

🔻شاید از سلاح برای صدمه جسمانی شدید به دیگران استفاده کنند.

🔻 نسبت به حیوانات سنگدلی نشان می‌دهند.

🔻 از دیگران به زور رابطه جنسی می‌خواهد.

🔻دزدی همراه با خشونت، کیف قاپی، اخاذی و سرقت مسلحانه دارد.

🔻به زور وارد ماشین و منزل دیگران می‌شود.

🔻 به راحتی سر دیگران کلاه می‌گذارند.

🔻 بدون شکستن مغازه و ورد غیر قانونی، دزدی می‌کنند.

🔻حداقل 2 بار از خانه فرار کرده است و یا مدت طولانی منزل نبوده.

🔻علاقه به تحصیل ندارد و از مدرسه فرار می‌کند.

🔻 بدون اجازه والدین شب ها بیرون می‌مانند. قبل از 13 سالگی این رفتار آغاز می‌شود.

شدت علائم اختلال سلوک

اختلال سلوک در سه شدت دسته بندی می‌شود. در این بخش مقاله در رابطه با این 3 شدت توضیح داده ایم.

🔸 علائم شدید

اگر فرزند شما اغلب نشانه های اختلال سلوک را به همراه داشته باشد؛ در دسته علائم شدید قرار می‌گیرد. رفتار های این افراد صدمات زیادی به دیگران وارد می‌کند و این رفتار ها شامل تجاوز، استفاده از سلاح، شکستن و ورود غیر قانونی به خانه و منزل دیگران است.

🔸 علائم متوسط

کودکانی که علائم متوسط اختلال سلوک را دارا هستند؛ مشکلات رفتاری آنها تاثیر خفیف تا شدیدی را بر حق دیگران داشته است. این مشکلات در زمینه های دزدی و خرابکاری های متعدد رخ می‌دهد.

🔸 علائم خفیف

اگر فرزند شما علائم خفیفی دارد؛ مشکلات کمی با وجود اختلال سلوک برای او پیش می‌آید. رفتار های او صدمه جزئی به دیگران وارد می‌کند. مسائل این دسته از کودکان در زمینه دروغگویی، ترک تحصیل و بیرون ماندن بدون اجازه والدین است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید.

علت بروز اختلال سلوک چیست؟

عوامل متعددی در بروز اختلال سلوک دخیل هستند که در این بخش مقاله به آنها پرداخته ایم.

🔵 عوامل محیطی

کودکانی که در معرض عوامل محیطی زیر بوده اند؛ به اختلال سلوک مبتلا می‌باشند.

🔺 در معرض خشونت های طولانی مدت بوده اند.

🔺 تربیت صحیح و درست صورت نگرفته است.

🔺والدین معتاد به مواد مخدر و الکل داشته است.

🔺 در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، انزوای اجتماعی و بیکاری محرومیت دارند.

🔺روان آسیب دیده به همراه مشکلات فراوان دارند.

🔵 عوامل ژنتیکی

یکی از عوامل بروز اختلال سلوک، عوامل ژنتیکی است. لوب پیشانی مغز که مرکز مهارت های شناختی مانند حل مساله، بیان عاطفی و حافظه می‌باشد؛ آسیب دیده است. این لوب در افراد با اختلال ‌سلوک به خوبی کار نمی‌کند و باعث ناتوانی در زمینه های مختلفی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوجوان خلافکار کلیک کنید.

نحوه تشخیص اختلال سلوک

برای تشخیص اختلال سلوک حتما باید از متخصص راهنمایی بگیرید. اگر فرزند شما علائم این اختلال را به همراه دارد؛ برای تشخیص باید حداقل 3 رفتار رایج از این اختلال را به همراه داشته باشد. همچنین باید یکی از رفتار ها را به مدت 6 ماه از خود نشان دهد. مشکلات رفتاری این افراد باید دائم از سوی مدرسه و جامعه نیز گزارش شود. در ادامه برخی از علائم تشخیص را اشاره کرده ایم.

🔸 احساس اجتماعی محدود به مدت 12 ماه

🔸 عدم پشیمانی و احساس گناه

🔸بی احساسی و عدم همدلی

🔸 عدم نگرانی در رابطه با عملکرد

🔸 تاثیر ناقص و عمیق

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودک بی ادب کلیک کنید.

روش های درمانی اختلال سلوک

برای درمان اختلال سلوک باید به سن و شرایط افراد توجه کنیم. درمان این افراد دشوار است و به دلیل اینکه با بزرگسالان همکاری نمی‌کنند؛ با مشکل روبرو خواهند شد. در ادامه روش های درمانی اختلال سلوک را توضیح داده ایم.

🔘 درمان فردی

حتما برای درمان اختلال سلوک باید از درمان فردی کمک گرفت. در این روش به فرد کمک می‌کنند تا تعاملات خود با دیگران به بهبود بخشد. گاهی از درمان شناختی رفتاری برای کمک به این افراد الگو می‌گیرند.

🔘 خانواده درمانی

برای درمان اختلال سلوک حتما باید خانواده این افراد نیز در دوره درمان حضور داشته باشند تا مهارت های لازم برای برخورد با این افراد را آموزش ببینند.

🔘 گروه درمانی

از دیگر روش های درمان اختلال سلوک، گروه درمانی است. در این روش از همسالان کودک و نوجوان برای کمک به ایجاد مهارت و رشد توانایی ها کمک می‌گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید.

🔘 دارو درمانی

دارو درمانی از روش های درمانی اختلال سلوک است. در این روش تنها برای سلوک دارو تجویز نمی‌شود. اما اختلالات همراه با سلوک اگر نیاز به دارو درمانی داشته باشند، استفاده می‌شود.

🔘 تغییر محل زندگی

افرادی که به اختلال سلوک مبتلا هستند، در خانه های بد سرپرست زندگی می‌کنند. این افراد باید از محل زندگی دور شوند تا بتوانند شرایط بهتری برای درمان داشته باشند. پس از تغییر محل زندگی؛ از روش های درمانی که در این بخش گفته شد؛ استفاده می‌کنند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ اختلال سلوک نیاز به درمان جدی دارد. اگر این درمان ها جدی گرفته نشود؛ فرزند شما به فردی با شخصیت ضد اجتماعی تبدیل خواهد شد. بنابراین درمان گازگرفتن در کودک را جدی گرفته و حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال سلوک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 3 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)

فواید شیر مادر به قدری زیاد است که اگر مادران از آن اطلاع داشته باشند؛ تا حد امکان به فرزند خود شیر می‌دهند. شیر مادر مواد مغذی فراوانی دارد که مطلوب ترین تغذیه برای کودکان شمرده می‌شود. علاوه بر این شیر مادر هضم راحتی برای کودکان دارد و آنها را کمتر با مشکلات گوارشی روبرو می‌کند.

بر اساس تحقیقات کودکان باید تا 1 سالگی از شیر مادر تغذیه کنند. سازمان بهداشت جهانی فواید شیر مادر را به طور کامل تصویب کرده است و این ماده را بهترین تغذیه برای رشد کودک در نظر دارد. حتی سازمان های مرتبط در این زمینه توصیه می‌کنند برای استفاده حداکثری از شیر مادر، 1 ساعت بعد از تولد شیردهی را آغاز کنید. تا کودک مواد مغذی مانند پروتئین، کلستروم، چربی ها، ویتامین ها، آهن و … را به خوبی دریافت کند. در این مقاله به طور کامل در رابطه با فواید شیر ‌مادر صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید شیر مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:   فواید شیر مادر

فواید شیر مادر

تا به امروز در رابطه با اینکه شیر مادر فواید بسیاری دارد زیاد شنیده ایم. اما ما در این مقاله قصد داریم تمامی فواید و مواد مغذی موجود در شیر‌ مادر را توضیح دهیم. شیر مادر علاوه بر اینکه مواد مغذی کودک را در 6 ماه اول زندگی تامین می‌کند، نوزاد را از بیماری های زیادی دور می‌کند. بر اساس نظریه ها، چیزی برای جایگزین کردن شیر مادر در 6 ماه اول زندگی وجود ندارد. برای اطلاع از نحوه شیردهی و فواید آن، از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

در شیر مادر چه مواد مغذی وجود دارد؟

فواید شیر مادر به قدری زیاد است که هیچ ماده ای توانایی رقابت با آن را ندارد. در این بخش مقاله در رابطه با مواد مغذی موجود در شیر مادر صحبت کرده ایم.

🔘 ویتامین ها (A,E,D,K,C)

🔘 چربی ها

🔘آهن

🔘 انواع پروتئین ها (لاکتوفرین، کلستروم، لیزوزیم)

🔘 فلوراید

🔘کربوهیدارت ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مصرف دارو در دوران شیردهی کلیک کنید.

خواص و فواید شیر مادر چیست؟

به طور کلی فواید شیر مادر در زمینه های مختلفی قرار دارد و بسیاری از مواد مغذی را در خود جای داده است تا کودک از هر نوع بیماری دور بماند و سلامت جسمانی کسب کند. در بخش های قبلی ذکر کردیم که 6 ماه اول زندگی نوزاد مهم ترین زمان برای تغذیه از شیر است. در این بخش دلیل این ضرورت را توضیح داده ایم.

🎀 جلوگیری از انواع بیماری ها

یکی از فواید شیر مادر، جلوگیری از انواع بیماری ها برای نوزاد است. زمانی که کودک از شیر مادر تغذیه می‌کند؛ خطر ابتلای او به بیماری ها به شدت کاهش می‌یابد. بر اساس مطالعات، کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند؛ بیماری هایی مانند ویروس معده، عفونت گوش، دستگاه تنفسی تحتانی و مننژیت را کمتر از بقیه تجربه می‌کنند. اما زمانی که این بیماری در آنها پدید آید؛ به صورت خیلی خفیف بروز می‌یابد. حتی خطر مرگ در کودکانی که شیر مادر مصرف می‌کنند؛ کمتر از نوزادانی است که از مواد غذایی دیگر استفاده می‌کنند.

🎀 جلوگیری از بروز آلرژی و حساسیت از خواص شیر مادر

از فواید شیر مادر می‌توان به جلوگیری از بروز آلرژی و حساسیت اشاره کرد. اغلب کودکانی که از شیر گاو یا شیر سویا تغذیه می‌کنند؛ از خود آلرژی و حساسیت نشان می‌دهند. طبق نظر کارشناسان، ماده ایمن ساز مانند ایمونوگلوبولین که در شیر مادر وجود دارد؛ با یک لایه محافظتی از روده نوزاد محافظت می‌کند و او را از بروز حساسیت و آلرژی دور می‌کند. نوزادانی که از شیر خشک استفاده می‌کنند؛ از بروز این ماده محروم هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعداد دفعات شیردهی کلیک کنید.

🎀 افزایش هوش کودک

فواید شیر مادر در زمینه هوش کودک نیز وجود دارد. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند؛ از رشد شناختی خوبی برخوردارند. بر اساس تحقیقات، تغذیه طولانی مدت از شیر مادر به رشد شناختی بسیار بالایی در کودک منجر می‌شود. حتی نوزادان نارسی که با وزن پایین متولد شدند، با تغذیه شیر مادر از رشد ذهنی بالاتری نسبت به نوزادان نارسی که شیر مادر دریافت نکردند؛ برخوردارند.

🎀 جلوگیری از چاقی | فواید شیر مادر

فواید شیر مادر در زمینه جلوگیری از چاقی نیز موثر است. این تغذیه روشی برای کمک به پیشگیری از افزایش وزن و چاقی است. هرچه تغذیه با شیر مادر بیشتر باشد, ارتباط بین کاهش خطر چاقی و شیر مادر قوی تر می‌شود. دلایلی برای جلوگیری از چاقی با شیر مادر وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

🔻 تولید انسولین کم در بدن نوزاد

🔻 الگوی غذایی درست و مناسب

🔻لپتین بیشتر

🔻 افزایش وزن آرام تر

🎀 تامین آب بدن

از فواید شیر مادر می‌توان به تامین آب بدن اشاره کرد. کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند؛ نسبت به کودکانی که از مواد غذایی دیگری استفاده می‌کنند؛ به آب اضافی نیاز دارند. تامین مایعات بدنی به تنهایی باعث کاهش بیماری های گوارشی در نوزاد می‌شود.

🎀 دهان و دندان سالم از خواص شیر مادر

یکی از فواید شیر مادر، سلامت دهان و دندان است. نوزادانی که تنها منبع تغذیه آنها شیر مادر است، از دندان های سالم تری برخوردار هستند. زیرا مکیدن پستان مادر به تقویت عضلات فک و دندان کمک می‌کند و کودک در این شرایط از شیشه شیر و پستانک استفاده نمی‌کند. همین موضوع منجر به جلوگیری از عفونت های دندان و لثه می‌شود.

🎀 بهترین منبع مواد مغذی

تامین مواد مغذی از دیگر فواید شیر مادر می‌باشد. شیر مادر سرشار از پروتئین، ویتامین، چربی، کربوهیدارت و … است که به رشد کودک بسیار کمک می‌کند. به علاوه، آنتی بادی هایی که شیر مادر دارد؛ کودک را از بروز بیماری ها دور می‌کند. وجود پروتئین لاکتوفرین در شیر مادر، از دستگاه گوارش در برابر باکتری ها محافظت می‌کند.

🎀 دلبستگی مناسب | فواید شیر مادر

فواید شیر مادر در زمینه دلبستگی نیز وجود دارد. شیر خوردن باعث می‌شود که نوزاد و مادر با یکدیگر دائم در ارتباط باشند که همین امر باعث شکل گیری احساس دلبستگی ایمن و افزایش اعتماد به نفس در نوزاد می‌شود.

🎀 کاهش اختلالات روانی

بر اساس تحقیقات یکی از فواید شیر مادر، کاهش اختلالات روانی است. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند؛ کمتر از بقیه به اختلالات روانی دچار می‌شوند. شیردهی از سینه مادر و سپری کردن روز با نوزاد باعث برقراری ارتباط عافی می‌شود. به همین جهت این کودکان از سلامت روانشناختی بیشتر نسبت به بقیه برخوردار هستند.

کلام آخر

در این مقاله راجع به فواید شیر مادر صحبت کرده ایم. شیر مادر علاوه بر مواد مغذی که در خود جای داده است؛ باعث سلامت روحی نوزاد می‌شود. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند؛ سلامت روانشناختی بیشتری نسب به بقیه دارند. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم برای تربیت فرزند نیز از روانشناس کمک بگیرید تا کودک سلامت محوری داشته باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید شیر مادر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 3 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)

بازتاب لابیرنتی از دیگر بازتاب های دوره نوزادی است. بازتاب ها حرکات و واکنش های غیر ارادی است که به سلامت و بقا نوزاد کمک می‌کند. این بازتاب ها در سن مشخصی شروع و بعد از گذر مدتی به پایان می‌رسد. اگر بازتاب لابیرنتی تا بزرگسالی ادامه داشته باشد؛ نشان از مشکلات سیستم عصبی است. برای تشخیص چنین مشکلاتی نیز می‌توانید از آزمایش برای تشخیص کمک بگیرید. 

بازتاب لابیرنتی به دو شیوه رو به جلو، رو به عقب رخ می‌دهد. در واقع این تلاش کودک به دلیل جلوگیری از خم شدن و حفظ تعادل در مقابل جاذبه است. این بازتاب از نخستین حرکت انسان می‌باشد که عدم وجود آن نیز باعث بروز مشکلات شدید می‌شود. آگاهی از بازتاب ها برای والدین ضروری است. به همین جهت توصیه می‌کنیم حتما از روانشناس برای شناخت رفلاکس ها کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب لابیرنتی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  بازتاب لابیرنتی

بازتاب لابیرنتی چگونه است؟

بازتاب لابیرنتی چیست؟ رفلاکس لابیرنتی به دو شیوه رو به جلو و رو به عقب اتفاق می‌افتد. به طور کلی تلاش کودک برای حفظ تعادل در برابر جاذبه و جلوگیری از خم شدن با کمک این بازتاب رخ می‌دهد. حال به تعریف بازتاب رو به جلو می‌پردازیم. این بازتاب زمانی رخ می‌دهد که نوزاد از زمین بلند شده و برای حفظ تعادل خود دست، پا و سر خود را داخل بدن خود جمع می‌کند. در چنین حالتی برای جلوگیری از نیروی جاذبه، سر را به بالا و داخل شکم حرکت می‌دهد. در نهایت پاهای خود را مانند یک جنین به داخل جمع می‌کند.

بازتاب لابیرنتی رو به عقب زمانی رخ می‌دهد که نوزاد در حال زمین گذاشته شدن، سر و پای خود را به سمت پایی برده و از خم شدن بدنش جلوگیری می‌کند. بنابراین قبل از اینکه به زمینه گذاشته شود؛ دست های خود را به اطراف و عقب باز کرده، سر و پا های خود را نیز به عقب می‌برد. 

بازتاب چیست؟

بازتاب به منظم ترین رفتار ذاتی گفته می‌شود که به صورت کاملا غیر ارادی و خودکار رخ می‌دهد. این بازتاب ها برای رشد عضلات و عصب ضروری است. تمامی بازتاب ها سن مشخصی دارند و برای زندگی نوزاد بسیار ارزشمند می‌باشند. در صورتی که رفلاکس وجود نداشته باشد؛ روند طبیعی رشد کودک با مشکل روبرو خواهد شد. در نهایت کودک توان رفع نیاز های خود را نخواهد داشت. زمانی که بازتاب لابیرنتی و دیگر بازتاب ها وجود نداشته باشد یا اینکه تا بزرگسالی ادامه داشته باشد؛ نشان از آسیب مغزی کودک است. 

علت وجود رفلاکس لابیرنتی 

مهم ترین دلیل بازتاب لابیرنتی، ایجاد پاسخ عضلانی برای حفظ خود در برابر نیروی زمین است. پاسخ های این چنین به اندام کمک می‌کند تا به تغییراتی که در وضعیت جسمانی به وجود می‌آید، واکنش مناسب بروز می‌دهد. 

بازتاب لابیرنتی به ایجاد تعادل، تنش عضلانی، پردازش شنوایی و توسعه سیستم اتصال عصب به عضله کمک می‌کند. همچنین به دلیل فرکانس هایی که از گوش میانی ارسال می‌شود؛ بازتاب بروز می‌کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید. 

اگر در بازتاب لابیرنتی اختلال ایجاد شود؛ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در صورتی که بازتاب لابیرنتی وجود نداشته باشد یا تا بزرگسالی ادامه یابد؛ مشکلات و اختلالاتی ایجاد می‌شود که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

➰ اختلال در یادآوری و هجی کردن جملات

➰ اختلال در یادگیری موضوعات مختلف مانند ماه های سال، روز های هفته، حروف الفبا و جدول ضرب

➰اختلال تعقیب چشمی که از مهارت های ضروری برای خواندن است. 

➰ مشکل در ریاضیات

➰ مشکلات جهت یابی و حافظه فضایی

➰عدم تمایل به فعالیت های بدنی

➰ مشکل در ادراک دیداری

➰ مشکل در خواندن ساعت های عقربه ای

سن آغاز و پایان رفلاکس لابیرنتی 

شروع بازتاب لابیرنتی سن مشخصی دارد. بازتاب رو به جلو در ماه 3 و 4 جنین ظاهر و 4 ماه بعد از تولد نیز باقی می‌ماند. بازتاب رو به عقب از اوایل نوزادی پدید می‌‌آید. همه کودکان مجاز هستند تا 6 ماهگی بازتاب داشته باشند.

اما به صورت طبیعی باید بعد از 6 ماهگی از بین برود. اما اگر همچنان بعد از 6 ماهگی این رفلاکس وجود داشته باشد؛ باید به متخصص مربوطه مراجعه کنید. به طور کل تشخیص این عارضه، مشکلات مغزی است. 

کلام آخر

پدر و مادر ها باید نسبت به بازتاب ها آگاهی داشته باشند. زیرا تحریک این بازتاب ها هنگام بالا و پایین بودن باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. در صورت مشاهده حتما باید از روانشناس و متخصص کودک کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید تربیت، رشد و سلامت کودک را تحت نظر بگیرید تا روش مناسب تربیتی به آنها ارائه شود. 

 مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب لابیرنتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

بازتاب لابیرنتی چیست؟

رفلاکس لابیرنتی به دو شیوه رو به جلو و رو به عقب اتفاق می‌افتد. به طور کلی تلاش کودک برای حفظ تعادل در برابر جاذبه و جلوگیری از خم شدن با کمک این بازتاب رخ می‌دهد.

بازتاب رو به جلو چیست؟

این بازتاب زمانی رخ می‌دهد که نوزاد از زمین بلند شده و برای حفظ تعادل خود دست، پا و سر خود را داخل بدن خود جمع می‌کند. در چنین حالتی برای جلوگیری از نیروی جاذبه، سر را به بالا و داخل شکم حرکت می‌دهد. در نهایت پاهای خود را مانند یک جنین به داخل جمع می‌کند.

علت وجود رفلاکس لابیرنتی چیست؟

بازتاب لابیرنتی به ایجاد تعادل، تنش عضلانی، پردازش شنوایی و توسعه سیستم اتصال عصب به عضله کمک می‌کند. همچنین به دلیل فرکانس هایی که از گوش میانی ارسال می‌شود؛ بازتاب بروز می‌کند. 

بازتاب لابیرنتی چه پیامدی دارد؟

مشکل در ادراک دیداری، مشکل در خواندن ساعت های عقربه ای، اختلال در یادآوری و هجی کردن جملات، مشکل در ریاضیات و … از پیامد های بازتاب لابرینتی است. 

newmiiind بازدید : 3 شنبه 09 تیر 1403 نظرات (0)

بازتاب بابینسکی نوزاد از دیگر بازتاب های ضروری کودک است. همه کودکان برای رشد، سلامت و بقا به این رفلاکس ها احتیاج دارند. علاوه بر رشد؛ برای اینکه زندگی خود را ادامه دهند؛ به این بازتاب ها نیاز دارند. چنین رفلاکسی علاوه بر نوزادان در بزرگسالان نیز وجود دارند. منظور از بازتاب بابینسکی این است که هنگام تحریک کف پا تا یک سالگی، در بزرگسالان هنگام خواب و بعد از راه رفتن طولانی مشاهده می‌شود. 

در عصب شناسی و پزشکی به پاسخ های رفلاکسی کف پا، بابینسکی می‌گویند. در واقع به نوعی پاسخ عصبی به تحریک کف پا است که برای تشخیص اختلالات مغز و نخاع به کار برده می‌شود. زمانی که این واکنش طبیعی باشد؛ رفلاکس نامیده می‌شود. اما زمانی که غیر طبیعی باشد؛ علامت کخ نامیده می‌شود. عصب هدایت کننده این واکنش ها، عصب سیاتیک است. در این مقاله راجع به بازتاب بابینسکی نوزاد به طور کل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب‌بابینسکی نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  بازتاب بابینسکی نوزاد

بازتاب بابینسکی نوزاد چیست؟

رفلاکس کف پا یا بازتاب بابینسکی نوزاد، یکی دیگر از بازتاب های ضروری برای انسان است. این رفلاکس در دوران نوزادی برای بقا و رشد نوزاد ضروری است. به طور کل این بازتاب ها به صورت غیر ارادی می‌باشند که در بدو تولد و به دلیل ناتوانی در حرکات ارادی انجام می‌شود. بازتاب بابینسکی نوزاد در سن مشخص ظهور پیدا کرده و پس از مدتی از بین می‌رود. 

به طور قطعی دلیل بازتاب بابینسکی نوزاد مشخص نشده است اما تا به امروز مشخص شده است که برای سلامت نوزاد ضروری است. بنابراین توصیه می‌شود که تمامی پدر و مادر ها نسبت به بازتاب ها آگاهی داشته باشند تا بتوانند نشانه های کودک را شناسایی و در صورت آسیب، به دنبال راهکار باشند. در این زمینه از روانشناس و متخصصین سلامت می‌توانید راهنمایی بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

بازتاب چیست؟

بازتاب چیست؟ رفلاکس یا بازتاب به منظم ترین رفتار های نوزاد گفته می‌شود که به صورت فطری اتفاق می‌افتد. این بازتاب ها برای سیستم رشد عصبی بسیار ضروری است. رفلاکس ها برای ادامه زندگی نوزاد بسیار ارزشمند هستند. آنها سن شروع و پایان مشخصی دارند. زمانی که روند طبیعی خود را سیر نکند، کودک برای انجام فعالیت های روزانه خود با مشکل روبرو خواهد شد. عدم وجود بازتاب نیز بعد از سن مشخص و بروز مجدد در دوران بزرگسالی، نشان دهنده آسیب های جدی مغزی است. 

بازتاب بابینسکی نوزاد چگونه عمل می‌کند؟

برای مشاهده بازتاب بابینسکی نوزاد؛ باید با انگشتان دست، کف پای نوزاد را از سمت انگشت به سوی پاشنه پا فشار دهید. با این روش مشاهده خواهید کرد که انگشت شست نوزاد به بیرون حرکت خواهد کرد. در نهایت ما بقی انگشتان نیز از یکدیگر باز خواهند شد. بهتر است که برای دیدن این بازتاب، از اجسام تیز استفاده نکنید. 

پزشکان جهت مشاهده بازتاب‌بابینسکی نوزاد، از چکش های مخصوص استفاده می‌کنند. اگر نوزادان این واکنش ها را در یکی از پا های خود بروز دهند، به مشکل در سیستم اعصاب شک خواهند کرد. این بازتاب در افراد بزرگسال با تحریک کف پا در خواب یا پس از پیاده روی طولانی قابل مشاهده خواهد بود. 

سن شروع و پایان بازتاب بابینسکی نوزاد

بازتاب بابینسکی نوزاد تا دو سالگی از بین خواهد رفت. اما در برخی از شرایط این بازتاب در یک سالگی از بین خواهد رفت. وجود این رفلاکس در کودکان بالا تر از 2 سال، یا افراد بزرگسال؛ نشان دهنده آسیب های جدی در سیستم عصبی مرکزی است. به طور کلی بازتاب ها بعد از اینکه از بین می‌روند، نباید دوباره به وجود بیایند. 

آسیب ها و پیامد های بازتاب بابینسکی نوزاد چیست؟

بازتاب بابینسکی نوزاد اگر وجود نداشته باشد، آسیب هایی را به همراه خواهد داشت. باقی ماندن بازتاب ها بعد از زمان مشخص و بازگشت بازتاب ها در دوره های بعد زندگی، نشان دهنده آسیب های مغزی است. در چنین مواردی مشاورین کودک و متخصصین سلامت به شما کمک می‌کنند تا این آسیب ها را با کمک روش های درمانی مناسب، درمان کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید. 

آیا بازتاب بابینسکی نوزاد تنها به واسطه کف پا اتفاق می‌افتد؟

یکی از سوالاتی که در این زمینه به وجود می‌آید؛ این است که مشاهده بازتاب‌بابینسکی نوزاد تنها توسط کف پا صورت می‌گیرد؟ در جواب: محرک های متعددی باعث تحریک انگشتان پا در نوزاد شده که با رفلاکس کف پا شباهت دارد. با نگاه دیگر، دلیل عدم تکامل سیستم عصبی نوزادان، گاهی به دلیل بازتاب خود به خودی کف پا است. این موضوع برای اغلب کودکان رخ می‌دهد اما نشان از مشکل خاص نیست. به همین دلیل به آگاهی والدین در رابطه با بازتاب ها تاکید شده است. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد، بازتاب بابینسکی نوزاد از ضروری ترین بازتاب ها است. این بازتاب بسیار طبیعی است و برای مشاهده آن باید با کمک اشیا نرم به انگشتان کودک فشار وارد کرد. این بازتاب در سن مشخص آغاز و در سن مشخصی نیز به پایان می‌رسد. عدم وجود آن نیز موجب آسیب های فراوان خواهد شد. به همین جهت در رابطه با این موضوع پدر و مادر ها باید اطلاعات کسب کنند. برای آگاهی حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب‌بابینسکی نوزاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

بازتاب بابینسکی نوزاد چیست؟

رفلاکس کف پا یا بازتاب بابینسکی نوزاد، یکی دیگر از بازتاب های ضروری برای انسان است. این رفلاکس در دوران نوزادی برای بقا و رشد نوزاد ضروری است. به طور کل این بازتاب ها به صورت غیر ارادی می‌باشند که در بدو تولد و به دلیل ناتوانی در حرکات ارادی انجام می‌شود. بازتاب بابینسکی نوزاد در سن مشخص ظهور پیدا کرده و پس از مدتی از بین می‌رود. 

newmiiind بازدید : 1 شنبه 09 تیر 1403 نظرات (0)

مو کشیدن کودک نیز مانند گریه، گاز، ضربه، نیشگون و … عمل می‌کند که کودک با این روش به خواسته های خود دسترسی پیدا کند. و با این کار قصد دارد تا نیازهای خود را برطرف کند. اما تنها این دلیل برای مو کشیدن کودک وجود ندارد و دلایل بسیاری در بروز این رفتار دخیل هستند. این دلایل شامل کسب مهارت های شناختی، دفاع از خود، اضطراب و … است.

برای اینکه مو کشیدن کودک را کاهش دهید؛ لازم است که با صبر به کودک نشان دهید که این کار هیچ سودی برای او ندارد و بی فایده می‌باشد. بهترین کار این است که رفتار کودک را با کمک روانشناس متوقف کنید تا آسیب های بیشتری به او وارد نشود. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع:  مو کشیدن کودک

مو کشیدن کودک

تا به حال با مو کشیدن کودک مواجهه شده اید؟ به طور کلی و بر اساس اطلاعات کسب شده؛ 4 درصد از کودکان در سراسر دنیا چنین رفتاری از خود بروز می‌دهند. و شیوع این رفتار در دختران بیش از پسر ها می‌باشد. برخی از کودکان تنها یک دوره کوتاهی به چنین اعمالی می‌پردازند. اما عده ای نیز هستند که مدت و شدت طولانی تری به این رفتار گرفتار هستند.

دلیل بروز چنین رفتاری در کودکان جلب توجه و دریافت واکنش از سوی والدین است. که اگر این رفتار درمان نشود؛ پیامدهای بسیار زیادی برای دیگران به همراه خواهد داشت. بنابراین حتما جهت درمان اقدام کنید و از روانشناس کمک بگیرید. راه ها و نکاتی در جهت راهنمای عملکردی والدین وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

علت مو کشیدن کودک چیست؟

همانطور که گفته شد؛ مو کشیدن کودک دلایل مختلفی دارد و نمی‌توان تنها یک دلیل را برای آن ذکر کرد. در این بخش مقاله علت این رفتار را توضیح داده ایم.

📌 آرام سازی

از دلایلی که باعث مو کشیدن کودک می‌شود؛ می‌توان به آرام سازی کودک اشاره کرد. گاهی این رفتار یک مکانسیم دفاعی است که کودک در راستای احساساتی که تجربه شده از خود بروز می‌دهد. برخی از کودکان از این رفتار هنگام خوابیدن و آرام کردن خود استفاده می‌کنند. شاید مشاهده کرده باشید که برخی از پدر و مادر ها برای به خواب رفتن کودک با موهای او بازی می‌کنند. در برخی از موارد کودک این رفتار والدین را تقلید می‌کند و به جای ناز کردن خود از کشیدن مو کمک می‌گیرد.

📌 تخلیه هیجانات | مو کشیدن کودک

تخلیه هیجانات از دیگر دلایل بروز موکشیدن کودک است. کودک از مهارت های مختلف در رابطه با کنترل هیجانات مطلع نیست و به همین دلیل از خود چنین واکنش هایی را نشان می‌دهد. برخی از کودکان برای کنترل خشم و اضطراب به چنین رفتاری دست می‌زنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه کودک کلیک کنید.

📌 کنجکاوی

یکی از دلایل مو کشیدن کودک، کنجکاوی است. برخی از کودکان برای رفع کنجکاوی در رابطه با اعضای بدن دست به چنین اعمالی می‌زنند. گاهی کودک برای رفع احساسات و هیجانات خود به کشیدن موی خود و دیگران می‌پردازد. این کودکان تمایل دارند تا با توجه به تجربه های کسب شده توسط خود به تحلیل بپردازند. بنابراین اگر فرزند شما چنین رفتاری داشت، به پیامدهای رفتاری او توجه کنید و در کنار آن سن و مدت زمان رفتار را نیز در نظر بگیرید.

📌 ابتلا به تریکتیلومانیا

اختلال تریکتیلومانیا یکی از دلایل بروز مو کشیدن کودک است. برخی از این اختلالات در سنین کم هم بروز می‌کنند که علائم جسمانی و عاطفی از خود بروز می‌دهند. اما نمی‌توان برچسب اختلال تریکتیلومانیا به کودک زد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب؛ از روانشناس کمک بگیرید.

📌 اقتضای سن | مو کشیدن کودک

اقتضای سن یکی از دلایل مو کشیدن کودک است. که این دلیل از اصلی ترین دلایل می‌باشد و مانند رفتارهای دیگر، بازتاب سنی اوست. که پس از مدتی رفع خواهد شد. این رفتار اغلب در سن 9 تا 12 سالگی بروز می‌کند. اگر این رفتار فراتر از 12 سالگی رفت حتما برای درمان اقدام کنید.

اقدامات لازم جهت مو کشیدن کودک

برای درمان مو کشیدن کودک لازم است که ابتدا دلیل آن را بررسی کنید، سپس با کمک روانشناس و استفاده از تکنیک هایی که در این قسمت مقاله ذکر کرده ایم، به درمان بپردازید.

✨ واکنشی در مقابل این رفتار بروز ندهید

یکی از کارهایی که باید برای جلوگیری از مو کشیدن کودک انجام دهید، واکنش نشان ندادن است. در واقع باید به شیوه ای قانع کننده به کودک نشان دهید که این رفتار او هرگز نیازهایش را رفع نخواهد کرد. و بدتر هم خواهد شد. با این روش رفتاری کودک را جهت آشنایی با تعاملات اجتماعی آماده خواهید کرد. و او را متوجه این موضوع می‌کنید که هر خواسته ای؛ بیان و درخواست متفاوتی دارد.

✨ رفتار را متوقف کنید

زمانی که شاهد مو کشیدن کودک بودیم، باید به آرامی به او توضیح دهیم که “ما نه باید موهای خودمون رو بکشیم و نه باید به موهای دیگران دست بزنیم. چون کشیدن مو درد داره و باعث می‌شه درد زیادی تحمل کنیم.” اگر با هر بار مشاهده به شیوه ای آرام و صبورانه به کودک این موضوع را توضیح دهید، تا به اشتباه خود پی ببرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزندپروری کلیک کنید.

✨ در رابطه با عدم رفتار به او پاداش بدهید

از راهکارها و تکنیک هایی که باعث کاهش مو کشیدن کودک می‌شود؛ پاداش در مقابل عدم چنین رفتاری است. زمانی که مهارت بیان کودک بهبود پیدا کرد، از او بخواهید که به جای موکشیدن، حرف خود را بزند و خواسته اش را بیان کند. و زمانی که خواسته های خود را بیان کرد برای او مشوق و پاداش در نظر بگیرید. تا کودک با این روش متوجه خوب و بد رفتار خود شود.

✨ انتظار معجزه نداشته باشید

برای اینکه فرزند شما از چنین رفتاری دست بکشد؛ نباید انتظار معجزه فوری داشته باشید. بهترین کار این است که آرام آرام با کمک روانشناس برای مو کشیدن کودک به دنبال راهکار و آموزش باشید. ممکن است که در ابتدا این رفتار تکرار شود اما اگر بر تکنیک ها و آموزش های روانشناس استوار باشید، به طور کل رفع خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بچه حرف گوش نکن کلیک کنید.

کلام آخر

مو کشیدن کودک از رفتارهایی است که عده ای از بچه ها برای رفع نیازهای خود دست به این کار می‌زنند. و اگر این رفتار ادامه دار باشد؛ آسیب های زیادی به فرزند وارد می‌کند و به اختلال تبدیل خواهد شد. بنابراین باید رفتارهای کودک را زیر نظر داشته باشید و با کمک روانشناس حالات روانی او را بررسی کنید. تا به روش درمانی مناسب دست پیدا کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 2 شنبه 09 تیر 1403 نظرات (0)

تعبیر خواب عتیقه و اجسام زیرخاکی در صورتی قابل تعبیر هستند که تحت تاثیر اتفاقات قبل از خواب نبوده و همچنین در نزدیکی سحر باشند. اگر چه گاهی با وجود برقرار نبودن این دو شرط بازهم می‌توان خواب را تعبیر کرد و یا تعبیر خواب در واقعیت اتفاق می‌افتد. اما به هر حال توجه کردن به برخی از جزئیات و شرایط در تعبیر خواب موثر هستند. افراد مختلف در مورد این خواب نظرات متفاوتی داشته که با خواندن و تحلیل آنها می‌توان به موضوعات جالبی رسید. همچنین بهتر است در این زمینه حتما افراد از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  تعبیر خواب عتیقه

تعبیر خواب عتیقه

معمولا دیدن عتیقه جات و اجسام زیرخاکی و یا حتی گنج موضوعی نیست که افراد به صورت مرتب خواب آن را ببیننند و یا برای همه پیش آید. به همین دلیل تعبیر خواب عتیقه موضوع بسیار رایجی نیست. افراد در طول زندگی خود بیشتر خواب چیزها و یا اتفاقاتی را می‌بینند که در طول روز با آنها درگیر هستند و یا بسیار به آن فکر می‌کنند. اما دیدن خواب عتیقه به صورت ناگهانی می‌تواند نشانه ای از بروز اتفاق و رویدادی در آینده نزدیک و یا مسئله ای در ناخودآگاه افراد باشد. از این رو پرداختن به آن خالی از لطف نیست.

این بدان معنا نیست که باید معنی همه خواب ها را جدی گرفت و یا آنها را تعبیر کرد. این موضوع را فراموش نکنید که در اکثر موارد خواب های ما اصلا معنی خاصی نداشته و اتفاق نمی‌افتند. از این رو بهتر است تنها اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

تعبیر خواب عتیقه از نظر مفسران مختلف

معبران، تفسیرهای متفاوتی از تعبیر خواب عتیقه دارند؛ در این بخش به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

◀ابن سیرین

ابن سیرین در مورد تعبیر خواب عتیقه معتقد است که اگر در خواب عتیقه ای را پیدا کردید که به صورت ناگهانی ناپدید شد؛ بدین معنی است که در سلامت کامل قرار دارید. همچنین پیدا کردن عتیقه های هم جنس نیز به معنی رفتن به سفر حج است. از نظر او پیدا کردن ده چیز در خواب به معنی به دست آوردن مال، سی چیزی به معنی پیروزی و موفقیت، هزار چیز معنی داشتن خواب بهتر و پیدا کردن کوهی از طلا به معنی ولایت یافتن و کوعی از جنس نقره به معنی زنی زیبا است.

◀جابر مغربی

جابر مغربی نیز در مورد تعبیر خواب عتیقه نظری مشابه با ابن سیرین دارد. بدین صورت که به نظر او پیدا کردن زیر خاکی در جایی آباد به معنی سلامتی و در جایی دورافتاده و ویران به معنی بیماری است.

◀مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی نیز تعبیر خواب عتیقه را بدیمن دانسته و معتقد است که همانقدر که پیدا کردن گنج و زیرخاکی در عالم واقعیت لذتبخش است؛ در خواب معنای خوبی ندارد. اگر فردی در خواب عتیقه ای پیدا کند که نقش و نگارهای زیادی بر روی آن است؛ به زودی به بیماری و یا مشکلی دچار خواهد شد. مخصوصا اگر این عتیقه از جنس طلا هم باشد فرد در واقعیت به زودی باید تاوان و دیه ای پرداخت نماید.

تعبیر خواب عتیقه در روانشناسی

تعبیر خواب در روانشناسی به معنی بررسی موضوعاتی است که در ناخودآگاه افراد روی می‌دهد. تفسیر رویاها در روانکاوی نقش زیادی داشته و دانشمندان این حوزه مثل فروید و یونگ نظریه های زیادی در این زمینه دارند. همچنین به طور کلی اگر رویاها و کابوس هایی که افراد در خواب می‌بینند زندگی شخصی آنها را دچار مشکل کند؛ تنها حوزه ای که می‌تواند به آنها کمک کند؛ روانشناسی است. از این رو در این زمینه افراد باید از متخصصین روانشناس کمک بگیرند.

📌یونگ

یونگ معتقدد است که تعبیر خواب عتیقه به معنی استعداد و توانایی درونی و یا نهفته افراد است. در واقع فردی که چنین خوابی را می‌بیند؛ باید به دنبال استعدادهایی از خود باشد که هنوز شکوفا نشده اند. همچنین اگر فرد در خواب ببیند که در حال پنهان کردن عتیقه ای زیر خاک است؛ بدان معنی است که استعداد خود را از دیگران پنهان می‌کند.

📌لوک اویتنهاو

رسیدن ارثیه و یا خوشبختی و شادی یکی دیگر از انواع تعبیر خواب عتیقه از نظر لوک اویتنهاو است. او پیدا کردن عتیقه را در خواب چنین تفسیر می‌کند.

📌آنلی بیتون

همچنین آنلی بیتون نیز پیدا کردن عتیقه در خواب را به معنی رسیدن ثروتی به صورت ناگهانی دانسته و معتقد است که اگر فرد در خواب این گنج را گم کند؛ بیانگر ترک و دوری کردن دوستان خواب بیننده در آینده نزدیک است.

تعبیر خواب عتیقه در کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها، نویسنده آن تونی کریسپ تعبیر خواب عتیقه را به صورت هرگونه اعجاز، خرد، ازش زندگی و دارایی می‌داند. در واقع این گنج نماد تمام زحماتی است که تاکنون کشیده ایم. اما در نهایت نتیجه آن رضایت بخش خواهد بود.

تعبیر خواب عتیقه در شرایط مختلف

تعبیر خواب عتیقه به شکل های دیگری نیز صورت می‌گیرد. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند.

دیدن عتیقه: دیدن عتیقه در خواب به معنی بهبود شرایط در آینده و بهتر شدن اوضاع است.

شکستن آن: شکستن ظروف عتیقه در خواب خبر از نابودی می‌دهد. در واقع افراد یا در حال آسیب زدن به خود و یا دیگران هستند.

عتیقه فروشی: گشتن در عتیقه فروشی ها در خواب نشان دهنده بی قراری شما در مورد موضوعی است.

خریدن عتیقه: خریدن عتیقه نیز در خواب به معنی تلاش برای کسب دانش و بالابردن توانایی های خود است.

عتیقه در موزه: دیدن عتیقه جات در موزه معنای مختلفی داشته که یکی از آنها به معنی تغییر شرایط زندگی است. بارداری و پیدا کردن همسری مناسب نیز از دیگر معانی آن می‌باشد.

گلدان عتیقه: دیدن گلدان عتیقه در خواب می‌تواند به معنی خوشبختی کامل و یا ملاقات با یک دوست قدیمی باشد.

تخریب عتیقه فروشی: اگر در خواب خود دیدید که در حال تخریب یک عتیقه فروشی هستید؛ بدین معناست که باید از گذشته خود جدا شوید.

سخن پایانی

به طور کلی تعبیر خواب عتیقه از آنجایی که موضوع رایجی نیست و همه افراد آن را نمی‌بینند؛ کار ساده ای نیست. همچنین گاهی برخلاف آنچه در واقعیت بر اثر پیدا کردن عتیقه اتفاق می‌افتد؛ اصلا معنی خوبی ندارد. به همین دلیل نباید به آن دل خوش کرد و بر اساس آن تصمیم گیری نمود. به همین دلیل دانستن تعبیرهای متفاوت آن ضرورت دارد. افراد در این زمینه می‌توانند از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 5 پنجشنبه 07 تیر 1403 نظرات (0)

بارداری در سن بالا مربوط به خانم های بالای 35 سال می‌شود. برای برخی از خانم ها حاملگی در این سن رخ می‌دهد. برخی فرزندان سالم به دنیا می‌آورند اما برای عده ای نیز حاملگی پر خطری خواهد شد. به طور کلی با توجه به اینکه بارداری در این سن ریسک پذیر است، حتما باید تست و روش های غربالگری را جدی بگیرید. زیرا بارداری‌ در سن بالا آسیب های بسیاری به همراه دارد و گاهی این عوارض جبران ناپذیر خواهند بود.

بر اساس پژوهش ها، بارداری در سن بالا سخت تر از بارداری‌ در سن 20 تا 30 سال است. با افزایش سن به طور طبیعی قدرت باروری کاهش می‌یابد. بنابراین علاوه بر اینکه برای جنین ها این مساله خطرساز است؛ خود مادر هم مانند دوران 20 تا 30 سالگی توانایی باروری نخواهد داشت. اگر در این شرایط دچار شک، تردید و استرس شده اید, حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری در سن بالا می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا چگونه است؟

بارداری در سن بالا به سن 35 سال به بالا گفته می‌شود. خانم هایی هستند که بعد از 35 سالگی بارداری موفقی داشتند. اما این افراد خطر و ریسک حاملگی در این سن را نیز باید به جان بخرند. نوزدانی که با مادر بالای 35 سال متولد شده اند؛ اغلب به سندرم داون، تولد جنین مرده، سقط جنین و … مبتلا هستند. علاوه بر اینکه چنین بارداری برای جنین خطر ساز است، برای مادر نیز آسیب به همراه دارد. آسیب ها و عواقب زیادی در بروز این مشکل دخیل هستند که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احتمال بارداری کلیک کنید.

خطرات بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا آسیب ها و خطرات بسیاری به همراه دارد. این آسیب ها هم برای مادر و هم برای جنین می‌باشد. این بخش مقاله را به خطرات بارداری در ‌سن بالا اختصاص داده ایم.

📌 دیابت

دیابت از خطرات بارداری در سن بالا می‌باشد. هنگام بارداری بالای 35 سال، احتمال بروز دیابت در مادر افزایش می‌یابد. زمانی که مادر به این بیماری مبتلا شود، جنین دچار نابهنجاری های مختلف در رشد می‌شود. علاوه بر این؛ وزن جنین افزایش یافته و زایمان سخت تر خواهد شد. حتی احتمال سقط جنین با دیابت مادر بسیار بالا است.

📌 افزایش فشار خون

از خطرات بارداری در سن بالا می‌توان به افزایش فشار خون اشاره کرد. در موقعیت هایی که مادر سن بالایی برای حاملگی داشته باشد؛ ریسک افزایش فشار خون بالا می‌رود. احساس تغییر در بینایی، سر درد شدید و وجود پروتئین در ادرار از نشانه های فشار خون بالا می‌باشد. حتی احتمال ابتلا به پره‌اکلامپسی در این سن‌ بارداری افزایش می‌یابد.

📌 خونریزی در بارداری در سن بالا

خونریزی از خطرات بارداری در سن بالا می‌باشد. این خونریزی ها در دوره سه ماهه رخ می‌دهد و احتمال سقط جنین در 3 ماه اول نیز بیشتر می‌باشد. در 3 ماه دوم اگر خونریزی رخ دهد، احتمال زایمان زودرس بیشتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج در سن بالا کلیک کنید.

📌 اختلالات کروموزومی

یکی از خطرات شایع بارداری در سن بالا، مشکلات کروموزومی است. بارداری در ‌سن بالا احتمال بروز اختلالات کروموزومی و ژنتیکی را افزایش خواهد داد. هر زمانی که مادر سن بالاتری داشته باشد؛ ریسک بروز این مشکل بیشتر خواهد شد.

📌 زایمان زودرس

از دیگر خطرات بارداری در سن بالا، زایمان زودرس است. در این روند احتمال دیابت مادر و یا افزایش فشار خون بسیار بالا است. از جهت دیگر خانم هایی که بالای 40 سال هستند؛ به فیبروم مبتلا هستند. همین موضوع احتمال زایمان زودرس را بیشتر می‌کند.

📌 سقط جنین

سقط جنین یکی از خطرات بارداری در سن بالا می‌باشد. هرچقدر که سن مادر بیشتر باشد؛ سقط جنین نیز بیشتر خواهد شد. این امر در خانم هایی که در سن 40 تا 44 سالگی قرار دارند؛ بسیار بیشتر رخ می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های بارداری کلیک کنید.

📌 افزایش وزن جنین

یکی از خطرات بارداری در سن بالا، وزن بالای جنین است. احتمال اینکه نوزاد بالای 3 کیلو به دنیا بیاید در این نوع زایمان ها بسیار بالا است. مخصوصا زمانی که مادر به دیابت و چاقی مبتلا باشد؛ کودک به احتمال زیاد افزایش وزن خواهد داشت. همین امر موجب آسیب های فراوان به کودک می‌شود.

بهترین سن بارداری

در بخش های قبلی راجع به بارداری در سن بالا و خطرات ناشی از آن صحبت کرده ایم. اما بهترین سن‌ بارداری برای خانم ها اطراف 25 سالگی است. بنابراین می‌توان گفت که بهترین سن حاملگی 25 تا قبل از 35 سالگی است. بارداری در‌ سن بالا باعث مشکلات بسیاری در مادر و جنین می‌شود. اما قبل از 35 سالگی، بارداری کم ریسک تری خواهید داشت.

نکات مهم بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا نیازمند رعایت نکات است. در این بخش مقاله نکات لازم حاملگی در سن بالا را توضیح داده ایم.

🔺 قبل از بارداری از سلامت جسم و روان خود مطلع باشید تا کودک سالمی پرورش دهید.

🔺 اگر دچار بیماری مانند دیابت، افسردگی و فشار خون بالا هستید؛ حتما درمان کنید.

🔺مکمل های تقویتی برای قوای بدن استفاده کنید.

🔺 قبل از بارداری وزن خود را در بازه مناسب نگه دارید و رژیم غذایی را رعایت کنید.

🔺 سیگار و الکل را از 6 ماه قبل قطع کنید.

🔺مواد شیمیایی مانند رنگ شیمیایی استفاده نکنید.

🔺استرس خود را کاهش دهید و برای روان درمانی اقدام کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، بارداری در سن بالا آسیب ها و خطرات زیادی به همراه دارد. به همین جهت قبل از اینکه اقدام کنید؛ باید نکات مهمی را رعایت کنید. حتما درمان در زمینه روانی را جدی بگیرید. در این زمینه حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری در سن بالا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 5 پنجشنبه 07 تیر 1403 نظرات (0)

تعبیر خواب اسب در فرهنگ ها و همچنین از دید افراد مختلف، متفاوت است. اسب یکی از حیوانات نجیب و دوست داشتنی در دنیای واقعی است. به طور کلی به دلیل کاربرد این حیوان چه در گذشته و چه در امروز، مفسران تعبیرهای مختلفی برای رویاهای مربوط به آن در نظر می‌گیرند. البته که تعبیر خواب نیاز به جزئیات بیشتری دارد. اما از آنجایی که افراد این حیوان را از خواب خود با وضوح بیشتری به یاد می‌آورند؛ به دنبال تعبیر آن هستند. افراد می‌توانند اطلاعاتی در این مورد کسب کرده و همچنین از خدمات روانشناسی نیز در زمینه خواب هایشان استفاده کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  تعبیر خواب اسب

تعبیر خواب اسب

برخی تصور می‌کنند که تعبیر خواب اسب همواره خوب و مبارک است. اما اینطور نیست. بسته به جزئیات این خواب می‌تواند معنای فقر و تنگدستی نیز داشته باشد. با اینکه نمی‌توان همواره به معنی خواب ها استناد کرد؛ اما در صورتی که خوابی به صورت مداوم تکرار شده و یا بر کیفیت خواب افراد تاثیر بگذارد؛ باید پیگیری شده و در مورد آن اقداماتی را انجام داد. گاهی خواب های مختلف نشانه ای از وجود مشکلی در زندگی و یا هشداری برای آینده هستند. به یادآوردن خواب برای تعبیر گاهی دشوار است. در این صورت افراد می‌توانند بلافاصله بعد از بیدار شدن خواب خود را نوشته تا آن را فراموش نکنند. اما اگر قادر به انجام اینکار نیستند؛ بهتر است بیش از اندازه به خواب خود فکر نکرده و روی آن تمرکز نکنند.

تعبیر خواب اسب از نظر مفسران

معبران مختلف در مورد تعبیر خواب اسب نظرات متفاوت و گاها متضادی دارند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

✨ابن سیرین

ابن سیرین تعبیر خواب اسب را به دو شکل نشستن بر روی کجاوه اسب و یا چوپان گله اسب مطرح می‌کند. بدین صورت که از نظر او نشستن بر روی کجاوه اسب به معنی افزایش یافتن برکت، سود و منفعت در زندگی است. همچنین اگر فرد در خواب ببیند که چوپان و گله دار اسب است؛ به معنی شرافت و بزرگواری اوست.

✨حضرت یوسف

حضرت یوسف نیز تعبیر خواب اسب را خوب می‌داند چرا که او معتقد است دیدن اسب در خواب و یا نشتن بر آن به معنی رونق گرفتن زندگی و یا ازدواج با همسری پولدار است. از طرفی دیدن اسبی عریان و بدون زین و یراق نیز جای نگرانی ندارد.

✨امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای تعبیر خواب اسب ، پنج تعبیر مختلف در نظر می‌گیرد. از نظر او دیدن اسب در خواب نشانه ای از عزت و احترام، مرتبه و مقام، رسیدن به ریاست و فرمانروایی، بزرگی و بزرگواری و در نهایت افزایش خیر و برکت در زندگی است. پس از نظر امام صادق دیدن این خواب کاملا خوب بوده و هیچ تعبیر بدی ندارد.

✨دانیال نبی

دانیال نبی جنگیدن با اسب را در خواب تعبیر کرده و می‌گوید که اگر در خواب اسب بر شما غالب بوده و چموشی می‌کند؛ بدین معنی است که گرفتار گناه و معصیت شده و احتمالا مصیبت یا مشکل بزرگی در پیش داشته باشید.

✨ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی در مورد تعبیر خواب اسب وقتی به صورت بدون زین باشد، می‌گوید: خواب بیننده به زودی دست از گناه و معصیت برداشته و توبه می‌کند. همچنین رفتن و گذشتن یک اسب از کوچه به معنی مرگ فردی از نزدیکان خواهد بود. لگد زدن به اسب پادشاه نیز بدان معنی است که دوران حکومت او به زودی به اتمام می‌رسد. خوردن گوشت اسب در خواب نیز از نظر ابراهیم کرمانی منجر به رسیدن به سود و بهره می‌گردد.

✨جابر مغربی

جابر مغربی تعبیر خواب اسب ماده را ازدواج با زنی می‌داند که در نهایت این وصلت به خوشبختی متنهی می‌گردد. همچنین او در مورد دیدن اسب سیاه نیز در خواب می‌گوید که این به معنی زنی است که اصالت کافی را ندارد. اما اسب سفید دقیقا معنی متفاوتی داشته و به معنی همسر محترم و صاحب مقام است.

✨مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی نیز مانند بیشتر مفسران در مورد تعبیر خواب اسب معتقد است که این خواب نتایج خوبی در بر داشته و بیانگر رسیدن نیکی و خوشی در زندگی است.

تعبیر خواب اسب در روانشناسی

از آنجایی که تعبیر رویاها نقش مهمی در مکتب روانکاوی دارد؛ طبیعی است که دانشمندان مختلف این حوزه در مورد تعبیر خواب اسب نیز نظریه هایی داشته باشند. امروزه علم روانشناسی برای تعبیر خواب قطعیتی قائل نیست. اما به طور کامل هم آن را رد نمی‌کند. اما از آنجایی که رویاها کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهند و از طرفی سلامت خواب نیز بر سلامت روان موثر است؛ نمی‌توان این موضوع را بی اهمیت دانست.

📌یونگ

از نظر یونگ دیدن اسب در خواب به معنی قدرت، نیرو و حتی میزان صبر افراد است. دیدن اسب در خواب بیانگر انرژی جسمانی بالای افراد است. این خواب همچنین می‌تواند هشداری برای کاهش غرور و تکبر باشد.

📌فروید

فروید نیز در این باره می‌گوید که دیدن اسب بارکش در خواب نشانه بخت و اقبال است. اما اگر در خواب دیدید که اسبی وارد خانه شما شد؛ احتمالا در واقعیت غریبه ای به خوانه تان خواهد آمد و از شما درخواستی خواهد داشت.

📌آنلی بیتون

آنلی بیتون معتقد است که اگر همراه اسب از رودخانه ای آرام گذشتید؛ به این معنی است که به بخت و اقبال خواهید رسید اما اگر رودخانه خروشان باشد؛ این خواب نشانه خوبی نیست. در واقع ناامیدی و یاس در انتظار شما خواهد بود.

تعبیر خواب اسب در کتاب سرزمین رویاها

کتاب سرزمین رویاها در مورد تعبیر خواب اسب بیشتر بر ازدواج تمرکز می‌کند. در این کتاب دیدن اسب ها با رنگ های مختلف بیانگر خوشبختی یا نگون بدبختی و وضعیت همسر آینده است. برای مثال دیدن اسب قهوه ای در خواب به معنی مشکلات مالی همسر آینده است.

تعبیر خواب اسب در شرایط مختلف

همانطور که به آن اشاره شد؛ در مورد تعبیر خواب اسب باید به جزئیات و عوامل دیگر نیز توجه داشت. برای مثال رنگ اسب، مکان خواب، حرکات اسب و یا حتی وضعیت خودتان. برای مثال دیدن اسبی مرده در خواب به معنی هجوم ناامیدی و یاس در زندگی است. و یا اسب تک شاخ نویده دهنده توانمندی، اقتدار و کامیابی درآینده افراداست. افراد معتقدند که دیدن اسب انسان نما تنها نشان دهنده افکار مغشوش خواب بیننده بوده و هیچ معنای خاصی ندارد. از طرفی اسب دوسر می‌تواند به معنی قرارگیری بر سر دوراهی باشد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید؛ تعبیر خواب اسب از نظر مفسران مختلف متفاوت بوده، اما در بیشتر موارد خیر از خیر و برکت در زندگی می‌دهد. اما این موضوع نباید باعث شود تا افراد دست از تلاش بکشند و خود هیچ اقدامی نکنند. در این زمینه بهتر است اطلاعات کافی را کسب کرده و در صورت لزوم از یک روانشناس برای ریشه یابی خواب های خود کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 4 پنجشنبه 07 تیر 1403 نظرات (0)

تعبیر خواب مار برخلاف آنچه معمولا تصور می‌شود که تنها به معنی مال و ثروت است؛ معانی دیگری نیز دارد. همچنین به طور کلی تعبیر خواب ها در فرهنگ های مختلف متفاوت بوده و همواره یکسان نیستند. طبیعی است که با دیدن مار در خواب در افراد احساس ترس و اضطراب کنند و یا واکنش های غیرارادی از خود نشان دهند. اما بعد از بیدار شدن، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی افراد به دنبال تعبیر آن بوده و معنی دقیق آن را بفهمند. البته مفسران تعبیرهای مختلفی در مورد یک خواب واحد دارند. اما به طور کلی داشتن اطلاعاتی در این زمینه می‌تواند تا حدی به افراد در کنترل کردن هیجانات شان کمک کند. افراد در این زمینه می‌توانند از خدمات روانشناسی نیز استفاده کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  تعبیر خواب مار

تعبیر خواب مار

معمولا دیدن مار در خواب جزو رایج ترین خواب هایی است که افراد می‌بینند. چرا که بسیاری از افراد از این حیوان ترسیده و یا رایج بودن و دیدن این حیوان در برخی مکان ها. به همین دلیل طبیعی است که افراد در خواب خود این حیوان را ببینند. اما جزئیات این خواب در تعبیر آن تاثیردارد.

برای مثال زنگ مار یکی از عوامل تعیین کننده در معنی خواب است. همچنین ممکن است افراد به دلیل احساس ترس قادر به توجه به جزئیات نباشند و یا خیلی سریع از خواب بپرند. در این شرایط، فکر کردن به صورت مکرر به خواب هیچ فایده ای نداشته و تنها منجر به تشدید احساسات بد می‌گردد. از طرفی شاید اصلا خواب هیچ تعبیر خاصی هم نداشته و یا نشان دهنده اتفاقی نیز نباشد. از این رو بهتر است افراد به این دلیل خود را اذیت نکنند.

تعبیر خواب مار از نظر معبران مختلف

مفسران مختلف، معانی متفاوتی برای تعبیر خواب مار در نظر می‌گیرند. آشنا شدن با این مفاهیم می‌تواند احساسات منفی افراد را در این مورد کاهش داده و یا حتی در برگیرنده اخبار خوش برای آنها باشد. در این قسمت به ذکر برخی از آنها می‌پردازیم.

💠امام صادق (ع)

امام صادق (ع) در مورد تعبیر خواب مار ده تعبیر مختلف دارد. از نظر او دیدن مار در خواب به معنی وجود دشمانی در زندگی، عمری طولانی و زندگی پایدار، سلامتی و تندرستی، به مقامی بالا رسیدن، مال و ثروت فراوان، وجود زنی در اطراف شما و یا دوره ای کوتاه از مصائب و مشکلات است.

💠ابن سیرین

همچنین ابن سیرین نیز معتقد است که تعبیر خواب مار به معنی وجود دشمنی در اطراف شماست. این بدیهی ترین تعبیری است که در مورد مار وجود دارد. به دلیل خطرناکی این حیوان بیشتر مفسرین، از آن به عنوان دشمنی حیله گر یاد می‌کنند.

💠ابراهیم کرمانی

از طرفی ابراهیم کرمانی نیز تعبیر خواب مار را به صورت گرفتن آن در نظر گرفته و می‌گوید که انجام این عمل بسیار خوب و خوش یمن است. بدین معنی که اگر فردی در خواب ببیند که در خواب ماری را گرفته است؛ در زندگی اش اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

💠مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی نیز نظری مشابه با این سیرین داشته و معتقد است که تعبیر خواب مار به صورت هشدار و زنگ خطری در زندگی است. در واقع دیدن مار در خواب بدین معنی است که افراد باید مراقب دشمان خود بوده و یا خطری در حال تهدید آنان است.

💠لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو نیز به طور کلی تعبیر خواب مار را بیانگر مشکلات و دردسرها می‌داند. او حالت هایی مختلفی را در مورد این خواب بیان کرده و برای هریک تعبیری متفاوت دارد. برای مثال معتقد است که تبدیل شدن به مار در خواب به معنی حضور یافتن در مکانی است که احترام کافی را دریافت نمی‌کنید. از طرفی گرفتن مار به معنی وسوسه شدن است.

💠آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز مانند لوک اویتنهاو حالت های مختلفی را برای تعبیر خواب مار در نظر گرفته و معتقد است دیدن این حیوان در خواب بیانگر شرارت و بدی هاست. درگیری و یا کشتن کار، مار در خانه و تعقیب کردن مار از مواردی است که آنلی بیتون آنها را تعبیر می‌کند.

تعبیر خواب مار در روانشناسی

حتی برخی دانشمندان نیز در روانشناسی به تعبیر خواب مار پرداخته اند. با اینکه تعبیر خواب در روانشناسی قطعیتی ندارد؛ اما نظریه های مختلفی در مورد آن وجود داشته و همچنین بسیاری از دانشمندان مانند خود فروید در گذشته از تعبیر رویاها به عنوان روشی اصلی در روانکاوی استفاده می‌کردند. در برخی موارد خواب ها بیانگر و یا نشانه ای از بسیاری از مشکلات روان در افراد هستند. به همین دلیل گاهی باید در جلسات درمان نیز به آنها پرداخته شود. برای اطلاع از دلایل بروز کابوس شبانه کلیک کنید.

📌فروید

از آنجایی که فروید رویاها را دریچه ای برای ناخودآگاه افراد می‌دانست؛ طبیعی است که برای خواب های مختلف تعبیرهایی داشته باشد. برای مثال او تعبیر خواب مار را وجود مردی خوش چهره می‌داند که به لحاظ جنسی برای فرد خواب بینده جذاب و تهدید آمیز است.

📌یونگ

یونگ نیز به دو صورت تعبیر خواب مار را مطرح می‌کند. او پوست انداختن این حیوان را نمادی از تغییر و تحول دانسته و از طرفی فرار کردن از او را به معنی فردی می‎داند که در دنیای واقعی تمایلی برای معاشرت با او را ندارید.

تعبیر خواب مار در حالات مختلف

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ تعبیر خواب مار به حالت آن و یا حتی خواب بیننده در خواب بستگی دارد. برای مثال دیدن ماری در چمن به معنی بی وفایی است. و یا دیدن ماری در بیابان به این معنی است که دشمنان شما غریبه ها هستند و کسانی که آنها نمی‌شناسید. دیدن مار مرده نشان دهنده رفع شدن خطری از شماست.

مار سفید نیز در فرهنگ های مختلف معانی متفاوتی داشته که می‌توان به معنی شروعی جدید، پاکسازی و شفا، و همچنین حکمت و محافظت باشد. در مورد رنگ های مختلف مارها نیز مفسران به احساسات افراد در خواب توجه می‌کنند. برای مثال اگر در مواجهه با مار سبزی احساس ترس و خطر کردید بدان معناست که ترس از تغییر است. رنگ مار در تفسیر خواب اهمیت زیادی داشته و افراد باید علاوه بر آن باید به احساسات خود در آن لحظه نیز فکر کنند.

سخن پایانی

تعبیر خواب از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از افراد در شرایط مختلف، چنین خوابی را می‌بینند. همچنین به دلیل فوبیایی که در مورد این حیوان وجود دارد؛ دیدن خواب آن به صورت مکرر می‌توان اختلالی در زندگی شخصی افراد ایجاد نماید. از این رو توجه کردن به آن و انجام اقداماتی در این زمینه ضروری است. بهتر است افراد علاوه بر دریافت اطلاعاتی در مورد تعبیر خواب از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 4 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

والدین کنترل گر به خاطر علاقه شان به پیشرفت و موفقیت فرزند خود را ببینند؛ رفتارهای کنترل گری از خود نشان می‌دهند. اما مسئله فرزند پروری و تربیت کودک یک فرایند سخت و طاقت فرسا است که هر والد بنا بر شرایط خود باید این کار را به بهترین نحو انجام دهد. خیلی اوقات والدین از روش هایی برای تربیت فرزند استفاده می‌کنند که پدر و مادرشان با همان روش آن‌ها را تربیت کرده است. و معمولا چیزی از اشتباه فرزند پروری نمی‌دانند.

حتی برخی از مواقع از سر دلسوزی و مراقبت بیش از اندازه والدین کنترل‌گر می‌شوند. اما به مرور زمان بچه هایی وابسته و مطیع را تربیت می‌کنند. این کودکان اغلب اعتماد به نفس لازم را ندارند و آسیب های بیشتری را در آینده تجربه خواهند کرد. اگر نشانه هایی که در این مقاله مشاهده کرده اید در خود می‌بینید؛ برای رهایی از آسیب های وارده به کودک از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تربیتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  والدین کنترل گر

والدین کنترل گر

کنترل فرزندان و سخت گیری به آنها یکی از سبک های فرزند پروری است. والدین کنترل گر به تنهایی یا به کمک یکدیگر فعالیت ها و اقدام های سخت گیرانه برای تربیت کودک انجام می‌دهند. این والدین معمولا قوانین مشخص برای همه فرزندان تعیین می‌کنند. حتی برخی از والدین کنترل‌گر ممکن است که تنها قوانین شرح کنند و به نیازهای فرزند توجه نکنند.

به طور کلی والدین کنترل گر بسیار به فرزندان خود آسیب وارد می‌کنند. شرح قوانین جدی، تنبیه، باورهای اشتباه، افکار کلیشه ای و … رفتارهایی است که والدین کنترل‌گر از خود نشان می‌دهند. در این مقاله راجع به نشانه ها، عواقب و … صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

نشانه های والدین کنترل گر

والدین کنترل‌گر از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند. اگر نشانه های زیر را در خود مشاهده کردید، برای کمک به فرزند خود از روانشناس کمک بگیرید.

🔻 در برخی از موارد فرزند اجازه تنها در خانه ماندن ندارد.

🔻والدین باید از تمامی وسایل فرزند خود مطلع باشند.

🔻 فرزند اجازه تنهایی بیرون رفتن را ندارد.

🔻برای فرزند هیچ حریم خصوصی در نظر نمی‌گیرند.

🔻 به موزیک، سبک لباس، طریقه راه رفتن، نحوه رفتار، شرکت در مهمانی ها و … فرزندان اجازه دخالت می‌دهند.

🔻 انتخاب رشته درسی یا شغلی باید مورد رضایت والدین باشد.

🔻 بیرون رفتن با دوستان، پیاده روی، مسافرت، گشت و گذار و … باید تحت نظر والدین و به دور از ریسک باشد.

🔻 در سنین بالاتر، رفتارهای معاشرتی، رفت و آمد های اجتماعی، انتخاب دوست، انتخاب شغل و … باید تحت نظارت والدین باشد.

🔻 برای ازدواج فرزند سن مشخص می‌کنند و در انتخاب همسر نیز دخالت می‌کنند.

🔻همیشه در مورد فرزند خود نظر می‌دهند.

🔻 همیشه در حال یادآوری به فرزند در مورد مسئولیت هایش هستند.

🔻بی توجه و نامهربان هستند.

🔻 این والدین توسط والدین کنترل گر تربیت شده اند.

🔻برای ابراز محبت و مهربانی خود شرط می‌گذارند.

🔻 فورا عصبانی می‌شوند.

🔻اشتباهات فرزندان خود را بسیار بزرگ می‌کنند.

🔻 همیشه به فرزندان خود یادآوری می‌کنند که چه کارهایی بری آنها انجام داده اند.

روش های کنترل گری والدین

والدین کنترل گر بر اساس 2 روش فرزندان خود را تربیت می‌کنند. که در این بخش مقاله راجع به روش های کنترل گری والدین توضیح داده ایم.

🔘 کنترل درونی

کنترل درونی یکی از روش های والدین کنترل گر است. در این روش از تکنیک های خاص استفاده می‌شود تا شرایط روحی کودک مورد هدف قرار بگیرد. در واقع والدین برای اثبات حرف خود احساس گناه و شرم در فرزند ایجاد می‌کنند.

🔘 کنترل بیرونی

یکی از روش های والدین کنترل گر، کنترل بیرونی است. در واقع کنترل در این روش به شیوه آشکار است. برای مثال: تنبیه، داد زدن، کتک و تمجید کردن از نوع کنترل بیرونی است. و معمولا با روش تربیت خشن همراه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

عواقب تربیت والدین کنترل گر

بر اساس تحقیقات، کودکانی که والدین کنترل گر دارند؛ در بزرگسالی علائمی مانند افسردگی، اضطراب، اعتماد به نفس کم و استرس بالا از خود نشان می‌دهند. در این بخش مقاله عواقب والدین کنترل گر را توضیح داده ایم.

📌 عدم امکان درک احساسات درونی

📌بی نظمی عاطفی

📌 اعتماد به نفس پایین

📌ادراک منفی از خود

📌 احساس نا امنی عاطفی

📌علائم افسردگی

📌 علائم اضطراب

📌وابستگی ناایمن

📌 نا فرمانی بزهکاری

📌دروغگویی

📌 بی محبتی

📌بی اعتمادی

📌 ایراد های افراطی

📌انگیزه برای خودکشی

📌 اعتیاد

📌روابط نا مشروع پر خطر

📌 انتخاب های اشتباه

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه کودک کلیک کنید.

نحوه برخورد با والدین کنترل گر چگونه است؟

برای اینکه با والدین کنترل گر برخورد کنید؛ باید در اقدام اول آرامش خود را حفظ کنید. سپس به گفتگو با والدین بپردازید. اما زمانی مکالمه داشته باشید که والدین نیز عصبانی نباشند. احساس خود را به منطق به والدین توضیح دهید و دخالت های آنها را مانع پیشرفت خود بدانید. و به طور قاطعانه بگویید که این رفتار شما باعث افزایش استرس و سلب آرامش من می‌شود. در نهایت برای رضایت خانواده از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا با روش های اصولی و دقیق با والدین کنترل گر برخورد کنید.

کلام آخر

به طور کل 4 نوع سبک فرزند پروری وجود دارد. که یکی از این سبک ها برای والدین کنترل گر است. این والدین در افکار خود قصد کمک به فرزند را دارند. اما از آسیب های چنین رفتارهایی مطلع نیستند. برای اینکه از نحوه فرزند پروری ها مطلع شوید حتما از روانشناس کمک بگیرید. و تربیت فرزند را اولویت زندگی خود قرار دهید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تربیتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 5 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

جذب کردن پسرها همواره یکی از دغدغه های دختران جوان محسوب می‌شود. مخصوصا کسانی که در این زمینه تجربه کمتری دارند. اینکار با روش‌های زیادی امکانپذیر است. البته معیارهای افراد متفاوت بوده و  شاید پسری علاقه ای به رفتاری که برای همه جذاب است؛ نداشته باشد. همچنین گاهی دختران در این مورد به قدری پیش می‌روند که تمام رفتارهای خود را در این جهت می‌گذراند و دیگر هیچ هویت مستقلی ندارند. در واقع تمام اهداف آنها در زندگی به دست آوردن پسران است. حتی بعد از مدتی دیگر از این دستاورد خود احساس لذت نکرده و یا حتی علاقه ای نیز به او ندارد؛ اما اینکار برای او تبدیل به عادت شده است. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جذب کردن پسرها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع:   چگونه پسری را جذب خود کنیم؟

جذب کردن پسرها

جذب کردن پسرها مخصوصا فردی که دختر به آن علاقه دارد؛ کمی پیچیده و استرس آور است. در واقع افراد در چنین شرایطی تسلیم احساسات خود شده و شاید رفتارهایی از خود نشان دهند که طرف مقابل به طور کامل علاقه اش را از دست دهد. به همین دلیل در قدم اول باید قادر به کنترل احساسات خود باشند.

از طرفی بهتر است از علاقه او نیز به خودتان مطمئن شوید. در واقع باید شناختی ابتدایی از طرف مقابل خود کسب کرده و در قدم بعدی در این اقدامات لازم را برای جذب کردن او انجام دهید. همچنین طرف مقابل نیز باید برای به دست آوردن شما تلاش کرده و انرژی بگذارد. برای اطلاع از روش های رفتار درست با دوست پسر کلیک کنید.

روش های جذب کردن پسرها

برخی از دختران تصور می‌کنند که این همیشه پسرها هستند که باید برای به دست آوردن دخترها تلاش کنند. به همین دلیل هیچ اقدامی نکرده و منتظر می‌مانند تا انتخاب شوند. اما با اینکار به اعتماد به نفس خود نیز آسیب می‌زنند. همچنین استفاده بیش از حد از این روش ها نیز افراد را تبدیل به شخصیت نمایشی می‌کند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند. برای پاسخ به سوال چطور دوست پسر پیدا کنیم کلیک نمایید.

💠خودتان باشید

اولین و بهترین کار برای جذب کردن پسرها، این است که خودتان باشید. برخی از افراد تلاش می‌کنند تا از دیگران تقلید کرده و یا رفتارهای خود را برای بهتر دیده شدن، تغییر دهند. فراموش نکنید هیچ چیز جذاب تر و زیبا تر از شخصیت واقعی خودتان نیست. همچنین در این صورت پسر بعد از مدتی متوجه شخصیت واقعی شما شده و احتمالا علاقه خود را از دست می‌دهد.

💠با اعتماد به نفس رفتار کنید

برخی از دختران برای رفتار و حتی جذب کردن پسرها، اصلا اعتماد به نفس لازم را ندارند. آنها دچار دست پاچگی شده و یا خود را ناکافی تصور می‌کنند. به همین دلیل بالا بردن اعتماد به نفس در چنین شرایطی بسیار اهمیت دارد. اعتماد به نفس افراد ناشی از مسائل درونی و بیرونی است. به همین دلیل دختران باید بر روی این موضوع کار کرده و با اعتماد به نفس رفتار کنند.

💠استفاده از فضای مجازی برای جذب کردن پسر ها

امروزه بسیاری از روابط در فضای مجازی شکل می‌گیرند. به همین دلیل این فضا می‌تواند؛ محیط مناسبی برای جذب کردن پسرها باشد. اما دختران نباید تصویری غیرواقعی از خود در این فضا ارائه دهند. فضای مجازی، وسیله ای برای برقراری ارتباط و همچنین مطلع شدن از اتفاقات و رویداد های تازه است که افراد با استفاده از این امکانات می‌توانند ارتباط موثری با پسر گرفته و او را جذب خود کنند. صداقت یکی از اصول مهم در مورد فعالیت در چنین شبکه هایی است.

💠روحیه بالا و سرزندگی

پسران به دخترانی که سرزنده و شاد هستند؛ بیشتر علاقه دارند. به همین دلیل دختران بهتر است روحیه خود را در زمینه های مختلف حفظ کرده و مثبت نگر باشند. برخی تصور می‌کنند که دختران ناراحت و افسرده، جذاب تر به نظر می‌رسند. اما همه افراد عاشق فردی می‌شوند که آنها را می‌خنداند.

💠استفاده از زبان بدن

زبان بدن می‌تواند در مورد جذب کردن پسرها، بسیار موثر واقع شوند. نگاه کردن به چشم افراد، حتی حالت نشستن و خندیدن افراد نیز در این مورد موثر است. افراد می‌توانند در این زمینه دانش خود را بالا برده و از روش های آن استفاده کنند.

💠اهمیت دادن به زندگی شخصی و حرفه ای

از طرفی بهتر است دختران علاوه بر امتحان کردن روش های مختلف برای جذب کردن پسرها و یا برقراری ارتباط با آنها، به زندگی شخصی و حرفه ای خود نیز اهمیت داده و آینده نگر باشند. این موضوع نه تنها بر آینده افراد تاثیر می‌گذارد؛ بلکه برای پسران نیز یک دختر هدفمند جذاب تر به نظر می‌رسد.

💠همه خود را در اختیار پسر قرار ندهید

برخی از دختران در این زمینه بسیار زیاده روی کرده و تمامیت خود را در اختیار پسر قرار می‌دهند. آنها همه زمان و انرژی خود را به او اختصاص داده و در واقع خود را تسلیم او می‌کنند. اما فراموش نکنید که زندگی تنها به داشتن ارتباط با پسران محدود نمی‌شود و جنبه های دیگری نیز دارد. به همین دلیل باید برای خود ارزش قائل شده و به طور کامل خود را به به طرف مقابل ارائه نکنید. پسران دوست دارند که در مورد شما کنجکاوی کرده و خودشان به برخی از مسائل دست یابند.

💠توجه به جزئیات و علاقه مندی ها

یکی دیگر از راه های جذب کردن پسرها، توجه کردن به جزئیات و علاقمندی های آنان است. در واقع همه افراد دوست دارند که مورد توجه قرار گیرند. وقتی به این مسائل توجه می‌کنید؛ علاقه او به برقراری ارتباط با شما، در او نیز تقویت شده و احتمالا اهمیت بیشتری برای شما قائل می‌شود.

💠آراستگی ظاهری برای جذب کردن پسرها

یکی از مسائل مهمی که باید در ارتباط با یک پسر به آن توجه کنید؛ آراستگی ظاهری است. این موضوع برای پسران بسیار مهم است. اهمیت دادن به لباس، آرایش موها و صورت نیز در معاشرت ها بسیار موثر است. البته بهتر است افراد تعادل را در این مورد رعایت کنند.

💠وقت گذرانی با یکدیگر

برای جذب کردن پسرها باید زمانی را برای وقت گذرانی با آنها اختصاص دهید. برخی تنها بر ارتباط غیرمستقیم و از راه دور تمرکز می‌کنند. فعالیت هایی را به صورت مشترک با یکدیگر انجام داده و رفتاری دوستانه داشته باشید.

💠جسورانه رفتار کنید برای جذب کردن پسرها

رفتار جسورانه نیاز به اعتماد به نفس دارد. اما بهتر است دختران با جرئت رفتار کرده و کمی جسور باشند. این موضوع به معنی بی احترامی و یا بی محلی کردن نیست. بلکه برخی از دختران هویت شخصی و ایده های خود را در رابطه از دست داده و همواره به فرد دیگری نیازمند هستند. اما با وجود جسارت افراد می‌توانند استقلال خود را حفظ کنند.

💠دست نیافتنی به نظر برسید

برای پسران به دست آوردن چیزهایی که دست نیافتنی به نظر می‌رسند؛ بسیار جذاب است. به همین دلیل همواره طوری رفتار کنید که گزینه ها و اهداف دیگری در زندگی دارید که باید به آنها نیز بپردازید. این موضوع عامل برانگیزاننده ای برای پسران است.

💠شنونده خوبی باشید

معمولا پسران علاقه زیادی به شنیده شدن دارند. بهتر است بیشتر از صحبت کردن، به حرف های آنان گوش داده و همدلی کنید. گاهی کاری از دست شما ساخته نیست و نمی‌توانید به آنها کمک کنید. اما همین که به حرف های آنان به طور موثر گوش دهید؛ برای آنان رفتاری جذاب محسوب می‌شود.

💠 برای جذب کردن پسرها رفتاری با ثبات داشته باشید

داشتن ثبات اخلاقی در رابطه، بسیار مهم است. در حین اینکه می‌توانید غیرقابل پیش بینی به نظر برسید؛ باید ثبات اخلاقی نیز داشته و طرف مقابل را گیج نکنید. معمولا تفسیر رفتارهای مردان، ساده تر از زنان است و بهتر است زنان نیز در این مورد کمی سنجیده تر عمل کنند. افراد باید احساسات خود را کنترل کرده و از منطق خود نیز کمک بگیرند.

سخن پایانی

به طور کلی رفتارهای زیادی در یک رابطه عاطفی می‌توانند در جذب کردن پسرها موثر باشند. اما شناخت از طرف مقابل در این مورد، عامل مهمی است که به رفتارهای دختران جهت می‌دهد. از طرفی نمی‌توان با این روش ها، فردی را مجبور به دوست داشتن کرد. به همین دلیل بهتر است هم دختر و هم پسر در رابطه تلاش خود را کرده؛ اما زیاده روی نکنند. همچنین می‌توانند علاوه بر روش های گفته شده، ازیک روانشناس نیز کمک گرفته و صرفا بر اساس احساسات تصمیم نگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جذب کردن پسرها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 5 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

قرص خواب به شکل قابل توجهی بیشتر از گذشته مصرف می‌شود. این دارو ها شاید در کوتاه مدت مشکلات‌خواب را بر طرف کند اما استفاده از آن در طولانی مدت با عوارض جانبی شدید روبرو است. تقریبا حدود 50 درصد از بزرگسالان با مشکلات خواب مواجهه هستند و 30 درصد افراد بی‌خوابی مزمن دارند.

حتی گروهی از نوجوانان نیز به بی‌خوابی مبتلا هستند و از قرص خواب برای رفع بی‌ خوابی ها استفاده می‌کنند. برای استفاده از دارو حتما باید از پزشک راهنمایی بگیرید. برای مصرف تمام داروهای بی خوابی باید نیم ساعت تا 2 ساعت قبل از خواب‌ این قرص ها را مصرف کنید. و بعد از مصرف نیز از رانندگی و فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری دارد اجتناب کنید. برای کمک به خود جهت رفع بی خوابی حتما از روانشناس کمک بگیرید همین حالا برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب و راه های درمان مشکلات مرتبط می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  انواع قرص خواب آور

قرص خواب چیست؟

قرص خواب یا خواب آور ها گروهی از داروها می‌باشند که برای بهبود و افزایش کیفیت خوابمورد استفاده قرار می‌گیرند. بیش از نیمی از افراد در جامعه با مشکلات خواب دست و پنجه نرم می‌کنند. اما مصرف این داروها تنها برای اختلالات کوتاه مدت است. زمانی که به صورت پی در پی مصرف شود، عوارض شدیدی را به همراه خواهد داشت.

قرص خواب انواع مختلفی دارد که بسته به تشخیص پزشک در دوز های مختلف برای بیمار تجویز می‌شود. دیازپام، لورازپام، قرص فلورازپام، ملاتونین، اگزازپام و … داروهایی برای رفع مشکلات خواب هستند. برای استفاده از این دارو ها از مصرف خودسرانه پرهیز کنید. البته که در این مقاله راجع به انواع قرص‌ خواب، عوارض و … صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع قرص خواب آور

قرص‌های خواب انواع مختلفی دارد که با تشخیص پزشک به بیمار تجویز می‌شود. در این بخش مقاله برای آشنایی شما عزیزان، انواع قرص‌ خواب را توضیح داده ایم.

🟡  داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی در دسته قرص‌های خواب قرار دارند. داروهایی مانند ترازودون برای درمان بی خوابی و اضطراب تجویز می‌شود.

🟢 بنزودیازپین ها

یکی از پر مصرف ترین قرص خواب ها، بنزودیازپین است. داروهایی مانند آلپرازولام، کلونازپام، لورازپام، دیازپام و کلرودیازپوکساید در دسته بنزودیازپین ها قرار دارند. این دسته دارویی معمولا برای درمان ضد اضطرابی هستند اما اثر خواب آور نیز دارند. از این مدل قرص ‌خواب برای مشکلاتی مانند راه رفتن در خواب و یا وحشت شبانه استفاده می‌کنند.

🔴 دوکسپین

قرص خواب دوکسپین برای افرادی است که مشکل در خواب ماندن دارند. این دارو با مسدود کردن گیرنده های هسیتامینی به تداوم خواب کمک می‌کند. این دارو را استفاده نکنید، مگر اینکه قصد خواب 8 ساعته داشته باشید.

🟣 سوورکسانت

سوورکسانت از دیگر قرص خواب است که هورمون مخصوص خواب و بیداری را مسدود می‌کند. برای درمان افراد مبتلا به بی خوابی به دلیل ناتوانی در خواب رفتن یا در خواب ماندن استفاده می‌شود. اما در روز بعد باعث خواب آلودگی می‌شود.

🟠 زولپلون

از دیگر قرص خواب ها، زولپلون است. این دارو جدید ترین مدل قرص ‌خواب است. که نیمه عمر کمتری نسبت به بقیه دارد. و زمانی که آن را مصرف می‌کنید در روز بعد احساس خواب آلودگی و خستگی نخواهید داشت. اما اگر تمایل به بیدار شدن در شب را دارید؛ از مصرف این دارو اجتناب کنید.

🔵 زولپیدم

زولپیدم قرص خوابی است که با نام تجاری امبین شناخته می‌شود. این دارو بر سیستم اعصاب مرکزی اثر می‌گذارد و سال 1992 به تائید رسید. برخی از بیماران شاید دچار بی خوابی باشند و ساعت خواب کمتری داشته باشند. این دارو مختص این افراد است که زندگی آنها را نرمال کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص زولپیدم کلیک کنید.

🟤 ملاتونین

قرص خواب ملاتونین به چرخه خواب و بیداری شما کمک می‌کند. بدن ما به طور طبیعی ملاتونین ترشح می‌کند اما این قرص به صورت آزمایشگاهی ساخته می‌شود. و می‌توان بدون نسخه پزشک از آن استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص ملاتونین کلیک کنید.

عوارض قرص خواب

مصرف قرص خواب نیز مانند تمامی داروهای دیگر عوارض مخصوص به خود را به همراه دارد. افرادی که به بیماری هایی مانند آسم و انسداد مزمن ریوی مبتلا هستند، بیشتر تحت تاثیر این عوارض قرار خواهند گرفت. در این بخش مقاله به عوارض قرص‌ خواب آور اشاره کرده ایم.

🔻 ضعف

🔻رویاهای غیر معمول

🔻 لرزش غیر قابل کنترل برخی از اعضای بدن

🔻معده درد

🔻 اختلال در تمرکز و حافظه

🔻سوزش معده

🔻 اختلال در عملکرد های روزانه

🔻سر درد

🔻 نفخ

🔻خشکی دهان و گلو

🔻 خواب آلودگی در طول روز

🔻سرگیجه

🔻 اسهال

🔻مشکل در حفظ تعادل

🔻 یبوست

🔻کاهش یا افزایش اشتها

🔻 احساس سوزن سوزن شدن پاها، دست ها و بازوها

علائم حساسیت به قرص خواب

مصرف قرص خواب در برخی از افراد واکنش های آلرژیک دارد. این حساسیت ها از مواد ترکیبی و رنگی داخل قرص ایجاد می‌شود. که در ادامه علائم حساسیت به قرص خواب را توضیح داده ایم.

🔸 استفراغ

🔸تورم پلک

🔸 تورم لب ها

🔸تورم صورت

🔸 تورم زبان

🔸تورم گلو

🔸 تنگی نفس

🔸بثورات جلدی

🔸 حالت تهوع

🔸گرفتگی صدا

🔸 خارش

🔸نا منظم شدن ضربان قلب

🔸 ورم و کهیر

🔸احساس خفگی

🔸 مشکل در بلع و تنفس

🔸درد قفسه سینه

🔸 تاری دید و مشکلات مربوط به بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص داپوکسین کلیک کنید.

کاربرد قرص خواب

قرص خواب کاربرد رایجی دارد و برای درمان اختلالات خواب استفاده می‌شود. در این بخش مهم ترین کاربرد قرص خواب را توضیح داده ایم.

🔹 بهبود کیفیت خواب

🔹افزایش مدت خواب

🔹 کاهش زمان انتظار برای به خواب رفتن

🔹کاهش تعداد بیدار شدن در طول زمان خواب

کلام آخر

قرص خواب برای درمان بی خوابی و اختلالات خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اینکه این دارو تا چه مدت و با تشخیص چه فردی مصرف شود مهم است. زیرا داروی خواب آور اگر بدون بررسی پزشک مصرف شود عوارض مزمنی به دنبال دارد. برای درمان اختلالات خواب در کنار دارو درمانی از روان درمانی نیز کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب و راه های درمان مشکلات مرتبط می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 7 سه شنبه 05 تیر 1403 نظرات (0)

تردید در ازدواج یک مساله جدی است که امروزه بسیاری از جوانان به آن درگیر هستند. هر کسی می‌تواند به این تردید دچار شود. و معمولا زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که روزهای منتهی به جشن عقد و عروسی بیشتر می‌شود. استرس در انتخاب شریک زندگی، تصمیم برای زندگی مشترک، قبول مسئولیت ها و … دودلی در ازدواج را بیشتر می‌کند.

دلایل مختلفی در بروز تردید در ازدواج وجود دارد و برای افراد مختلف متفاوت است. گاهی افراد ترس از انتخاب شخص مناسب دارند، گاه به دلیل مهریه سنگین فرد از ازدواج می‌ترسد و ترس از دست دادن موقعیت های دیگر نیز بر او غلبه می‌کند. این ترس ها زمانی که افراطی باشد به کل زندگی فرد را مختل می‌کند. به همین جهت برای رهایی از این افکار حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تردید در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  تردید در ازدواج

تردید در ازدواج

تردید در ازدواج یکی از اتفاقاتی است که قبل از ازدواج به سراغ زوجین می‌رود. در واقع این شک و تردید ها بی اعتمادی را افزایش می‌دهد و فرصت های مختلف و مناسب را زا فرد سلب می‌کند. و باعث می‌شود که فرد تا مدت ها مجرد بماند. اما از طرفی هم نباید ازدواج را ساده گرفت و بدون توجه به موقعیت های دیگر به راحتی اقدام به ازدواج کرد.

اما زمانی که تردید در ازدواج افراطی باشد، زندگی فرد مختل می‌شود و توان ادامه در زندگی مشترک را نخواهد داشت. این شک و تردید دلایل مختلفی دارد که در این مقاله با راه حل های تردید در ازدواج توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انگیزه ازدواج کلیک کنید.

دلیل دودلی و تردید در ازدواج چیست؟

تردید در ازدواج به دلایل مختلفی شکل می‌گیرد و برای همه افراد یکسان نیست. در این بخش مقاله راجع به انواع دلایل تردید در ازدواج توضیح داده ایم.

📌 مشکلات مالی

دلایل تردید در ازدواج در دسته مشکلات مالی نیز قرار می‌گیرد. این مساله یکی از مهم ترین عواملی است که باعث فرار جوانان از ازدواج می‌شود. در واقع جوانان نگران زندگی مشترک خود هستند تا بتوانند با خیالت راحت نیازهای مالی همسر را بر طرف کنند و دغدغه این چنینی نداشته باشند.

📌 مشکل در مسئولیت پذیری

یکی از دلایل تردید در ازدواج، مشکل در مسئولیت پذیری است. خیلی از افراد به دلیل استرس و حجم مسئولیتی که ازدواج دارد؛ از آن فرار می‌کنند. و همیشه این سوال در ذهن آنها شکل می‌گیرد که آیا توان مسئولیت پذیری دارند؟ می‌توانند در کنار کارهای خود به انجام وظایف زندگی مشترک نیز بپردازند؟ یا از این قبیل سوال ها که باعث درگیری های ذهنی و فرار از ازدواج می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از ازدواج کلیک کنید.

📌 بی اعتمادی به شریک احساسی

بی اعتمادی به شریک احساسی از دلایل تردید در ازدواج است. به دلیل خیانت ها و جدایی هایی که بسیار گسترش پیدا کرده است؛ افراد به شریک احساسی خود بی اعتماد می‌شوند. و افکار آنها در حیطه تعهد و وفاداری بهم می‌ریزد.

📌 نبود هدف مشترک

تردید در ازدواج گاه به دلیل نبود هدف مشترک است. زمانی که اهداف یکسانی برای شروع زندگی مشترک وجود نداشته باشد؛ باعث تردید می‌شود. شک به اینکه شاید فردی با هدف یکسان وجود داشته باشد و مناسب تر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی بعد از عقد کلیک کنید.

📌 نبود تفاهم اخلاقی

یکی از مهم ترین دلایل دودلی در ازدواج، نبود تفاهم اخلاقی است. مثلا شما احساسی هستید اما شریک احساسی شما منطقی! و این موضوع باعث ترس و نگرانی شما می‌شود. اما درک متقابل در زندگی مشترک زمانی که وجود نداشته باشد؛ رضایت از زندگی کاهش می‌یابد.

وقتی دودلیم برای ازدواج چیکار کنیم؟ راه حل رهایی از تردید در ازدواج

تردید در ازدواج زمانی که دائمی و افراطی باشد به کل زندگی را مختل می‌کند و باعث بروز تنهایی ابدی می‌شود. به همین دلیل برای رهایی از این افکار بهتر است که از برخی موارد استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به راه های رهایی از تردید در ازدواج توضیح داده ایم.

✨ با افراد مناسب مشورت کنید | تردید در ازدواج

برای رهایی از تردید در ازدواج، با افراد مناسبی مشورت کنید. فردی را انتخاب کنید که قابل اعتماد است و به راحتی می‌توانید با او مشورت کنید. معمولا باید افرادی را انتخاب کنید که حرف هایشان برای شما مانند آب روی آتش است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج کلیک کنید.

✨ در آرامش و خلوتی فکر کنید

یکی از راه های مهم برای جلوگیری از تردید در ازدواج، خلوت با خود است. افکاری که مزاحم هستند را در تنهایی خود حل کنید. با منطق و البته دقت بالا آنها را بررسی کنید. تا به ریشه این تردید برسید. در برخی از موارد زمانی که با خود خلوت می‌کنید، اجازه بروز احساسات و هیجانات را صادر می‌کنید. حتی می‌توانید در این روش از یادداشت برداری و نوشتن کمک بگیرید.

✨ با شریک زندگی خود صحبت کنید | تردید در ازدواج

برای رهایی از تردید در ازدواج، با شریک زندگی آینده خود صحبت کنید. تمامی احساسات خود را به صورت کاملا شفاف و واضح بیان کنید. شاید با صحبت به این نتیجه برسید که تمامی افکار شما اشتباه بوده است و طرف مقابل فرد قابل احترام و خوبی نیز می‌باشد.

✨ از روانشناس راهنمایی بگیرید

یکی از کارهایی که برای رهایی از دودلی در ازدواج باید انجام دهید، کمک از روانشناس است. با راهنمایی های روانشناس تمامی ویژگی های شما با شریک احساسی بررسی می‌شود. و ریشه این افکار برای شما نیز روشن می‌شود. پس از بررسی ها به این نتیجه خواهید رسید که زندگی مشترک با این شرایط بسیار نیز خوشایند است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، تردید در ازدواج یکی از مسائل امروزه است که بسیاری از جوانان درگیر آن هستند. اما افراطی بودن این رفتار باعث آسیب به سلامت روان خود فرد می‌شود. به همین دلیل برای رهایی از این افکار حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دودلی در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 5 سه شنبه 05 تیر 1403 نظرات (0)

ازدواج با مرد بچه دار یکی از دو راهی هایی است که گاهی برخی از دختران در مورد آن سردرگم می‌شوند. البته شاید طرف مقابل نیز در حال ازدواج مجدد بوده و یا حتی دارای فرزند است. فراموش نکنید که در این نوع از ازدواج باید به مسائل مختلفی توجه کنید. تصمیم گیری براساس هیجان و علاقه، باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. افراد باید به خوبی هم در مورد شرایط خود و هم طرف مقابل فکر کرده و سپس تصمیم گیری نمایند. همچنین شرایط فرزندان نیز در این مورد بسیار مهم است. با اینکه نباید بر گذشته افراد تمرکز کرد؛ اما گاهی گذشته بر حال تاثیر گذاشته و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این ازدواج الزاما به شکست منتهی نمی‌شود؛ اما به هر حال مشکلات زیادی بر سر راه افراد وجود دارد. در این خصوص حتما از مشاوره ازدواج استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد بچه دار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  ازدواج با مرد بچه دار و نکاتی که باید قبل از این کار بدانید

ازدواج با مرد بچه دار

گاهی مردان تنها به این دلیل به فکر ازدواج مجدد می‌افتند که پرستاری برای بچه خود داشته باشند. که در این صورت زنان در ازدواج با مرد بچه دار، آسیب زیادی خورده و حتی امکان جدایی مجدد نیز وجود دارد. اهمیت آینده نگری در مورد این نوع ازدواج، دوچندان می‌شود. چرا که افراد باید فرزندان خود را نیز در نظر بگیرند.

ازدواج با فردی که در رابطه قبلی خود دچار شکست شده است و یا در سوگ همسر است؛ باید با در نظر گرفتن موارد زیادی همراه باشد. بهتر است قبل از هر چیز شرایط را بررسی کرده و در قدم بعدی تن به این رابطه دهید. حتی می‌توانید فرزند همسر را نیز ملاقات کرده و کمی بیشتر با او آشنا شوید. برای آشنایی با انواع ازدواج و عوامل موثر بر آنها کلیک کنید.

علل ازدواج با مرد بچه دار

اینکه چرا افراد قانع، به ازدواج با مرد بچه دار می‌شوند؛ دلایل زیادی دارد. قطعا ایجاد علاقه یکی از عوامل اصلی بوده و همین موضوع آنها را در تصمیم گیری دچار اشتباهاتی می‌کند. از طرفی گاهی افراد، فرزندان را عامل مهمی در این شرایط محسوب نمی‌کنند. اما حتی در صورت سن کم فرزندانف باید احساسات و شرایط آنها را در نظر گرفت و سپس چنین رابطه ای آغاز کرد.

برخی تصور می‌کنند که دختر به دلیل خلاهای عاطفی که تجربه کرده است و یا مشکلاتی که ریشه در روان و کودکی او دارند؛ به چنین رابطه ای علاقمند است. اما این باورها در بسیاری از موارد اشتباه بوده و ازدواج کردن با مردی که صحبت فرزند است؛ به خودی خود مشکلی ندارد. در واقع هیچ مانعی از لحاظ قانونی و شرعی بر سر این ازدواج نیست و یا حتی نمی‌توان آن را به مشکلات روانی ارتباط داد. مردی که بچه دارد حق دوباره ازدواج کردن را دارد؛ اما هر دو طرف باید در این مورد به خوبی فکر کرده و سپس تصمیم گیری کنند.

پیامدهای ازدواج با مرد بچه دار

دختران قبل از تصمیم گیری در مورد ازدواج با مرد بچه دار، باید به پیامدهای
آن نیز فکر کنند. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد که گاهی همین مسائل افراد را از ازدواج منصرف می‌کند. برخی از مشکلات، در این نوع ازدواج شامل موارد زیر می‌شوند.

اهمیت دادن همسر به فرزندان

عدم پذیرفته شدن از سمت فرزندان

بروز مشکلات عاطفی

مشکلات همسر قبلی

مزایای ازدواج با مرد بچه دار

از طرفی ازدواج با مرد بچه دار نیز، محاسن خود را دارد. البته این موارد بستگی به هدف افراد از ازدواج داشته و نمی‌توان آنها را همواره صحیح دانست. برای مثال برخی تصور می‌کنند که مردی که در گذشته یک بار ازدواج کرده است؛ تجربه بیشتری داشته و رفتار پخته ای دارد. از طرفی احتمالا از درآمد و وضع اقتصادی خوبی برخوردار است که به فکر ازدواج مجدد افتاده است. این موارد می‌توانند برای برخی از دختران امتیاز محسوب شده و آنها را به این ازدواج ترغیب کند.

 جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از ازدواج با مرد بچه دار

بعد از اینکه از تصمیم خود برای ازدواج با مرد بچه دار، اطمینان حاصل کردید؛ بهتر است برای جلوگیری از پیامدهای ناشی از اقداماتی انجام دهید. در این زمان به همکاری همسر خود بسیار نیاز داشته و باید با یکدیگر همدلی کنید. همچنین خود را برای شرایط سختی نیز آماده نمایید. چرا که گاهی فرزندان موانع جدی برای داشتن ارتباطی موثر در خانواده هستند. برای اطلاع از نحوه برخورد با بچه های طلاق کلیک کنید.

 📌برقراری تعادل

از همسر خود درخواست کنید تا بین روابط خود با شما و فرزند، تعادل برقرار کرده و شما را نادیده نگیرد. طبیعی است که در ابتدای رابطه برای اینکه فرزند دچار ناراحتی و گوشه گیری نشود؛ باید به او توجه بیشتری کرد. و این توجه باید از سمت هر دو نفر شکل بگیرد. اما بعد از مدتی زن نیز نیاز به محبت داشته و باید به نیازهای او نیز رسیدگی شود. در مورد خواسته های خود به طور واضح با همسر صحبت کرده؛ اما به او فشار وارد نکنید. در واقع از او نخواهید تا بین شما و فرزندش، یکی را انتخاب کند.

📌ایجاد قوانین مشخص و حد و مرز

در مورد ارتباط با خود و فرزند، قوانین و حد و مرزهای مشخصی تعیین نمایید. این موارد نباید سخت گیرانه باشند. همچنین خودتان نیز بهتر است مواردی را رعایت کنید. در مورد ازدواج با مرد بچه دار، شما نیز باید در قبال فرزند احساس مسئولیت کرده و در این رابطه مشارکت کنید. برخی از زنان به طور کلی خود را کنار کشیده و به هیچ عنوان در این مورد دخالت نمی‌کنند. اما این همیشه کارساز نیست. به همین دلیل باید در این مورد با همسر خود صحبت کرده و از مسائلی که می‌توانید در آنها وارد شوید؛ اطلاع یابید.

📌اطلاع یافتن از گذشته فرد

گذشته همسر در زمینه ازدواج با مرد بچه دار، بسیار مهم است. اینکه چرا فرد از همسر خود جدا شده است و یا حتی اینکه هنوز به او فکر می‌کند یا نه، نیز مهم است. با اینکه جستجو در گذشته افراد احتمالا ما را نیز تا حدی ناراحت می‌کند؛ اما در مورد چنین ازدواجی، لازم است. حتی اینکه فرد در حال حاضر چقدر با همسر سابق خود نیز در ارتباط است؛ نیز اهمیت دارد.

📌سعی نکنید همه چیز را تغییر دهید

اگر با امید اینکه بعد از ازدواج با مرد بچه دار، همه چیز را باب میل خود تغییر می‌دهید؛ دچار اشتباه بزرگی شده اید. ایجاد تغییرات در چنین وضعیتی غیرممکن یا بسیار دشوار است. همچنین به طور کلی تغییر دادن انسانها کار درستی نیست. با شرایط را همانطور که هست پذیرفته و خود را با آن تطبیق دهید. و اگر قادر به انجام چنین کاری نیستید؛ بهتر است وارد چنین رابطه ای نشوید.

سخن پایانی

به طور کلی تصمیم گیری در مورد ازدواج با مرد بچه دار، بسیار حساس است. و از طرفی نمی‌توان برای همه افراد نسخه ای واحد پیچید. باید شرایط خود و همسر را در نظر گرفته و با کمک یک مشاور در این زمینه تصمیم بگیرید. همچنین در این میان احساسات و شرایط فرزندان را هم درک کرده و به آنها نیز توجه کنید. فراموش نکنید که برای ازدواج با چنین فردی باید شرایط او را هم پذیرفته و واقع بین باشید. این موضوع مسئولیت زیادی داشته و نیاز به روحیه همکاری دارد. هر دو نفر بهتر است در این مورد به خوبی فکر کرده و از مشاور نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد بچه دار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 5 سه شنبه 05 تیر 1403 نظرات (0)

خواب گردی به حالتی از اختلالات خواب گفته می‌شود. در این اختلال فرد رفتارهای پیچیده ای از خود بروز می‌دهد. گاهی در خواب حرف می‌زند؛ چشمانش باز است، اما به جای نا معلومی نگاه می‌کند. این اختلال اغلب در دوران کودکی رخ می‌دهد و در بزرگسالان به ندرت مشاهده می‌شود.

راه رفتن در خواب علت ژنتیکی دارد و در افراد یک خانواده مشاهده می‌شود. این اختلال در افراد با نشانه های مختلفی وجود دارد. عده ای در خواب گردی راه می‌روند، رانندگی می‌کنند، به حمام می‌روند، اشیا را پرتاب می‌کنند و لباس تعویض می‌کنند. در واقع ذهن فرد خواب است، اما بدن او بیدار می‌باشد. این موضوع در حیطه روانشناس مورد بررسی قرار گرفته است. و برای درمان آن می‌توانید از روانشناس و مشاورین متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  خواب گردی

خواب گردی چیست؟

بر اساس آمار ها، حدود 16 درصد از کودکان به خواب گردی مبتلا هستند. و 87 درصد از افراد مبتلا جنسیت مذکر دارند. برخی از افراد در هنگام راه رفتن در خواب با چشم باز هستند؛ اما عده ای نیز با چشمان بسته این اختلال را سپری می‌کنند. افراد مبتلا به خواب‌ گردی از خود نشانه هایی مبنی بر اختلال در درک محيط، اختلال در قضاوت، برنامه ریزی، حل مساله و … از خود بروز می‌دهند.

در حال حاضر دلیل مشخصی برای بروز خواب گردی مشخص نشده است. اما به طور کل تاخیر در سیستم عصبی مرکزی، کمبود خواب، تب، خستگی، ژنتیک و … در این اختلال دخیل هستند. اغلب افرادی که به اختلال خواب گردی مبتلا هستند؛ دچار جراحات می‌شوند یا بعد از بیداری با آسیب ها و کوفتگی های بدن مواجه می‌شوند. در این مقاله تمام جوانب راه رفتن در خواب را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خواب کلیک کنید.

آیا فردی که در حال خواب گردی است؛ باید بیدار کرد؟

بر اساس تحقیقات، فردی که در حال خواب گردی است، نباید بیدار کرد. بیداری این افراد خطرناک نیست اما بعد از اینکه بیدار می‌شوند، تا مدت ها دچار سردرگمی و گیجی می‌شوند. تصور رایجی که در رابطه با خواب گردی وجود دارد؛ فرد با آسیب روبرو نمی‌شود. اما زمین خوردن، عدم تعادل، تصادف و … از پیامدهای خواب‌ گردی است.

آیا کودک خواب گرد مشکل شدید دارد؟

شاید با مشاهده خواب گردی در کودکان، بسیار نگران شوید. اما اغلب کودکانی که به این عارضه دچار هستند، عاری از هر گونه مشکلات روانی و عاطفی می‌باشند. این اختلال به مرور زمان و اغلب در دوره بلوغ رفع می‌شود. اما به ندرت نیز تا سنین بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

علت خواب گردی چیست؟

علل مختلفی در بروز خواب گردی وجود دارد. و وراثت از مهم ترین علل ها می‌باشد. در این بخش مقاله علل مختلف را ذکر کرده ایم.

🔹 عوامل وراثتی

🔹 تب یا بیماری

🔹مختل شدن خواب

🔹 فقدان خواب کافی

🔹 مصرف الکل و مواد مخدر

🔹خستگی بیش از اندازه

🔹 مصرف برخی داروها، مانند داروهای خواب آور

🔹 اضطراب و استرس

🔹خوابیدن با مثانه پر

🔹 لمس بدن

🔹 میگرن

🔹تغییر محیط خواب

🔹 صدا

🔹 آسیب به سر

🔹اختلال اضطراب

🔹 استرس پس از سانحه

🔹 پانیک

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمبود خواب کلیک کنید.

علائم خواب گردی چیست؟

افرادی که به خواب گردی مبتلا هستند؛ از خود علائمی بروز می‌دهند. در این بخش مقاله راجع به علائم خواب‌ گردی توضیح داده ایم.

🔸 پاسخ ندادن یا پاسخ های بی معنی

🔸 نشستن در تخت و مالیدن چشم ها

🔸نگاه مبهم به یک نقطه

🔸 دشواری در بیدار بودن

🔸 رفتارهای عجیب و از سر بی احتیاطی

🔸ادرار کردن در محل اشتباه

🔸 حرف زدن در خواب

🔸 دست فرد رو به جلو کشیده نشده باشد (بر خلاف فیلم ها)

🔸کودکان در 4 تا 5 سالگی به بی قراری خواب مبتلا هستند.

🔸 بیدار شدن در جایی که شب در آنجا نخوابیده بودید

🔸 انجام فعالیت های روزانه

🔸به یاد نیاوردن اتفاقات شب گذشته

🔸 احساس خستگی در صبح، بدن درد، کوفتگی بدن

راهکارهایی برای ایمن سازی محیط جهت خواب گردی کودک

خواب گردی به تنهایی عارضه خطرناکی نیست. اما اینکه پیامد هایی نیز به همراه دارد؛ باید احتیاط کرد. برای اینکه محیط را ایمن کنید؛ چند راهکار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

✨ جلوی در، راه پله ها و مکان های حساس نرده های ایمنی نصب کنید.

✨ موانع را از مسیر اتاق کودک دور کنید.

✨اشیای شکستنی را دور از دسترس کودک قرار دهید.

✨ کودک را در تخت دو طبقه نخوابانید.

✨درها و پنجره های اتاق را قفل کنید.

✨ کودک را به آرامی به سوی تخت راهنمایی کنید.

✨ کودک را از خواب بیدار نکنید؛ زیرا می‌ترسد و ممکن است فریاد بزند.

درمان خواب گردی چگونه است؟

برای درمان راه رفتن در خواب می‌توانید از راهکارهای ساده ای که در ادامه ذکر کرده ایم استفاده کنید.

🔻 منع مصرف مایعات در ساعت های خواب

🔻 آرام سازی محیط خواب

🔻کم کردن نور

🔻 نصب زنگ هشدار روی تمام در ها و پنجره ها

🔻 کاهش مصرف کافئین

🔻پرهیز از محرک های بصری و سمعی قبل خواب

🔻 خوابیدن در جای امن

🔻 تخلیه مثانه قبل از خواب

🔻خواب ناکافی

🔻 مدیتیشن قبل از خواب

🔵 بیداری پیش بینی شده

از روش های درمان خواب گردی، بیداری پیش بینی شده است. در این روش زمان خواب گردی فرد را در نظر می‌گیرند؛ سپس 10 تا 20 دقیقه قبل او را بیدار می‌کنند. و طول مدت این عارضه؛ فرد باید بیدار بماند.

🟢 دارو درمانی

یکی از روش های کنترل خواب گردی، دارو درمانی است. اما دارو درمانی در زمانی ضروری می‌شود که احتمال بروز آسیب جدی وجود داشته باشد؛ دیگر روش های درمانی بی فایده است، رفتار فرد موجب آزار اعضا شده باشد.

کلام آخر

خواب گردی با افزایش سن، به مرور و خود به خودی کاهش می‌یابد. معمولا نشان از مشکل جدی نیست اما بهتر است که اختلالات اضطرابی نیز بررسی شود. برای بررسی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 3 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

بهترین سن برای بچه دار شدن به شرایط مختلفی بستگی دارد. به طور کلی زوجین برای بچه دار شدن باید علاوه بر سن موضوعات دیگری را نیز در نظر داشته باشند. اما این موضوع نیز در باروری هم زنان و هم مردان بسیار نقش دارد. به بالا رفتن سن، شرایط زندگی مشترک تغییر کرده و احتمالا افراد به مسائل دیگری نیز به جای بچه دار  شدن فکر می‌کنند. با اینکه امروزه علم بسیار در این زمینه پیشرفت کرده است و افراد تا مدت زمان بیشتری شانس بچه دار شدن را دارند؛ اما به هر حال باید در این مورد مسائلی را در نظر گرفت. کمک گرفتن از متخصص نیز می‌تواند در این مورد موثر باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین سن برای بچه دار شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  بهترین سن برای بچه دار شدن

بهترین سن برای بچه دار شدن

بهترین سن برای بچه دار شدن در مردان و زنان متفاوت است. مردان معمولا تا پایا عمر قدرت باروری داشته و می‌توانند بچه دار شوند. اما مدت زمان برای زنان کوتاه تر است. البته باید به بیماری ها و مشکلاتی که افراد در میان نیز دچار می‌شوند نیز توجه کرد. همچنین این بدان معنا نیست که افراد بعد از گذر از یک سن خاص دیگر نمی‌توانند بچه دارد شوند و یا حتما کودک آنها دچار مشکلاتی می‌گردد. اما در این شرایط ریسک بارداری بالاتر می‌شود. به همین دلیل اگر زوجین قصد فرزندآوری دارند؛ در نظر گرفتن زمان بچه دار شدن نیز حائز اهمیت است. برای اطلاع از راه های راضی کردن همسر برای بچه دار شدن کلیک کنید.

زمان مناسب برای بچه دار شدن

بهترین زمان برای بچه دار شدن تنها مربوط به سن افراد نیست بلکه زوجین باید شرایط روانی، وضع اقتصادی، شرایط خانوادگی و چنین مسائلی را در نظر داشته باشند. تصمیم برای بچه دار شدن، یکی از تصمیمات مهم در زندگی است که زوجین باید به مسائل زیادی توجه داشته باشند. بهتر است در این مورد ابتدا با یکدیگر و در قدم بعدی با یک مشاور صحبت کنند.

اهمیت انتخاب بهترین سن برای بچه دار شدن

در بین همه عواملی که بر فرزندآوری موثر است؛ بهترین سن برای بچه دار شدن، از همه مهم تر است. این موضوع مخصوصا در مورد زنان بیشتر به چشم می‌خورد. چرا که بعد از سن 35 سالگی احتمال بروز مشکلات جدی در دوران بارداری، بالارفته و از طرفی بعد از یائسگی نیز آنها به طور کلی قدرت باروری خود را از دست می‌دهند. همچنین هر چه سن زوجین بالاتر رود؛ حتی اگر از لحاظ جسمانی آماده فرزندآوری باشند اما احتمالا از نظر روانی دیگر تمایلی به این کار نخواهند داشت. معمولا متخصصین بهترین سن را برای زنان قبل از 35 سالگی در نظر می‌گیرند اما از زمان اولین قاعدگی تا زمان یائسگی زنان قادر به باروری هستند. برای اطلاع از بهترین تعداد فرزند کلیک کنید.

دلایل بالارفتن بهترین سن برای بچه دار شدن

امروزه شاهد بالا رفتن سن بچه دار شدن بین زوجین هستیم. همچنین در مواردی آنها به طور کلی بچه دار نشدن را انتخاب می‌کنند. این موضوع دلایل زیادی دارد که برخی از آنها بین همه طوجین مشترک است. از طرفی این موضوع یک تصمیم کاملا شخصی بوده و نمی‌توان افراد را مجبور به فرزندآوری کرد. اما زوجین باید عوامل اجتماعی و جمعیتی را نیز در گرفته در این مورد به خوبی فکر کرد.

معایب دیر بچه دار شدن

بعد از گذر از بهترین سن برای بچه دار شدن و دیر شدن این موضوع، مشکلاتی برای زوجین ایجاد می‌شود. که هم بر سلامتی خودشان و هم بر سلامتی کودک تاثیر دارد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

📌احتمال سقط جنین

با بالا رفتن سن مادر، احتمال سقط جنین بسیار بالا رفته و کودک یا زودتر از موعد به دنیا آمده و نارس می‌گردد و یا به طور کلی مرده متولد می‌شود. این سقط در بیشتر موارد در سه ماهه اول بارداری رخ داده و حتی برای سلامتی مادر نیز خطرناک است. در واقع با سقط جنین، سلامت مادر در بارداری های بعدی نیز مورد تهدید قرار می‌گیرد.

📌احتمال ابتلا به بیماری های مختلف در مادر و کودک

با به پایان رسیدن دوران بهترین سن برای بچه دارد شدن، در دوران بارداری و حتی اقدام برای بارداری، مادر و جنین هر دو دچار بیماری های مختلفی می‌گردد. بر اساس پژوهش های انجام شده در این زمینه بعد از سن 35 سالگی در مادران، آنها بیشتر احتمال دارد که دچار ناهنجاری های کروموزومی شوند. همچنین خود مادر نیز در این دوران به بیماری های مختلفی مانند دیابت و فشار خون مبتلا می‌شود. احتمال بروز مسمومیت دوران بارداری و کبد چرب نیز هست.

فواید دیر بچه دار شدن

با اینکه دیر بچه دار شدن مشکلات جسمانی زیادی را برای مادر و فرزند به همراه دارد. اما از طرفی از لحاظ روانی، بعد از تولد فرزند می‌تواند مزایایی نیز داشته باشند. همه افراد تصور می‌کنند که با بالاتر رفتن سن حوصله و انرژی افراد برای مراقبت از کودک کاهش می‌یابد. اما براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه مشخص گردید که والدینی که در سن بالا بچه دار شده اند؛ بیشتر برای آنها وقت گذاشته و همچنین کمتر خشمگین می‌شوند. در واقع کمتر احتمال دارد که کودک خود را تنبیه کرده و یا به او آسیب بزنند. البته باورهای اشتباهی نیز در این مورد وجود دارد که هیچ اثبات علمی نداشته و بهتر است افراد در درجه اول سلامت کودک را در نظر داشته باشند.

گزینه های باروری با بالا رفتن سن

همچنین با سپردی شدن بهترین سن برای بچه دار شدنف گزینه های بارداری برای افراد متفاوت می‌شود. از آنجایی که احتمال دارد که کیفیت اسپرم ها تغییر کند و یا حتی مادر قدرت باروری خود را تغییر دهد؛ روش های مختلفی وجود دارد  که خطرات ناشی از این موضوع را به حداقل می‌رساند. در این شرایط زوجین می‌توانند از روش هایی مانند فریز کردن تخمک ها و یا    استفاده کنند. در روش فریز کردن تخمک، زنان می‌توانند تخمک های خود را در شرایط خاصی و با کمک متخصص فریز کرده و هر زمان که بخواهند در آینده از آنها برای باروری استفاده کنند.

بهترین سن برای بچه دار شدن در مردان

بهترین سن برای بچه دار شدن در مردان کمی طولانی تر از زنان است. معمولا متخصصین این سن را تا 40 سالگی برای مردان در نظر می‌گیرند. اما با این وجود حتی بعد از این سن هم مردان قدرت باروری دارند. اما احتمال دارد که قدرت و همچنین غلضت اسپرم های آنان کاهش یاید. سلامت جسمانی مردان نیز در باروری بسیار حائز اهمیت بوده که موارد مختلفی بر آن تاثیر دارند. برای مثال استعمال سیگار می‌تواند قدرت باروری را حتی در سنین پایین تر هم کاهش دهد.

سخن پایانی

به طور کلی عوامل متعددی بر بهترین سن برای بچه دار شدن موثر هستند. وقتی افراد از این مسائل مطلع باشند؛ بیشتر به سلامتی خود اهمیت داده و همچنین زودتر برای فرزندآوری اقدام می‌کنند. بهتر است افراد قبل از اینکار از سلامت جسمانی خود و همسر مطلع شده و حتی مسائل ژنتیکی را نیز در نظر داشته باشند. از طرفی از یک متخصص کمک گرفته و در این مورد با او مشورت کنند. در نهایت زوجین هستند که در این مورد تصمیم نهایی را می‌گیرند. اما به هر حال باید نظر مشاورین را نیز در این مورد در نظر گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین سن برای بچه دار شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 3 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

سن تنها بیرون رفتن فرزندان، از آن دسته چالش‌هایی است که دیر یا زود با آن مواجه خواهید شد. دختر یا پسر شما با رسیدن به سنین نوجوانی می‌خواهد خودش را به‌عنوان یک شخصیت بزرگسال و مستقل ثابت کند. به همین خاطر بسیاری از مواقع شما این استدلال را از آنها می‌شنوید که می‌گویند “من دیگر بزرگ شده‌ام! “.

مشکل در رابطه والدین و فرزندان زمانی پیش می‌آید که شما به‌ اندازه خود نوجوان بزرگ‌ شدنش را باور ندارید. به همین خاطر احتمالا به او اجازه نخواهید داد که به‌ تنهایی از خانه خارج شود. اما بالاخره این اجازه را باید به او بدهید. اگر در حال خواندن این متن هستید یعنی همین حالا هم با این چالش روبرو شده‌اید. پس در ادامه همراه ما باشید تا توضیحات بیشتری راجع به مناسب‌ترین سن تنها بیرون رفتن بچه‌ها را با شما در میان بگذاریم.

برای دریافت مشاوره در زمینه سن تنها بیرون رفتن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  سن تنها بیرون رفتن

سن تنها بیرون رفتن 

نوجوانی یک مرحله طبیعی از رشد فرزند شما است. آنها در این مرحله تفاوت‌های بسیاری با دوران کودکی خواهند داشت. به همان اندازه که فرزند شما در سال‌های کودکی حرف‌شنو بود و برای انجام کارهایش از شما کمک می‌خواست، نوجوان در کارهایش سرکشی کرده و دلش می‌خواهد تنها و مستقل باشد. یکی از زمینه‌هایی که نوجوانان دوست دارند در آن مستقل باشند این است که به‌تنهایی و با دوستانشان بیرون بروند. در واقع آنها می‌خواهند این را تجربه کنند که دیگر کسی به دنبال آنها نمی‌آید. و این در مقابل دوستانشان معنی بزرگ‌شدن را به همراه می‌آورد. اگر در زمینه رفتار با نوجوان چالش های زیادی را تجربه می‌کنید، توصیه می‌کنیم که از روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید. 

مزایای مستقل بیرون رفتن فرزند شما

اولین باری که از فرزندتان شنیدید می‌خواهد مستقل از شما بیرون برود چه احساسی داشتید؟ احتمالا خیلی از این موضوع خوشحال نشده‌اید. اما شاید برایتان جالب باشد که تنها بیرون رفتن اگر به‌ درستی مدیریت شود می‌تواند نتایج مثبت بسیاری برای فرزندتان به همراه بیاورد که احتمالا شما نمی‌توانید این نتایج مثبت را با وابسته کردن او به خودتان به دست بیاورید. از جمله مزایای تنها بیرون رفتن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. اما در کنار همه این موارد سن تنها بیرون رفتن فرزند خود را بر اساس شخصیت و توانایی های او مشخص کنید. 

✨ یادگیری مهارت‌ها و استقلال

حتما شما هم در طول دوران تحصیل یا هر زمان دیگری که قرار بود کاری را یاد بگیرید متوجه این مسئله شده‌اید که وقتی خودتان یک کار را انجام بدهید بهتر یاد خواهید گرفت تا زمانی که فقط از حرف دیگران یا کتاب‌ها راجع به آن بخوانید. در ارتباط با آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی شدن فرزندتان هم قطعا همین‌طور خواهد بود. دختر یا پسر شما باید از یک جایی به بعد با آنچه از شما راجع به اخلاق و مهارت زندگی یاد گرفته به طور عملی روبرو بشود. در واقع این زمانی است که فرزند شما یادگیری‌هایش را مورد آزمایش قرار می‌دهد. در این شرایط شما باید از دور مراقب فرزندتان باشید و به‌ دقت بررسی کنید که آیا او واقعا آنچه را آموزش دیده به کار می‌برد؟ سپس سن تنها بیرون رفتن او را مشخص کنید. 

برای مثال همه ما این جمله را به فرزندمان یاد می‌دهیم که اگر غریبه‌ای در خیابان دید نباید همراه او برود. اما تا زمانی که این یک حرف باشد شما نمی‌دانید فرزندتان آن را یاد گرفته یا خیر. راهکار این است که اجازه بدهید او وارد جامعه بشود، با درخواست‌هایی که به شکل‌های مختلف مطرح می‌شوند آشنا شود و سپس از تعالیم و نصیحت‌های شما استفاده کند. اما یادتان باشد این موضوع هرگز به معنای آن نیست که فرزندتان را در جامعه رها کنید تا از طریق آزمون‌ و خطا یاد بگیرد. بلکه همان‌طور که گفتیم شما می‌بایست دورادور از نوجوان مراقبت کنید و هرجایی که احساس می‌کنید خطری او را تهدید کرده یا او نیاز به یادآوری تعالیم و همراهی شما دارد بلافاصله وارد عمل بشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حریم خصوصی نوجوان کلیک کنید.

✨ اعتماد به‌ نفس و سلامت روان بالاتر

سن تنها بیرون رفتن را بر اساس اعتماد به نفس او مشخص کنید. وقتی بر اساس آنچه در بالا گفتیم رفتار کنید این باور را در ذهن فرزندتان ایجاد خواهید کرد که او توانایی فعالیت در جامعه را دارد. با ایجاد این باور شما شخصیتی را تربیت می‌کنید که اعتمادبه‌نفس و سلامت روان بالایی دارد. او در آینده و در تمام طول زندگی خودش بر اساس این باور عمل خواهد کرد. به همین میزان وقتی شما دائما به فرزندتان هشدار بدهید که محیط بیرون خطرناک است و بهتر است او بدون شما وارد این فضا نشود.

در حقیقت اعتمادبه‌نفس و همین‌طور توانایی اعتمادکردن فرزندتان به جامعه را از بین خواهید برد. در چنین شرایطی احتمالا فرزند شما حتی در سنین بزرگسالی هم نمی‌تواند به‌درستی با اجتماع ارتباط برقرار کند. زیرا اولا مهارت‌های لازم را یاد نگرفته؛ ثانیا شما به او القا کرده‌اید که جامعه پر از خطر است. و او به‌ تنهایی نمی‌تواند در این جامعه دوام بیاورد.

✨ بهترین سن تنها بیرون رفتن

درست است که نوجوان دلش می‌خواهد به‌تنهایی از خانه بیرون برود اما آیا والدین این اجازه را به او می‌دهند؟ در بسیاری اوقات جواب منفی است. حداقل برای مدتی میان والدین و فرزندشان بر سر این موضوع اختلاف پیش خواهد آمد و این اختلاف دیریازود با کوتاه‌آمدن یکی از طرفین برطرف می‌شود. به همین خاطر است که بسیاری از والدین از روان‌شناسان خانواده راجع به سن تنها بیرون رفتن می‌پرسند. آنها در واقع به دنبال این هستند که بدانند دقیقا از چه زمانی می‌توانند با خیال راحت به فرزندشان اجازه بدهند که از خانه بیرون برود.

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم روان‌شناسان در پاسخ به این سؤال هیچ سن دقیقی را نمی‌توانند بیان کنند. در حقیقت تنها و مستقل بیرون رفتن چیزی نیست که از یک سن مشخص به بعد برای فرزند شما عادی بشود. این مسئله مهارتی است که شما می‌بایست به‌تدریج و با کمک‌کردن به فرزندتان در ابعاد مختلف زندگی‌اش، او را برای برعهده گرفتن آن آماده کنید. پس این کاملا برعهده شماست که می‌خواهید چه زمانی فرزندتان را برای روبروشدن با دنیای واقعی آماده کنید. بنابراین سن تنها بیرون رفتن فرزند را بر اساس توانایی های او بسنجید.

سن تنها بیرون رفتن| مهارت‌هایی که باید به فرزندتان آموزش بدهید

بعد از اینکه سن تنها بیرون رفتن فرزندتان را مشخص کردید؛ زمان آن رسیده که مهارت های لازم برای مستقل شدن را آموزش ببیند. در این مقاله راجع به این مهارت ها توضیح داده ایم.

🎀 تصمیم‌ گیری در بحران

علت اصلی این که ما می‌ترسیم فرزندمان به‌تنهایی از خانه بیرون برود چیست؟ والدین معمولاً فکر می‌کنند دختر یا پسرشان هنوز به‌قدری بزرگ نشده که بتواند از خودش دفاع کند؛ و به همین خاطر از پس خطرهای جامعه برنمی‌آید. اما اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم تا زمانی که شما این مهارت را به فرزندتان آموزش ندهید تنها با بالارفتن سن او چیزی عوض نخواهد شد. در این حالت شما تنها یک بزرگسال بی مهارت خواهید داشت. پس در اولین قدم بعد از تعیین سن تنها بیرون رفتن؛ توانایی مدیریت بحران، حل مسئله و تصمیم‌گیری صحیح را به آنها آموزش بدهید. برای مثال یادشان بدهید اگر مشکلی پیش آمد اول باید از چه کسی کمک بخواهند؟ اگر در خیابان کسی مزاحم آنها شد بهترین واکنش چیست؟ و…

🎀 قدرت نه گفتن

خیلی از مشکلات در جامعه به این خاطر ایجاد می‌شوند که فرد نمی‌تواند به‌راحتی با دیگران مخالفت کند. این شخصیت‌ها معمولا به راحتی به خواسته دیگران تن می‌دهند. به همین خاطر مشکلات بسیاری مثل استفاده از مخدرها، برقراری روابط نامتعارف یا حتی درگیری با قانون برایشان ایجاد خواهد شد. اگر شما در زمان تعیین سن تنها بیرون رفتن به فرزندتان آموزش بدهید که به‌راحتی و بدون خجالت به دیگران نه بگوید او را از بسیاری از مشکلات دور کرده‌اید.

🎀 آموزش اصول اخلاقی

یکی از مسائلی که قبل از تعیین سن تنها بیرون رفتن باید آموزش دهید؛ اصول اخلاقی است. آنچه را که به‌عنوان اخلاقیات یا قوانین خانواده قبول دارید با دلایل و منطق به فرزندتان آموزش بدهید. بسیاری از پدر و مادرها می‌گویند که فرزندشان قدرت تشخیص بد و خوب را ندارد. در این شرایط توصیه مشاورین این است که شما می‌بایست بد و خوب را به فرزندتان آموزش بدهید. در غیر این صورت نمی‌توانید از آنها انتظار داشته باشید مطابق میل شما رفتار کنند. پس اگر می‌خواهید فرزندتان در محیط اجتماع رفتار بالغانه‌ای داشته باشد باید این شکل از رفتار را در خانه به او یاد بدهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نیازهای نوجوان کلیک کنید.

🎀 آداب اجتماعی | سن تنها بیرون رفتن

آموزش آداب اجتماعی از مهم ترین موارد قبل از تعیین سن تنها بیرون رفتن است. اگر قرار است فرزند شما به‌ تنهایی وارد جامعه شود پس باید قوانین و مقرراتی که بر جامعه و اعضای آن حاکم است را به‌ خوبی بشناسد. این موضوع باعث می‌شود که او به‌راحتی بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند. از آنها کمک بخواهد و در واقع بسیاری از مشکلات و مسائلی که شما برایش نگران هستید را به این شکل حل خواهد کرد.

برای تنها بیرون رفتن فرزندتان به این نکات توجه داشته باشید

بعد از اینکه سن تنها بیرون رفتن را مشخص کردید؛ باید به نکات بسیار مهمی نیز توجه داشته باشید. در این بخش مقاله به این نکات مهم اشاره کرده ایم.

📌 نوجوان را رها نکنید

سن تنها بیرون رفتن جدا از رهایی یهویی نوجوان است. همان‌طور که گفتیم فرزند شما برای مستقل شدن و به‌تنهایی بیرون رفتن نیاز دارد که مهارت‌هایی را یاد بگیرد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که این مهارت‌ها یک‌ شبه به دست نمی‌آیند. پس شما هم نمی‌توانید فرزندی را که تا امروز همیشه در خانه بوده و هیچ استقلالی نداشته ناگهان در جامعه رها کنید. بهتر است این کار را آرام‌آرام و به‌ تدریج انجام بدهید. اجازه بدهید این جدایی به‌مرور زمان و با تثبیت یادگیری‌ها اتفاق بیفتد.

📌 از فرزندتان بخواهید با شما در تماس باشد

شاید مجبور باشید که سن تنها بیرون رفتن را پایین بیاورید. در این شرایط باید ارتباط خود را با او نزدیک کنید. برای فرزندتان یک تلفن همراه تهیه کنید. زمان‌هایی که او بیرون است با وی تماس بگیرید. یا اگر این کار احساس بدی به او می‌دهد از نوجوان بخواهید خودش هر از چند گاهی با ارسال پیامک یا زنگ‌زدن شما را در جریان وضعیت خودش قرار بدهد.

📌 بیرون رفتن در گروه‌های دوستی

یادتان باشد که حضور دوستان فرزند شما در کنار او خطر بروز مشکلات را کمتر می‌کند. برای مثال اگر یک نفر مزاحم نوجوان تنهای شما بشود احتمال اینکه بتواند به او آسیب برساند به‌مراتب بیشتر از زمانی است که فرزند شما در کنار دوستان خودش باشد. پس اگر فرزندتان به دنبال مستقل شدن است ابتدا جمع‌های دوستانه را به او پیشنهاد بدهید و سپس به سراغ بیرون رفتن‌های یک‌ نفره باشید. اما به این موضوع دقت داشته باشید که شما می‌بایست دوستان فرزندتان را بشناسید. قطعا همه ما این را می‌دانیم که ارتباط با هر گروهی نمی‌تواند به سلامت فرزند ما کمک کند. و شاید رشد و سن تنها بیرون رفتن را تحت تاثیر قرار دهد. 

📌 قوانین و مقررات مشخص داشته باشید

فرزند شما در حدومرز و چهارچوبی که شما تعیین می‌کنید می‌تواند مستقل رفتار کند. پس یکی از راهکارهایی که باید در سن تنها بیرون رفتن به آن توجه جدی داشته باشید این است که قوانین خاصی را برای رفت‌وآمد فرزندتان در نظر بگیرید. این قوانین می‌توانند در مورد هر چیزی باشند. برای مثال ساعت رفت‌وآمد، نوع پوشش، تعداد دفعاتی که در طول هفته فرزندتان می‌تواند بیرون برود یا هر موضوع دیگری که به نظرتان می‌رسد. اما به خاطر داشته باشید که بر سر این قوانین با فرزندتان هم صحبت کنید. او نباید احساس کند که شما قوانین را با زور به او تحمیل می‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

📌 دسترسی‌پذیری مقصد

آیا جایی که فرزندتان قرار است برود قابل‌دسترسی است؟ شما آن منطقه را می‌شناسید؟ آیا شخص راهنما یا بزرگ‌تری آنها را همراهی می‌کند؟ دسترسی به اورژانس، پلیس یا سایر خدمات موردنیاز وجود دارد؟ جواب شما به این سؤالات و سؤال‌های مشابه با آن بسیار مهم است. در واقع این سؤال‌ها میزان خطر موقعیتی که فرزندتان قرار است وارد آن بشود را ارزیابی کرده و تصویری واقع‌بینانه به شما ارائه خواهد کرد. بنابراین جدا از تعیین سن تنها بیرون رفتن، دسترسی پذیری مقصد را نیز مورد توجه قرار دهید. 

📌 سن تنها بیرون رفتن و اهمیت مشاوره

سن تنها بیرون رفتن چالشی است که دیریازود بین همه والدین و فرزند نوجوان آنها شروع می‌شود. اینکه شما چطور با این چالش برخورد کنید اهمیت بسیاری خواهد داشت. همان‌طور که گفتیم نتیجه این موضوع می‌تواند به استقلال و سلامت روان فرزند شما حتی در آینده و بزرگسالی نیز ارتباط پیدا کند. پس بهتر است راجع به مدیریت چالشی به این مهمی از یک متخصص کمک بگیرید. روان‌شناس باتجربه به‌خوبی می‌تواند شرایط را ارزیابی کرده و به شما و فرزندتان کمک کند تا تصمیمی بگیرید که هردویتان را راضی نگه دارد.

کلام آخر

برای تعیین سن تنها بیرون رفتن فرزندان حتما از مشاور و راهنما کمک بگیرید. مشاور ابتدا سطح مهارت‌ها و توانایی‌های فرزند شما را بررسی خواهد کرد. سپس به شما آموزش می‌دهد که باتوجه‌به سطح توانایی‌های فرزندتان بهتر است چه راهکارهایی را در نظر بگیرید. به‌علاوه او می‌تواند اختلاف‌هایی را که در اثر ارتباط اشتباه میان شما و نوجوان به وجود آمده مورد بررسی قرار دهد و برای حل‌وفصل آنها به شما کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سن تنها بیرون رفتن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چطور به دخترم بفهمانم بیرون رفتن او با گروه دوستانش از نظر من پذیرفته نیست؟

شما نمی‌توانید به‌طورکلی مانع استقلال و بیرون رفتن فرزندتان بشوید. با این راهکار تنها باعث خواهید شد که میان خود و دخترتان اختلاف پیش بیاید. اگر به‌طورکلی از تنها بیرون رفتن فرزندتان می‌ترسید بهتر است مهارت‌هایی که گفتیم را به او آموزش بدهید. اما اگر تنها از دوستان او خوشتان نمی‌آید بهتر است نگرانی خود را در یک فضای آرام و دوستانه با دخترتان به اشتراک بگذارید.

newmiiind بازدید : 4 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

رفتار با همسایه یکی از اصول مهم اخلاقی و اجتماعی است؛ که باید به آن اهمیت داد. تاثیر همسایه در زندگی، در مواردی بیشتر از اقوام و دوستان صمیمی است. رفتار بد همسایه یا مزاحت او می‌تواند ما را از خانه خودمان منزجر کند. در این شرایط دیگر خانه برای ما محل استراحت و آرامش نیست. آسایش ما با مشکل روبرو می‌شود و همیشه با دیگران در مشاجره خواهید بود. در فرهنگ ما، نیکی به همسایه بسیار توصیه شده است. اما در دنیای امروز دیگر کمتر کسی از همسایه مطلع است که نتایج آن  را در جامعه می‌بینیم. 

گاهی رفتار با همسایه به گونه ای باید باشد که امنیت محل زندگی را تضمین کند. همسایگان باید به یکدیگر احترام بگذارند و رفتار مناسبی داشته باشند. اما زمان هایی وجود دارد که همسایه جز آزار و اذیت چیزی به همراه ندارد. در برخورد با چنین همسایگانی حتما باید از تاکتیک های به خصوصی استفاده کنید. اگر توان برخورد با همسایه مزاحم را ندارید؛ از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با‌همسایه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  رفتار با همسایه

رفتار با همسایه

همسایه ها افرادی هستند که در مجاورت ما زندگی می‌کنند. اینکه در یک محله باشیم یا یک ساختمان، تفاوتی نمی‌کند. به هر حال مکانی را با دیگران شریک می‌شویم که همگی باید در حفظ آن کوشا باشیم و همزمان باعث آزار دیگران هم نشویم. شاید شما هم این ضرب المثل را شنیده باشید که چهار دیواری، اختیاری! ولی آیا واقعا امکان پذیر است که اینگونه رفتار کنیم و به دیگران اهمیت ندهیم؟ هر برخورد و رفتاری اصول خاص خود را دارد و حتما باید در شان شما باشد. در این مقاله سعی کرده ایم نحوه برخورد با همسایه را توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

چگونگی رفتار با همسایه

فراموش نکنید که ما در این جهان تنها زندگی نمی‌کنیم و هر رفتار ما عکس العملی نیز از طرف دیگران خواهد داشت. اگر از همسایه خود انتظار رفتار محبت آمیز دارید؛ خود نیز باید به درستی رفتار کنید. در این بخش مقاله راجع به چگونگی رفتار با همسایه صحبت کرده ایم.

📌 از حال یکدیگر با خبر شوید

اولین کاری که باید در رفتار با همسایه انجام دهید، اطلاع از حال یکدیگر است. این کار به معنای دخالت یا فضولی نیست. اما سعی کنید از احوال اشخاصی که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند؛ باخبر شوید. اهمیت دادن به دیگران مخصوصا در شرایط سخت، بسیار کار پسندیده ای است. دستگیر افراد باشید و آنها را نادیده نگیرید.

📌 اجازه بگیرید | رفتار با همسایه

رفتار با همسایه باید محترمانه باشد. در مورد استفاده از مشاعات و مشترکات، از همسایگان اجازه بگیرید. رضایت دیگران در این مورد شرط است. حتی اگر از رفتار آنها مطمئن هستید؛ باز هم آن ها را مطلع کنید. رفتار خودسرانه و بی اجازه در همسایگی، کار درستی نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوا با همسایه کلیک کنید.

📌 به یکدیگر کمک کنید

در رفتار با همسایه باید به یکدیگر کمک کنید. گاهی شرایط دشوار برای همه ما پیش خواهد آمد؛ در این شرایط برای کمک کردن به دیگران از همسایگان خود شروع کنید. این حمایت، همیشه مالی نیست. گاهی با رساندن افراد در مسیر های نزدیک، جابجایی وسایل و از این قبیل کار ها، کمک های بزرگی برای دیگران محسوب می‌شود.

📌 فعال باشید | رفتار با همسایه

در محل زندگی خود فعال باشید. ولی این کار را به تنهایی انجام ندهید. مشارکت در کارهای محل زندگی خود، رفتاری است که با کمک دیگر همسایگان می‌توان انجام داد. انجام تمام کا رهای ساختمان یا محله به عهده یک نفر نیست و همه افراد باید فعال باشند. بنابراین در رفتار با همسایه باید مشارکت داشته باشید. 

📌 رفتار محبت آمیز داشته باشید

سعی کنید در همه شرایط رفتار با همسایه به صورت محبت آمیز باشد. رفتاری ملایم و محبت آمیز با همسایه مانع بروز مشکلات می‌شود. مشاجره و عصبانیت، فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد. مهربانی با همسایه، در احادیث زیادی نیز توصیه شده است. اما در کنار رفتار های محبت آمیز، از حقوق خود نیز مطلع باشد.

حقوق همسایگان | رفتار با همسایه

همه ما حقوقی داریم که دیگران ملزم به رعایت آنها هستند. به عنوان مثال زندگی در یک محیط آرام و تمیز از حقوق شهروندی ماست. همسایگان نیز باید به این حقوق احترام بگذارند. این حقوق فقط مختص به خانه شما نیست؛ افرادی که در اطراف محل کار، دانشگاه ما و … زندگی می‌کنند نیز همسایه محسوب می‌شوند. بنابراین برای رفتار با همسایه باید به حقوق آنها نیز احترام بگذارید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همسایه مزاحم کلیک کنید.

رفتار با همسایه ناهنجار

همانطور که همسایه خوب می‌تواند زندگی را برای ما شیرین تر کند؛ همسایه ای که مدام در حال زیر پا گذاشتن قوانین و آزار رساندن به دیگران است، می‌تواند روی زندگی ما نیز تاثیر بگذارد. همانطور که امام علی می‌فرمایند: همسایه بد، بزرگ ترین رنج و سخت ترین بلا و مصیبت است. در این قسمت به بخشی از رفتار با همسایه ناهنجار اشاره می‌کنیم.

➰ رفت و آمد زیاد و سر و صدا

➰ رعایت نکردن نظافت

➰دویدن در خانه 

➰ دخالت های بیجا

➰ چشم وهم چشمی و رقابت

➰بی احترامی و بددهنی 

در این موارد ابتدا به صورت مستقیم و با لحنی آرام به خود او تذکر دهید و در صورت دوام این رفتار ها حتما به مدیر ساختمان اطلاع دهید. در غیر این صورت مشکل را با کمک مراجع قضایی حل کنید. برای راه های کنترل خشم در زندگی کلیک کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که رفتار با همسایه در سلامت ما تاثیر خواهد داشت. در انتخاب یک خانه حتما رفتار همسایگان را نیز، ملاک قرار دهید. وظایف و مسئولیت ها در مورد همه وجود دارد؛ پس اینکه ما فقط از همسایه خود توقع اجرای آنها را داشته باشیم، واقع بینانه نخواهد بود. رفتار با همسایه یکی از مصادیق آداب معاشرت است که ملزم به رعایت آن هستیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با همسایه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

وظایف ما در مقابل همسایگان چیست؟

رفتار محبت آمیز، کمک کردن به آنها، اجازه گرفتن و فعالیت در امور همسایگی از وظایف ما در قبال همسایگان است.

چگونه در مقابل همسایه بد رفتار کنیم؟

ابتدا مستقیم به خود او تذکر خواهیم داد و در صورت ادامه این رفتار ها مشکل را با مدیر ساختمان یا مراجع قضایی حل خواهیم کرد.

newmiiind بازدید : 4 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

شناخت دوست و دشمن تاثیر زیادی در زندگی شخصی اجتماعی افراد دارد. این موضوع را در نظر داشته باشید که همه افراد دوستان ما نیستند حتی اگر اینطور تظاهر کنند. البته این بدان معنا نیست که دشمن ما هستند. دشمن فردی است که به ما صدمه می‌زند. شاید حتی بتوان گفت که میان دوستان و دشمنان مرز باریکی وجود دارد. به طوری که در برخی موارد به راحتی دوستان ما تبدیل به  دشمن شده و یا برعکس. به هر حال باید رابطه خود را با دوستان تقویت کرده و از دشمنان دوری کرد. از طرفی صرف انرژی برای افراد اشتباه تا حد زیادی زندگس ما تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو کسب اطلاعاتی در این زمینه ضروری است. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دوست و دشمن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  شناخت دوست و دشمن

شناخت دوست و دشمن

در زندگی با افراد زیادی معاشرت می‌کنیم؛ اما تنها تعدا کمی از آنها دوستان ما هستند. به همین دلیل نباید با همه افراد به یکسانی برخورد داشت. از طرفی شناخت دوست و دشمن از این رو اهمیت دارد که از بروز بسیاری از مشکلات در زندگی جلوگیری می‌کند. اینکار منجر به آرامش بیشتری در زندگی و روابط شده و همچنین افراد را محتاط تر می‌کند. دوستان و دشمنان در زندگی همه افراد هستند؛ اما نحوه برخورد و شناسایی آنان است که اهمیت دارد. با گذشت مدتی از رابطه می‌توان به نشانه های رفتاری هم دوستان و دشمنان پی برد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های دوستان ناباب کلیک کنید.

راه های شناخت دوست و دشمن

برای شناخت دوست و دشمن راه های مختلفی وجود دارد. به طور کلی بعد از مدتی افراد شخصیت واقعی خود را نشان می‌دهند. اما روش هایی نیز در این زمینه وجود دارد. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

◀از شما حمایت می‌کنند؟

یکی از راه های شناخت دوست و دشمن پرسیدن این سوال است که آیا این فرد از شما در شرایط مختلف حمایت می‌کند یا نه. فکر کردن به این موضوع در روابط دوستانه اهمیت زیادی دارد. دوستان در هر شرایطی از یکدیگر حمایت کرده و در کنار یکدیگر هستند. اما دشمنان تنها در مواقع خوشحالی در کنار دیگران هستند و هیچ اهمیتی به مشکلات دیگران نمی‌دهند.

◀به شما گوش می‌دهند؟ | شناخت دوست و دشمن

در شناخت دوست و دشمن موضوعی دیگری که حائز اهمیت است این است که دیگران به شما گوش می‌دهند یا نه! دوستان صمیمی به حرف های شما با دقت گوش داده و بعد از آن به شما کمک می‌کنند. اما دشمنان حتی زمانی را نیز به اینکار اختصاص نمی‌دهند. حتی اگر کاری از دست دوستان برنیاید؛ اما همین که به حرف های شما گوش می‌دهند، کافی است. از طرفی شاید دشمنان تظاهر به گوش کردن بکنند؛ اما در واقعیت ذهن آنها جای دیگری است.

◀با آنها احساس راحتی دارید؟

طبیعی است که افراد با دوستان خود احساس راحتی زیادی می‌کنند. اما این احساس در مورد دشمنان وجود ندارد. شناخت دوست و دشمن تا حد زیادی به احساسی برمی‌گردد که شما در کنار این افراد دارید. از این رو باید نشانه ها را جدی گرفته و آنها را انکار نکنید.

◀با یکدیگر صادق هستید؟ | شناخت دوست و دشمن

یکی دیگر از راه های شناخت دوست و دشمن ، صداقت و روراستی با یکدیگر است. دوستان همواره با یکدیگر صادق بوده و از بیان کردن مشکلات و مسائل خود در مقابل دیگری احساس ترس نمی‌کنند. دروغگویی مداوم از رفتارهای دشمنان است که باید از آنان دوری کنید.

◀برای شما وقت می‌گذارد؟

در شناخت دوست و دشمن این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا برای شما وقت می‌گذارند یا نه! این بدان معنا نیست که دوستان ما همواره باید تمام وقت خود را به ما اختصاص دهند. اما زمانی که به آنها نیاز داریم و یا برای وقت گذرانی باید زمانی را برای ما بگذراند. این موضوع دوطرفه بوده و ما نیز باید اینکار را انجام دهیم. اما دشمنان تنها از ما این انتظار را داشته و خودشان هرگز برای دیگران زمان ندارند.

◀پشت سر شما غیبت می‌کند؟ | شناخت دوست و دشمن

فردی که به صورت مداوم در حال غیبت کردن پشت سر شماست نیز دشمن است. دوستان هرگز عیب ها و مشکلات شما را در مقابل دیگران بازگو نمی‌کنند. پس یکی از راه های شناخت دوست و دشمن توجه به این موضوع است.

◀شما را قضاوت می‌کند؟

دوستان واقعی هرگز ما را به دلیل شخصیت و یا مسائلی که ما هیچ دخالتی در آنها نداریم؛ قضاوت نمی‌کنند. اما دشمنان در موارد مختلفی اینکار را انجام می‌دهند. قضاوت دیگران براساس تصمیمات و کارهایی که انجام می‌دهند؛ نه تنها آسان نبوده بلکه اشتباه نیز هست. از این رو برای شناخت دوست و دشمن باید به این رفتار آنها نیز توجه کرد.

◀با شما رقابت می‌کند؟

از طرفی دوستان هرگز درگیر رقابت های جدی با شما نمی‌شوند. حتی در رقابت های مختلف نیز به شما کمک کرده و یا تلاش می‌کنند تا با یکدیگر پیشرفت کنید. اما دشمنان، خود را رقیب اصلی شما دانسته و برای شکست خوردن شما تلاش زیادی نیز می‌کنند.

◀هر دو تلاش می‌کنید؟

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ در یک رابطه هر دو نفر باید تلاش کنند. اما در شناخت دوست و دشمن متوجه خواهید شد که در رابطه با دشمنان شما بیشتر در حال تلاش کردن برای حفظ رابطه هستید. اما اگر دیگری نیز در این مورد تلاش می‌کند؛ او دوست شماست.

◀همیشه در حال انتقاد است؟

شما دوستی را دیده اید که مدام در حال انتقاد از شما باشد. همیشه موضوعی برای انتقاد وجود دارد؛ اما اینکه افراد این موضوع را چطور و چه زمانی بیان کنند نیز اهمیت دارد. به همین دلیل از این راه می‌توان به شناخت دوست و دشمن رسید.

◀به شما احساس با ارزشی می‌دهد؟

طبیعی است که دوست واقعی همواره به شما احساس ارزش و کافی بودن دهد. اما دشمنان اینکار را نمی‌کنند. بلکه حتی تلاش می‌کنند تا ثابت کنند تا از شما بهتر و بالاتر هستند. برای شناخت دوست و دمشن باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد کلیک کنید.

◀به دنبال منافع شخصی است؟

دشمنان همواره به دنباب رسیدن به منافع شخصی خود هستند. اما دوستان منافع شما را نیز در نظر گرفته و سودجویی نمی‌کنند. یکی دیگر از راه های شناخت دوست و دشمن همین است که در شرایط حساس به این موضوع توجه کنید آیا شما را نیز در نظر می‌گیرند و یا فقط به خودشان فکر می‌کنند.

اهمیت شناخت دوست و دشمن

شناخت دوست و دشمن از آنجایی اهمیت دارد که این موضوع در روابط بین فردی تاثیر زیادی می‌گذارد. اگر افراد یک بار یا بیشتر دوست و دشمن را اشتباه تشخیص داده و ضربه بخورند؛ مشکلات زیادی را تجربه کرده و ترجیح می‌دهند که دیگر با کسی دوستی نکنند. به همین دلیل منزوی و گوشه گیر می‌شوند. از طرفی داشتن برخورد درست با این افراد باعث می‌شود تا افراد بیشتری با دشمنان، دوستی نکرده و دچار مشکل نشوند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که این حالت شاید برای خود شما نیز اتفاق بیوفتد. به این معنی که برای دوستان خود؛ تنها به ظاهر دوست بوده، ولی در واقع خیرخواه آنان نباشید. بهتر این سوالات را یکبار از خودتان نیز بپرسید. همچنین در مورد روابط دوستانه خود از یک روانشناس نیز کمک گرفته و با او مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دوست و دشمن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 4 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

آداب خواستگاری از مواردی است که بهتر است هم خانواده پسر و هم خانواده دختر از آن مطلع بوده و آن را رعایت کنند. در واقع جلسه خواستگاری یکی از مهم ترین مراسمات در فرایند ازدواج و همچنین زندگی دختر و پسر است. در این شرایط خانواده ها بیشتر با یکدیگر آشنا شده و همچنین به صورت جدی تری در مورد ازدواج صحبت می‌شود. از این رو بهتر است هر دو طرف حتی در صورتی که تمایلی هم به ازدواج با فرد مورد نظر نداشته باشند؛ اما ادب و احترام را رعایت کنند. طبیعی است که خانواده ها برای باراول کمی گیج شده و دقیقا ندانند که چه کاری باید انجام دهند. اما به مشورت گرفتن از دیگران و کمی تحقیق می‌توانند برخورد مناسبی داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آداب خواستگاری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  آداب خواستگاری

آداب خواستگاری

برخی تنها از آداب خواستگاری خرید گل و شیرینی و یا چایی آوردن عروس را می‌دانند. اما این جلسه برای آینده زوجین تعیین کننده بوده و تاثیر زیادی در فرایند ازدواج آنها دارد. البته در صورتی که جلسه اول خواستگاری به خوبی پیش نرود؛ خانواده ها می‌توانند جلسات دیگری را نیز برگزار نمایند. اما به هر حال خاطره آن جلسه همیشه باقی خواهد ماند. این موضوع به قدری اهمیت دارد که گاهی باعث می‌شود افراد به طور کلی از ازدواج منصرف شوند. به همین دلیل اطلاع از این آداب و همچنین رعایت آنها اهمیت زیادی دارد. خانواده ها در این زمینه تجربه بیشتری داشته و می‌توانند فرزندان خود را راهنمایی کنند. برای آشنایی بیشتر با مراحل ازدواج کلیک کنید.

انواع آداب خواستگاری

آداب خواستگاری شامل طیف وسیعی از کارها و همچنین رفتارها می‌شود که پایبندی به آنها در زندگی مشترک زوجین تاثیر خواهد داشت. اما نباید در این مورد بیش از حد حساسیت نشان داد. برخی از خانواده ها در این مورد به قدری تشریفاتی عمل کرده و یا به خود فشار وارد می‌کنند که این جلسه از حالت عادی خود خارج می‌شود. در این قسمت به توضیح برخی از کارهای لازم برای این جلسه می‌پردازیم. برای پاسخ به سوال با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم کلیک کنید.

📌داشتن پوششی مناسب

در ابتدا بسیار مهم است که همه افراد مخصوصا عروس و داماد، پوشش مناسبی داشته باشند. پوشیدن لباسی ساده و البته رسمی و مرتب تاثیر زیادی در نحوه برخورد افراد دارد. از آنجایی که ظاهر اولین چیزی است که به نظر می‌رسد؛ بهتر است در مورد آن در آداب خواستگاری محتاط بوده و آراسته باشیم.

📌رعایت احترام و ادب | آداب خواستگاری

همچنین رعایت ادب و احترام برای هر دوطرف نیز یکی دیگر از آداب خواستگاری است. در برخی موارد خانواده عروس به دلیل اینکه میزبان هستند سعی می‌کنند حرمت و احترام را بیشتر حفظ کرده اما در مقابل خانواده داماد از این فرصت استفاده کرده و گاهی بی احترامی می‌کنند. البته برعکس این حالت نیز ممکن است اتفاق بیافتد. بسیار اهمیت دارد که خانواده ها و حتی خود زوجین اگر خواسته ای دارند؛ آن را بسیار محترمانه بیان کنند.

📌اهمیت به ظاهر

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ اهمیت به زیبایی ظاهری تاثیر زیادی در روند آداب خواستگاری دارد. عروس باید آرایش بسیار کمی داشته و همچنین داماد نیز به آراستگی صورت خود اهمیت دهد. خواستگاری یک جلسه رسمی است که گاها خانواده ها برای اولین بار طرف مقابل را می‌بینند. به همین دلیل باید ظاهری مناسب از خود نشان داد.

📌استقبال گرم |  آداب خواستگاری

یکی دیگر از آداب خواستگاری داشتن استقبالی گرم از خانواده طرف مقابل است. بهتر است صمیمی برخورد کرده و خون گرم باشید. حتی گاهی افراد از بزرگترهای فامیل دعوت می‌کنند تا در جلسه حضور داشته و در مورد مسائل مختلفی صحبت کنند. زمانی که فضای جلسه سنگین باشد؛ افراد به راحتی نمی‌توانند صحبت کنند.

📌رفتار با اعتماد به نفس

فراموش نکنید که یکی از مهم ترین عوامل موثر در آداب خواستگاری ، داشتن اعتماد به نفس و بیان کردن خواسته هاست. برخی از افراد در این جلسه به دلیل خجالت و یا کمبود اعتماد به نفس از بیان کردن خواسته های خود پرهیز می‌کنند و به همین دلیل در آینده ممکن است در زندگی مشترک خود به مشکل بربخورند.

📌برقراری ارتباط چشمی | آداب خواستگاری

از دیگر آداب خواستگاری می‌توان به برقراری ارتباط چشمی اشاره کرد. با اینکه گاهی به دلیل خجالت، افراد به یکدیگر نگاه نمی‌کنند. همچنین زل زدن نیز کار درستی نیست. افراد باید در حین صحبت کردن به یکدیگر نگاه کرده و در مورد مسائل خود صحبت کنند.

📌سوالات خود را بپرسید

بهتر از قبل در مورد سوالاتی که از طرف مقابل خود دارید؛ فکر کرده و آنها را از یکدیگر بپرسید. صحبت کردن با در جلسه خواستگاری کمی سخت و اضطراب آور است. به همین دلیل شاید سوالات و حرف های خود را فراموش کنید. از این رو از قبل به آنها فکر کرده و حتی در جایی آنها را یادداشت کنید. برای پاسخ به سوال از خواستگار چی بپرسم کلیک کنید.

📌دقت کردن به زبان بدن | آداب خواستگاری

با اینکه برقراری ارتباط چشمی نیز از زبان بدن محسوب می‌شود؛ اما تمام آن چیزی نیست که باید به آن توجه داشت. در بسیاری از موارد حالات روحی طرف مقابل و یا حتی راستگویی و دروغگویی او را می‌توان از طریق زبان بدن متوجه شد. به همین دلیل در حین صحبت کردن و یا حتی نشستن، این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

📌پرهیز از تظاهر

در رعایت کردن آداب خواستگاری ، سعی کنید کاملا خودتان باشید. فراموش نکنید که در صورت ازدواج کردن با خواستگار، بعد از مدتی همه چیز کاملا مشخص شده و افراد خود واقعی شان را نشان می‌دهند به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا کاملا با یکدیگر صادق باشند.

📌بیشتر گوش کرده و کمتر صحبت کنید

از آداب خواستگاری می‌توان به نحوه درست گوش کردن نیز اشاره کرد. در واقع بهتر است بیشتر گوش کرده و کمتر صحبت کنید. شنیدن حرف های دیگران با دقت از بروز سوتفاهمات مختلف جلوگیری می‌کند.

📌تعیین زمان و وقت شناسی

وقت شناسی و احترام گذاشتن به وقت دیگران یکی دیگر از آداب خواستگاری است که تاثیر زیادی در آن دارد. بهتر است افراد در همان زمانی که از پیش تعیین کرده اند؛ در جلسه حضور یافته و برای طولانی مدت نیز در خانه طرف مقابل نمانند. همچنین کنسل کردن جلسه خواستگاری اصلا محترمانه نبوده و بهتر است خانواده ها تا حد امکان اینکار را انجام ندهند.

📌اصرار نکنید

همچنین یکی دیگر از مواردی که در آداب خواستگاری باید به آن دقت شود؛ اصرار نکردن برای گرفتن جواب مثبت است. اینکار طرف مقابل را تحت فشار قرار داده و حتی باعث ازدواج اجباری می‌گردد. به همین دلیل باید بعد از جلسه خواستگاری به هر دوطرف کمی فرصت داد.

اهمیت رعایت آداب خواستگاری برای دختر و پسر

با اینکه در مواردی آداب خواستگاری برای دختر و پسر متفاوت است؛ اما مواردی که در قسمت قبلی به آنها اشاره شد؛ کاملا مشترک هستند. رعایت کردن این نکات باعث می‌شوود تا خود زوجین و یا خانواده های آنان روابط بهتری با یکدیگر داشته و به طور کلی فرایند آشنایی درست تر پیش رود. از طرفی صحبت کردن در جمع در مورد مسائل مختلف تحت نظر خانواده از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی نیز جلوگیری می‌نماید. برای آشنایی بیشتر با سوالات پدر عروس از داماد کلیک کنید.

سخن پایانی

احترام و انجام آداب خواستگاری در فرهنگ ما اهمیت زیادی دارد. در واقع از اولین مراحل ازدواج بوده که از بسیاری از موضوعات در آنها صحبت می‌شود. بهتر است در این زمینه فرزندان با خانواده های خود همکاری کرده و با یکدیگر هم نظر باشند. چرا که گاهی پافشاری کردن در مورد ازدواج با فردی که مورد تایید خانواده نیست؛ می‌تواند عواقب بدی داشته باشد. افراد حتی می‌توانند در این مورد با روانشناس نیز مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آداب خواستگاری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 4 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

رژیم غذایی مادر شیرده باید به شیوه ای باشد که سلامت نوزاد را تهدید نکند. احتمالا شنیده اید که شیر مادر برای نوزاد بسیار مفید است و تمامی مواد مغذی را در بر دارد. به همین جهت توجه به رژیم غذایی و مواد مناسب خوراکی حائز اهمیت است. تغذیه مناسب مادر از طریق شیردهی به کودک منتقل می‌شود و خطر ابتلا به بیماری را در کودک کاهش می‌دهد. شیر مادر به شدت برای کودک ضروری است و اغلب کودکانی که از این مواد تغذیه می‌کنند، رشد سلامت محوری دارند.

رژیم غذایی مادر شیرده حتما باید زیر نظر متخصص باشد. برای اینکه مواد غذایی و مغذی به فرزند خود انتقال دهید، نباید به صورت خودسر برای رژیم اقدام کنید. جهت دریافت رژیم غذایی خوب حتما از پزشک تغذیه راهنمایی بگیرید؛ همچنین به سلامت روان خود اهمیت دهید و از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رژیم‌ غذایی مادر ‌شیرده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع:  رژیم غذایی مادر شیرده 

رژیم غذایی مادر شیرده

اغلب مادرانی که در دوره شیردهی قرار دارند؛ احساس ضعف و گرسنگی می‌کنند؛ اما این موضوع کاملا طبیعی است. برای اینکه میزان ضعف خود را کاهش دهید و از گرسنگی فاصله بگیرید؛ میان وعده ها را برای افزایش انرژی انتخاب کنید. نیازی نیست که تغییرات شدیدی در مصرف مواد غذایی خود داشته باشید؛ اما حتما از مواد مضر دور باشید تا از طریق شیردهی به فرزند خود منتقل نکنید. برای برنامه غذایی مناسب خود حتما از روانشناس کمک بگیرید تا با مشکل روبرو نشوید. در این مقاله راجع به رژیم غذایی مادر شیرده به طور کل صحبت کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترفند بچه داری کلیک کنید.

غذاهایی که در دوره شیردهی باید مصرف شود

رژیم غذایی مادر شیرده به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می‌شود. برخی از مواد غذایی وجود دارد که مادران شیرده باید برای افزایش مواد مغذی از آن استفاده کنند تا فرزند سالم تری داشته باشند. در این بخش مقاله به این مواد اشاره کرده ایم.

✨ مصرف میوه و سبزیجات: در رژیم‌غذایی مادر شیرده حتما باید از میوه استفاده کنید. مصرف میوه و سبزیجات مواد مغذی را در بدن مادر نگه می‌دارد. از میوه ها و سبزیجاتی مانند گندم، چاودار، کینوا، انواع توت ها، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کلم پیچ، سیر و ارزن استفاده کنید.

✨ از نشانه استفاده کنید: مصرف نشاسته به افزایش انرژی کمک می‌کند که همین امر موجب تولید بیشتر شیر می‌شود. از موادی مانند کدو تنبل، سیب زمینی، کدو حلوایی، عدس، جو دوسر، کینوا، ماکارانی، برنج و لوبیا استفاده کنید.

✨مصرف پروتئین: در رژیم‌غذایی مادر شیرده، مصرف پروتئین فراموش نشود. حتما به خاطر داشته باشید که برای ساخت و ترمیم بدن باید از ماهی، آجیل و گوشت استفاده کنید.

✨ چربی های سالم: روغن زیتون، تخم مرغ، آووکادو، پنیر و دانه ها برای رشد مغزی کودک ضروری است.

✨ شکلات تلخ و توفو مصرف کنید.

✨مصرف بادام، گردو، دانه های چیا و دانه کتان

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعداد دفعات شیردهی کلیک کنید.

رژیم غذایی مادر شیرده برای کاهش وزن

در رژیم غذایی مادر شیرده برای کاهش وزن، مصرف برخی از مواد غذایی باید با دقت صورت بگیرد. در این بخش مقاله رژیم مناسب برای کاهش وزن را توضیح داده ایم.

🔹 ورزش را فراموش نکنید. توصیه می‌کنیم که از ورزش های مناسب بنا بر نظر متخصص استفاده کنید تا علاوه بر تامین انرژی بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

🔹 محدودیت در مصرف نوشابه، چیپس و آب نبات. زیرا این مواد غذایی در افزایش التهاب نقش دارند.

🔹هر روز به صورت کوتاه پیاده روی کنید.

🔹 از اخبار بد دور باشید.

🔹 سلامت محور زندگی کنید.

🔹خود را با دیگران مقایسه نکنید.

🔹 به بدن خود آسیب وارد نکنید و تغییر حالات را بپذیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مصرف دارو در دوران شیردهی کلیک کنید.

مصرف مکمل ها در رژیم غذایی مادر شیرده

در رژیم غذایی مادر شیرده تمامی مواد غذایی باید مورد استفاده قرار بگیرد تا کودک بدن سالمی داشته باشد. به همین جهت توجه به مواد مصرفی بسیار مهم است و عدم مصرف مواد مختلف باعث کاهش سلامتی کودک می‌شود. مصرف مکمل ها را در این دوران جدی بگیرید و برای بهبود وضعیت از مواد غذایی که در ادامه ذکر کرده ایم استفاده کنید.

➰ مولتی ویتامین ها

➰ ویتامین B-12

➰ویتامین D

➰ امگا 3

موارد منع مصرف در رژیم غذایی مادر شیرده

مواد غذایی وجود دارد که در دوران بارداری نباید از آن استفاده کنید. خوردن برخی از مواد غذایی در این دوران خطرناک است و گاهی حساسیت غذایی رخ می‌دهد. در رژیم غذایی مادر شیرده موارد منع مصرف وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🟡 الکل مصرف نکنید

در رژیم غذایی مادر شیرده هرگز نباید الکل مصرف کنید. مصرف الکل می‌تواند شیر مادر را تا 23 درصد کاهش دهد، خواب نوزاد را بهم بریزد و باعث تحرک شود.

🟡 از مصرف کافئین پرهیز کنید

رژیم غذایی مادر شیرده نباید سرشار از کافئین باشد. این ماده در خواب کودک اثر می‌گذارد و ریتم خواب مادر و فرزند را بهم می‌ریزد. بهتر است که روزانه حداکثر 2 تا الی 3 فنجان مصرف داشته باشید.

🟡 از شیر گاو پرهیز کنید

در رژیم‌غذایی مادر شیرده، شیر گاو مصرف نکنید. برخی از کودکان به شیر گاه حساسیت دارند و دچار مشکلات پوستی، استفراغ و اسهال می‌شوند.

🟡 ماهی سرشار از جیوه نخورید

حتما باید در رژیم غذایی مادر شیرده به مصرف ماهی سرشار از جیوه دقت کنید. این ماده غذایی سمی هستند و مسمومیت زیادی برای کودک به همراه دارند. به همین جهت در مصرف ماهی به این مورد توجه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

🟡 غذا های فراوری شده را منع کنید

غذاهایی فراوری شده در رژیم غذایی مادر شیرده جایگاهی ندارند. این مواد به طور کلی از کالری، چربی های ناسالم و قند زیاد تشکیل شده اند. به همین جهت سرشار از ضرر هستند. پیشنهاد می‌کنیم که از این ماده غذایی استفاده نکنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به رژیم غذایی مادر شیرده صحبت کرده ایم. اغلب مادران در این دوران باید به مواد غذایی حساسیت زا توجه داشته باشند تا فرزندشان از لحاظ جسمانی در امان باشد. بسیاری از والدین نیز علاقه دارند که فورا بعد از زایمان رژیم لاغری بگیرند. اما پیشنهاد می‌کنیم که با بدن خود مهربان باشید و آن را بپذیرید. تغذیه کودک را در اولویت قرار دهید و به مرور زمان به کاهش وزن فکر کنید. اگر به افسردگی بعد از زایمان نیز دچار شده اید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رژیم‌ غذایی مادر شیرده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 5 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

اشتباهات تربیتی والدین موضوعی است که تا حد زیادی بر آینده فرزندان آنان تاثیر گذاشته و حتی به نسل بعدی منتقل می‌گردد. از طرفی بسیاری از والدین اصلا اشتباهات خود را نمی‌پذیرند که بخواهند در مورد آن کاری کنند. در واقع همیشه از اشتباهات کودکان و نوجوانان گفته می‌شود اما کسی به رفتارهای اشتباه والدین در مقابل آنها اهمیت نمی‌دهد. از این رو این موضوع حل نشده و حتی تا دوران بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد. از این هم والدین و هم فرزندان باید از این موارد مطلع شده و با کمک یکدیگر بر آن غلبه کنند. همچنین کمک گرفتن از مشاور نیز می‌تواند در این مورد بسیار موثر باشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات تربیتی والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع:  اشتباهات تربیتی والدین

رفتار اشتباه والدین با فرزندان

همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند. این در مورد والدین نیز صادق بوده و گاهی این خطاها در مورد فرزندان رخ می‌دهد. اشتباهات تربیتی والدین شامل طیف وسیعی از رفتارها و واکنش هاست که حتی گاهی والدین نیز از بروز آنها آگاه نیستند. والدین باید این موضوع را در نظر داشته باشند با توجه به تغییر شرایط و نیازهای فرزندان، آنان نیز باید خود را با این تغییرات وقف داده و با توجه به آنها عمل کنند. همچنین نباید از وابستگی فرزندان نسبت به خود سواستفاده کرده و هر رفتاری با آنان داشته باشند. قطعا والدین همواره به دنبال رشد و پیشرفت فرزندان خود هستند؛ اما گاهی به دلیل ناآگاهی مشکلات دیگری را برای آنان ایجاد می‌کنند. برای آشنایی با نشانه های والدین سهل گیر کلیک کنید.

انواع اشتباهات تربیتی والدین در مورد کودکان

به طور کلی رفتارهای اشتباه نسبی بوده وشاید به نظر فردی اصلا غلط به نظر نرسند. همچنین اشتباهات نیز از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت هستند. از این رو به توضیح برخی از اشتباهات تربیتی والدین در بین بیشتر خانواده ها رایج هستند؛ می‌پردازیم. برای اطلاع از نحوه وقت گذاشتن برای فرزند کلیک کنید.

◀تنبیه بدنی

یکی از اصلی ترین اشتباهات تربیتی والدین ، تنبیه بدنی فرزندان شان است. اینکار نه تنها احتمال انجام دوباره رفتار اشتباه را کاهش نمی‌دهد؛ بلکه پیامدهای بسیار زیادی نیز خواهد داشت. در واقع کودک نیز از این رفتار تقلید کرده و در مقابل دیگران آن را نشان می‌دهد.

◀فاجعه سازی | اشتباهات تربیتی والدین

برخی از والدین از کاه، کوه می‌سازند. در واقع به قدری اشتباهات فرزند خود را بزرگ می‌کنند که، او دیگر اعتماد به نفس خود را از دست داده و همچنین احساس گناه و عذاب وجدان زیادی نیز می‌کند.

◀انتظارات غیرواقع بینانه

داشتن انتظارات غیرواقع بینانه و بیش از حد نیز از اشتباهات تربیتی والدین است. والدینی که در سنین کم فشار زیادی را از نظر روانی و تحصیلی به فرزندان خود وارد می‌کنند؛ در حال انجام اینکار هستند. برای مثال آنان فرزندان را به طور همزمان در چندین کلاس ثبت نام کرده و انتظار دارند که در همه آنها موفق شوند. این رفتار به کمالگرایی فرزندان نیز منجر می‌شود. برای آشنایی با نشانه های والدین کمال طلب کلیک کنید.

◀تهدید | اشتباهات تربیتی والدین

یکی دیگر از اشتباهات تربیتی والدین، تهدید کردن فرزندان است. چنین والدینی برای اینکه فرزند را مجبور کنند تا به حرف هایشان گوش دهد؛ او را تهدید کرده و برای او خط و نشان می‌کشند. با اینکار هیجانات و جسارت فرزند سرکوب شده و او ترسو می‌شود.

◀کنترلگری

کنترل کردن بیش از حد فرزندان نیز پیامدهای زیادی برای آنان دارد. آنان به طور کامل استقلال را از فرزند خود گرفته و انتظار دارند که فرزند برای انجام هرکاری به آنان وابسته باشد. به این نوع از والدین، والدین هلکوپتری نیز گفته می‌شود.

◀دوست نداشتن کودک | اشتباهات تربیتی والدین

والدینی که به فرندان خود احساس دوست نداشتنی بودن و ناکافی بودن را می‌دهند نیز در حال انجام اشتباه بزرگی هستند. در واقع کودکان در ابتدا نیازمند دریافت این حس از طرف والدین خود هستند. این از اشتباهات تربیتی والدین بوده که فرزندان را بسیار آسیب پذیر می‌کند.

◀نادیده گرفتن کودک

همانطور که به آن اشاره شد؛ کودکان نیازمند توجه و دیدن شده توسط والدین خود هستند. باید به اندازه کافی به آنها توجه نشان داد و آنان را جدی گرفت. اشتباهات تربیتی والدین ، آنان را از انجام چنین کاری بازداشته و مسائل مختلفی برای آنان ایجاد می‌کند.

◀بی مسئولیتی والدین

فراموش نکنید که زمانی که بچه دار می‌شوید؛ باید مسئولیت کامل او را به عهده بگیرید. در واقع انجام کارهای او برعهده شما بوده و نباید آن را به فرد دیگری محول کنید. و یا نباید رفتار شما به گونه ای باشد که در حال لطف کردن به کودک هستید. بی مسئولیتی و از زیر این امر در رفتن از دیگر اشتباهات تربیتی والدین است.

◀تشخیص اشتباه

همچنین والدین به عنوان افرادی که تجربه بیشتری در زندگی دارند؛ وظیفه دارند تا مشکلات را به درستی تشخیص دهند. اما گاهی از عهده آن برنیامده و از این رو در حل کردن آن نیز دچار اشتباه می‌شوند. اما این می‌تواند آسیب های بدی را به فرزندان آنها وارد کند.

◀برچسب زدن به کودک

از دیگر اشتباهات تربیتی والدین می‌توان به برچسب زدن به کودک اشاره کرد. والدینی که به کودک خود لقب داده و یا به او برچسب هایی مانند لوس، تنبل، باز این رفتار رو کردی و… را می‌زنند؛ به کودک خود اجازه داده تا بارها بارها چنین رفتارهایی را تکرار کنند. چرا که آنان می‌پذیرند که این بخشی از شخصیت آنهاست. برای اطلاع از تاثیرات ایراد گرفتن از کودک کلیک کنید.

◀گوش ندادن به مسائل کودک

گوش دادن نیز یکی دیگر از مهارت های لازم در والدگری است که بسیاری از والدین آن را بلد نیستند. پدر و مادر باید بتوانند تا به حرف های فرزند خود گوش داده و او را راهنمایی کنند. در واقع برای کمک کردن به فرزند در ابتدا باید به او گوش داد. گوش ندادن به حرف های فرزند نیز از اشتباهات تربیتی والدین می‌باشد.

اشتباهات تربیتی والدین در مورد نوجوان

اشتباهات تربیتی والدین حتی گاهی تا سنین نوجوانی نیز همراه افراد است. در واقع والدینی که با کودک رفتار درستی نباشند؛ با نوجوان نیز نمی‌توانند به خوبی رفتار نمایند. برخی از انواع رفتار اشتباه والدین با فرزندان در سن نوجوانی شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با نیازهای نوجوان کلیک کنید.

حق استفاده از تلفن همراه از سنین پایین

انواع رفتار اشتباه والدین با فرزندان

اشتباهات تربیتی والدین و نوجوانان

شکاف نسلی و نشناختن دنیای نوجوان

تمرکز بر مسائل پیش پا افتاده

احترام نداشتن به حریم خصوصی نوجوان

تمرکز بیش از حد بر وضعیت درسی او

تناقض های رفتاری والدین

مشارکت ندادن نوجوان در تصمیم گیری ها

عدم دوستی با نوجوان

آماده نکردن فرزند برای دوران نوجوانی

برای جلوگیری از بروز اشتباهات تربیتی والدین چه باید کرد؟

بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری و یا متوقف کردن اشتباهات تربیتی والدین، کمک گرفتن از مشاور است. زمانی که والدین حتی قبل از بچه دار شدن بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و همچنین کیفیت سلامت روان خود را بالا ببرند؛ ارتباط موثرتری با فرزند خود خواهند داشت و همچنین از بروز پیامدهای احتمالی نیز پیشگری می‌کنند. این موضوع نیازمند همکاری والدین با یکدیگر و حتی با فرزندان است. برای اطلاع از اصول تربیت کودک کلیک کنید.

سخن پایانی

به طور کلی هیچ روش تربیتی بی خطا نیست. طبیعی است که والدین گاهی دچار اشتباهاتی در مورد فرزند خود شوند. اما نباید اجازه دهند تا این موضوعات بر آینده فرزند تاثیر منفی بگذارد. همچنین والدین می‌توانند اطلاعات خود را در این زمینه با کمک مشاور بالا برده و در مورد روش های تربیتی نیز انعطاف پذیر باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

newmiiind بازدید : 5 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

برخورد با آدم های مغرور برای همه افراد اندکی سخت استفرد مغرور چیزی نگوید که باعث خجالت شود یا اصلا پاسخ او را ندهد. مغرور بودن و رفتارهای خودخواهانه از اخلاقیاتی است که هیچ کدام از انسان ها مورد پسندشان نیست. اما برای هر فردی پیش می‌آید که شریک احساسی، اعضای خانواده، دوست و … مغرور باشد. که در این راه چاره ای جز پذیرش و برخورد با آن وجود ندارد.

اما جای نگرانی نیست، زیرا برخورد با آدم های مغرور تکنیک‌های مخصوصی دارد که به راحتی می‌توانید آن ها را یاد بگیرید تا با این افراد مکالمه داشته باشید. در این مقاله تمامی تکنیک ها را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم های مغرور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع:  برخورد با آدم های مغرور

برخورد با آدم های مغرور

تا به حال برای شما پیش آمده که با آدم های مغرور ارتباط داشته باشید؟ جدا از اینکه فرد مقابل چه خصوصیات اخلاقی دارد؛ از روش های برقراری ارتباط آگاه هستید؟ برقراری ارتباط با دیگران از دستاوردهایی است که هر فردی با آموزش این مهارت می‌تواند با افراد مختلف ارتباط برقرار کند. ارتباط با افراد مغرور اندکی سخت تر از دیگران است. این افراد تنها خودشان را مشاهده می‌کنند و با رفتارهای خود اجازه نزدیک شدن به دیگران نمی‌دهند.

برای برخورد با آدم های مغرور ابتدا باید ویژگی های آنها را بدانید. افراد خودخواه برای خود به نوعی چالش هستند و در تست های شخصیت نمره های پایین می‌گیرند. آنها اهمیتی به دیگران نمی‌دهند و همیشه در برابر مسائل مقاومت می‌کنند. در اکثر موارد خود را برتر می‌دانند که دلیل اصلی چنین رفتاری، تربیت اشتباه والدین است. اگر با چنین شخصیتی در ارتباط هستید، بهتر است که برای سلامت روان خود از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

روش های برخورد با آدم های مغرور

برای برخورد با آدم های مغرور لازم است که برخی از شرایط را بپذیرید و با خود رو راست باشید. و البته از تکنیک هایی که در این بخش مقاله توضیح داده ایم، استفاده کنید.

📌 تلاشی برای تغییر این افراد نکنید

یکی از کارهایی که باید در برخورد با آدم های مغرور انجام دهید، عدم تلاش برای تغییر است. این افراد به دلیل اینکه عزت نفس بسیار بالا دارند؛ نیاز بسیاری به تعریف دارند و به اندازه کافی در زندگی تشویق نشده اند؛ چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند. هر چیزی که باعث بروز این شخصیت شده است به شما مرتبط نیست و شما نباید ناجی آنها باشید. اما این را باید بدانید که شما شرایط را درک کنید و بپذیرید که این فرد چنین شخصیتی دارد.

📌 شفاف صحبت کنید | برخورد با آدم های مغرور

برای برخورد با آدم های مغرور باید شفاف و صریح صحبت کنید. به رفتارهای این افراد توجهی نکنید. اما اگر شاهد رفتارهای مخرب این افراد بودید؛ به آنها یادآوری کنید که هیچ فردی دانای کامل و واقف به دنیا نیست. و امکان اشتباه برای همه افراد وجود دارد. در واقع محترمانه و شفاف باید آنها را متوجه کنید که ادعای برتری نداشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه باج گیری عاطفی کلیک کنید.

📌 حد و مرز مشخصی داشته باشید

برخورد با آدم های مغرور نیاز به حد و مرز مشخص دارد. برای رفتار با چنین شخصیتی باید قوانین خاصی برای حد و مرز خود مشخص کنید. اگر فرد مغرور، سمت نزدیکی به شما دارد با صراحت و شفافیت تمام به او بگویید که حق ندارد از خطوط قرمز شما عبور کند.

📌 وارد بازی با افراد مغرور نشوید

یکی از روش های برخورد با آدم های مغرور این است که وارد بازی با آنها نشوید. اگر مشاهده کردید که خود را از شما برتر می‌داند؛ نپذیرید. لرزومی به بحث و درگیری نیست، همین که در ذهن خود قوی بمانید و برتری دیگران از خود را نپذیرید؛ کفایت می‌کند.

📌 به خودتان اهمیت دهید | برخورد با آدم های مغرور

اهمیت به خود از روش های برخورد با آدم های مغرور است. افراد مغرور همیشه با طعنه و کنایه ها شما را سرزنش می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که توانایی هایی خود را باور کنید و بیشتر تمرکز را بر روی فعالیت های خود بگذارید.

📌 بهتر است که وارد بحث نشوید

اگر برخورد با آدم های مغرور را بحث می‌دانید؛ اشتباه بزرگی را مرتکب خواهید شد. برای اینکه با آرامش موضوع خود را بیان کنید؛ هیچ بحث و چالشی را پیش نکشید.

📌 به تنهایی با این افراد مواجه نشوید

در بسیاری از موارد برخورد با آدم های مغرور به تنهایی دشوار است. در این شرایط بهتر است که از فرد دیگر کمک بگیرید تا بتوانید راحت با این افراد برخورد کنید. وجود افراد دیگر به شما قدرت بیشتری برای برخورد با این افراد می‌دهد. اما حفظ احترام در این شرایط الزامی است.

📌 در رابطه با احساسات خود صحبت کنید

گاهی بهترین کار در برخورد با آدم های مغرور، بیان احساسات و هیجاناتی است که دارید. به این افراد بگویید که با توجه به رفتارهای او چه احساسی به شما دست می‌دهد. و اثرات منفی به روان شما وارد می‌شود. البته زمانی فرد مغرور چنین موضوعی را قبول می‌کند که اندکی انصاف و وجدان داشته باشد تا مورد تحریک قرار بگیرد.

📌 از شوخی و بذله گویی استفاده کنید | برخورد با آدم های مغرور

برخورد با آدم های مغرور اگر همراه با شوخی و بذله گویی باشد؛ بهتر پیش می‌رود. به آنها نشان دهید که اگر حرفشان مورد توجه قرار نگیرد؛ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. اما حواستان باشد که این شوخی ها به منزله تمسخر و بی احترامی نباشد. رعایت ادب را اولویت قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با افراد خودشیفته کلیک کنید.

📌 دورشان را خط بکشید

اگر هیچ کدام از روش های برخورد با آدم های مغرور جواب نداد، بهتر است که برای آرامش روان خود دور این افراد را خط بکشید. این افراد معمولا در تصمیم گیری ها و برنامه های شما دخالت می‌کنند. و باعث اختلال در زندگی شما می‌شوند. بنابراین بهترین انتخاب در این زمینه، حذف چنین شخصیتی از زندگی است.

کلام آخر

اگر روش های برخورد با آدم های مغرور جواب نداد؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرد. مخصوصا اگر این فرد نزدیک ترین شخصیت به شما باشد و راهی جز تحمل و پذیرش نداشته باشید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا زندگی راحتی را در کنار راهکارهای برخورد با چنین افرادی داشته باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم های مغرور می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

newmiiind بازدید : 5 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

آرامش در خانواده باعث می‌شود که سلامت روحی و صمیمیت اعضا می‌شود. هیچ انسانی به دنبال زندگی پر تنش نیست. زمانی که زندگی سرشار از تنش و چالش باشد؛ باید در انتظار فرار همسر و فرزندان باشید. اما اگر آرامش برقرار کنید، اعضای خانواده در طول روز دلتنگ خانه نیز خواهند شد.

به طور کل آرامش در خانواده باعث رشد و شکوفایی اعضا می‌شود. خانواده را در یک گروه قرار می‌دهد و به نسخه برتری از خود تبدیل می‌کند. برای اینکه در خانواده آرامش و صلح برقرار باشد، باید همیشه به رفتار خود توجه کنید، تحقیر را به فراموشی بسپارید، مرز مشخص کنید، ساختار خانواده را حفظ کنید و مدیریت مناسبی ارائه دهید. اگر تکنیک هایی که در این مقاله گفته شد کارساز نبود؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع:  آرامش در خانواده

آرامش در خانواده چی اهمیتی دارد؟

از نظر شما با چه طریقی می‌توان صلح و آرامش را در خانواده برقرار کرد؟ برای اینکه زندگی آرامش بخشی داشته باشید؛ باید محبت کنید. در خانواده هایی که ابراز عشق و نظر سنجی وجود نداشته باشد، تنش و چالش نیز بسیار مشاهده می‌شود. خانواده رکن اصلی زندگی هر انسانی است و زمانی که این رکن آرامش نداشته باشد، مشکلات و‌ آسیب های زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

روش هایی مانند ابراز عشق، وقت گذرانی، قدردانی، صحبت و … جهت ایجاد آرامش در خانواده وجود دارد. اما برای افزایش آرامش زندگی بهترین کار کمک و راهنمایی از روانشناس است. در این مقاله نیز روش های صحیح افرایش آرامش در خانواده را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

راه های افزایش آرامش در خانواده

آرامش در خانواده باعث ایجاد حس طراوت، شادی و سر زندگی می‌شود. بنابراین لازمه زندگی شاد، ایجاد آرامش است. در این بخش مقاله روش های افزایش آرامش در خانواده را توضیح داده ایم.

🔴 بر رفتار خود متمرکز شوید | آرامش در خانواده

برای افزایش آرامش در زندگی باید بر رفتار خود متمرکز شوید. در تمامی زندگی ها همه انسان ها در برخی از شرایط روان آسوده و راحتی ندارند. ممکن است از خود رفتارهایی نشان دهند که باعث آزرده خاطری اعضا شود. به همین جهت برای اینکه در خانواده آرامش داشته باشید، باید بر رفتار خود متمرکز شوید.

🟢 یکدیگر را تحقیر نکنید

یکی از کارهایی که باید جهت افزایش آرامش در خانه انجام دهید، تحقیر نکردن است. به عنوان اعضای خانواده باید با یکدیگر رفتار مناسبی داشته باشید. اعضا را تحقیر نکنید و احترام یکدیگر را حفظ کنید. از لحن خوب استفاده کنید و همیشه احترام را مهم ترین رکن رفتار باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وظیفه زن در خانه کلیک کنید.

🟡 برای خانه مرز مشخص کنید

از دیگر روش های افزایش آرامش در زندگی، مرز بندی در خانه است. با این روش می‌توانید مسئولیت های منزل را تقسیم کنید و به تنهایی کار ها را به دوش نکشید. و برای خانه مرز مشخص کنید. قوانین را با یکدیگر مرور کنید تا بتوانید رفتار مناسب و رضایت مندی در کنار اعضا داشته باشید.

⚪️ ساختار خانواده را حفظ کنید

همیشه حفظ ساختار زندگی باعث افزایش آرامش در خانواده می‌شود. زمانی که ساختار خانواده حفظ باشد؛ راحت تر می‌توانید حس امنیت را برقرار کنید. حفظ ساختار خانواده به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حمایت از همسر کلیک کنید.

🟤 مدیریت داشته باشد | آرامش در خانواده

آرامش در خانواده به مدیریت صحیح آن بستگی دارد. برای اینکه بتوانید زندگی آرامی داشته باشید و از تنش ها دور شوید؛ باید مدیریت کنید. همه جنبه های زندگی را مدیریت کنید و با برنامه پیش بروید. این رفتار به شما کمک می‌کند تا بهترین روش را برای زندگی پیش بگیرید.

🟠 تنش های زندگی را با دقت بیشتری حل کنید

زمانی که با دقت بالاتری عمل کنید؛ تنش های زندگی کمرنگ تر خواهد شد. دعوا ها را با آرامش حل کنید. منطق را اولویت زندگی قرار دهید تا آرامش در خانواده برقرار باشد.

🔵 در کارهای خانه تقسیم کار کنید

برای اینکه آرامش در خانواده جریان داشته باشد، باید در تقسیم کارهای منزل هماهنگ باشید. این موضوع اصلا وجه خوبی ندارد که همه کارها بر دوش یک نفر باشد و‌ بقیه کاری انجام ندهند. حتی به فرزندان کوچک تر نیز کارهایی در حد توان بدهید تا مسئولیت پذیری را آموزش ببینند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید.

🟣 رنگ های خوبی در دکوراسیون خانه انتخاب کنید

جهت حفظ آرامش در خانواده باید از رنگ های خوب و مناسبی استفاده کنید. جلوه و دکوراسیون خانه به شدت در آرامش شما تاثیر گذار است. محیط اطراف خانه را باید به بهترین نحو چیدمان کنید تا با مشاهده وسایل سردرگم و کلافه نشوید.

⚫️ برنامه روزانه مشخص کنید | آرامش در خانواده

برای افزایش آرامش در خانواده، باید برنامه ریزی مشخص داشته باشید. با کمک برنامه ریزی می‌توانید روند زندگی را بهبود بخشید و به شیوه ای مناسب فعالیت های ر‌وزانه خود را انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند که در زمان مناسب فعالیت های خود را انجام دهید.

🟢 ساعت سکوت مشخص کنید

یکی از کارهای ایجاد آرامش در خانواده، تعیین ساعت سکوت است. منظور از ساعت سکوت، مشخص کردن یک ساعت از روز برای سکوت مطلق است. همه چیز را خاموش کنید، سکوت کنید و راهی برای آرامش پیدا کنید. سکوت موهبت بزرگ برای آرامش اعصاب است.

کلام آخر

آرامش درخانواده یکی از مهم ترین موضوعات برای افزایش سلامت و رضایت از زندگی است. اگر آرامش در خانه برقرار نشود، اتفاقات ناخوشایندی در زندگی رخ می‌دهد. بنابراین بسیار خوب است که تلاش و کوشش کنیم تا بتوانیم آرامش برقرار کنیم. اگر تکنیکی در رابطه با این موضوع بلد نیستید؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

newmiiind بازدید : 3 جمعه 01 تیر 1403 نظرات (0)

انتخاب دوست در نوجوانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نوجوانان در این دوره سنی با همسالان خود زمان بیشتری را سپری می‌کنند که همین امر موجب شباهت فرزندان به دوستان می‌شود. اغلب نوجوانان برای پذیرش در گروه همسالان خود نیز به هر رفتار ناخوشایندی تن می‌دهند. به همین جهت اصرار بر انتخاب دوست خوب در نوجوانی در روانشناسان مشاهده می‌شود. بر اساس آمارهایی که از جامعه کسب می‌شود؛ دوستان اولویت اول در تشویق رفتارهای پر خطر مانند دزدی، اعتیاد، فرار از مدرسه و … هستند.

بهتر است که والدین انتخاب دوست در نوجوانی را جدی بگیرند. قبل از ورود به این دوران بحرانی، به فرزند خود دوست خوب و بد را توضیح دهند؛ تا نوجوان با چنین مسائلی آشنا باشد. در این دوره سنی دوستی ها خیلی سریع رخ می‌دهد و خیلی زود هم از بین می‌رود. با این حال باید حواسمان به دوستان فرزند نوجوان باشد. اگر قصد راهنمایی به فرزند دارید اما از روش های آن آگاه نیستید؛ از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع:  انتخاب دوست در نوجوانی

انتخاب دوست در نوجوانی

انتخاب دوست در نوجوانی بسیار پر اهمیت است. این دوره سنی به نوجوان کمک می‌کند تا مهارت های اجتماعی، روانی و هویت خود را شکل دهند. دوست خوب نوجوان را به اهداف و مهارت های خوب تشویق می‌کند. اما دوست ناباب باعث بروز رفتارهای پر خطر در نوجوان می‌شود. اغلب دلیل بروز چنین رفتارهای دوستانی هستند که به اشتباه با آنها دوست شده اید.

بنابراین والدین باید انتخاب دوست در نوجوانی را جدی بگیرند. به فرزند خود انواع دوستی ها و مدل آنها را توضیح دهند. در نهایت به فرزند خود بگویند که دوستی های بد چه عواقبی به همراه دارد. برای کمک به والدین محترم روش های موثری در تقویت دوستیابی نوجوان‌ها را در ادامه توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

 نقش پدر و مادر برای انتخاب دوست در نوجوانی

اغلب فرزندان علاقه دارند تا انتخاب دوست در نوجوانی را به تنهایی انجام دهند. و والدین هیچ نقشی نداشته باشند. اما دوره نوجوانی که بین کودکی و بزرگسالی قرار دارد؛ دوران حساسی است و والدین باید حمایت خود را بروز دهند. این حمایت به شیوه امر و نهی نباشد تا نوجوان را دیگر در خانه پیدا نکنید. نوجوانان همچنان به مراقبت و امنیت احتیاج دارند و باید به شیوه غیر مستقیم آنها را کنترل کرد. در این بخش مقاله راجع به نقش والدین جهت انتخاب دوست در نوجوانی توضیح داده ایم.

✨ دوست اول و برتر نوجوان خود باشید | انتخاب دوست در نوجوانی

یکی از کارهایی که والدین باید جهت انتخاب دوست در نوجوانی انجام دهند، این است که اولین دوست فرزند خود باشند. به شیوه ای رفتار کنید که فرزندتان شما را به عنوان دوست و همراه به خاطر داشته باشد و برای حل مشکلات به دیگران متوسل نشود. به دلیل اینکه در این دوران نوجوان روحیه خیلی حساسی دارند؛ انعطاف پذیری را باید در برابر آنها افزایش دهید. بهتر است که در این زمینه از روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید تا دچار خطا نشوید.

✨ برای شناسایی دوستان فرزند نوجوان خود تلاش کنید

برای اینکه انتخاب دوست در نوجوانی را تحت کنترل داشته باشید؛ بهتر است که به شناسایی دوستان فرزند خود بپردازید. در این راه دوستان فرزند خود را به بهانه های مختلفی به خانه دعوت کنید و رفتارهای آنها را تحت کنترل قرار دهید. با این کار می‌توانید با دقت رفتار و اعمال دوستان را مد نظر داشته باشید تا در نهایت نظر خود را به فرزند اعلام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

✨ نه گفتن را به فرزند آموزش دهید

قبل از انتخاب دوست در نوجوانی، باید نه گفتن را به فرزند آموزش دهید. برای اینکه فرزندتان برقراری ارتباط سالم داشته باشد؛ باید در برابر وسوسه ها و رفتارها پر خطر ایستادگی کند. برای فرزند خود الگوی خوبی باشید و در کنار او در برابر وسوسه ها نه بگویید. فرزندتان با این روش آموزش می‌بیند که در مقابل رفتارهای اشتباه مقاومت کند.

✨ برای خانه قوانین تنظیم کنید

یکی از کارهایی که باید قبل از انتخاب دوست در نوجوانی انجام دهید؛ وضع قوانین در خانه است. قوانین و چهارچوب هایی برای برقراری ارتباط با فرزند مشخص کنید و به او نحوه رعایت قوانین را آموزش دهید. برای اینکه فرزندتان از قوانین پیروی کند؛ خودتان هم باید این حد و مرز ها را رعایت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

✨ رفتار مثبت فرزند را تقویت کنید | انتخاب دوست در نوجوانی

نقش والدین جهت انتخاب دوست فرزندان، تقویت رفتارهای مثبت فرزند است. به جای اینکه رفتارهای بد فرزند را دائم بررسی کنید؛ بر رفتارهای مثبت او متمرکز شوید. به فرزندتان کمک کنید تا رفتارهای مثبت خود را شناسایی کند و به شما گزارش دهد تا با تشویق روبرو شود.

✨ عواقب ارتباط با دوستان ناباب را توضیح دهید

انتخاب دوست در نوجوانی بسیار حائز اهمیت است و نوجوان باید از عواقب ارتباط با همسالان بد آگاه باشد. بهتر است که با ذکر مثال به فرزند خود توضیح دهید که ارتباط با دوستان ناباب چنین عواقبی دارد و ممکن است تو را از زندگی سالم و اهداف خود دور کند. در واقع به عنوان پدر و مادر وظیفه دارید تا فرزند خود را آگاه کنید. همچنین به او روش های شناسایی دوست خوب و بد را توضیح دهید. تا انتخاب دوست در نوجوانی با مشکل روبرو نشود.

✨ از روانشناس راهنمایی بگیرید

بهترین کار جهت انتخاب دوست در نوجوانی، کمک از روانشناس است. اگر به عنوان پدر و مادر نگران ارتباطات و تربیت فرزند خود هستید؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. کمک از افراد با علم و دانش؛ آینده روشن فرزند شما را تضمین می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوجوانان موفق کلیک کنید.

کلام آخر

دوره نوجوانی، گذر از کودکی به سوی بزرگسالی است. به دلیل اینکه نوجوانان باید موارد مهمی را در زندگی آموزش ببینند؛ والدین نیازمند کمک از روانشناس هستند. در این دوران انتخاب دوست در نوجوانی بسیار سریع رخ می‌دهد و آینده فرزندان شما را شکل می‌دهد. به همین جهت حتما در زمینه تربیت فرزند از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 687
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 147
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 476
  • بازدید ماه : 476
  • بازدید سال : 20,180
  • بازدید کلی : 31,725